ח"כ בן ברק: "הם שחורים, אנחנו לבנים"

איש כחול לבן נתפס בהתבטאות שנויה במחלוקת כשדימה את המאבק בין המפלגות ל"שחור מול לבן" • הליכוד בתגובה: "חייבים לנצח את התנשאות השמאל"

ח"כ רם בן ברק מכחול לבן. נפל בלשונו? // צילום: אורן בן חקון

נאום גרבוז מודל 2019? ח"כ רם בן ברק, מס' 26 ברשימת כחול לבן לכנסת, סיפק אתמול (שבת) התבטאות בעייתית במהלך אירוע שבתרבות בשוהם, כאשר השתמש בדימוי "שחורים מול לבנים" בהקשר של ההתמודדות הבין-מפלגתית בבחירות.  

"אתה רוצה לקרוא לזה ימין ושמאל? תקרא לזה ימין ושמאל. אתה רוצה לקרוא לזה שחור ולבן? תקרא לזה שחור ולבן. הם שחורים, אנחנו לבנים", אמר חבר הכנסת מכחול לבן. 

בן ברק ניסה להסביר לאחר מכן את התבטאותו ואמר כי התכוון ל"חושך ואור, שחור ולבן, ליברלי ופשיסטי", בבואו להשוות את מפלגתו עם מפלגת הליכוד. 

בליכוד הגיבו להתבטאות בן ברק ואמרו: "עוד התבטאות אומללה של אנשי מפלגת לפיד-גנץ נגד מצביעי הליכוד. אחרי שקראו לנו מנשקי קמעות ומזוזות, אחרי שקראו לנו בבונים, עכשיו ח"כ רם בן ברק מכנה את מצביעי הליכוד "שחורים". עוד הוסיפו בליכוד: "התשובה שלנו תגיע בקלפי – הליכוד חייב לנצח את ההתנשאות של השמאל".

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר בתגובה לדבריו של בן ברק: "הגזענות עדיין כאן, חיה ובועטת, לצערנו. ח״כ רם בן ברק תתבייש! לכנות אנשים שחורים, כי הם בוחרים להצביע למפלגה שאינה נראית לך? פעם בבונים, פעם מנשקי קמעות וכעת שחורים. ראשי כחול לבן, תתנערו מהאמירה הגזענית והחמורה של חבר רשימתכם".

אין מדובר באמירה הבעייתית הראשונה מבית יוצרו של ח"כ בן ברק. לפני כחמישה חודשים, ערב מערכת הבחירות הקודמת, תקף בן ברק את נתניהו לאחר פרשת הפריצה לטלפון של יו"ר הרשימה בני גנץ, ואמר: "למי להאמין, למי שבגד בשלוש נשותיו? למי שניהל רומנים? למי שמתעלם מהבת הבכורה שלו כי אשתו לא מרשה לו?". כחול לבן פרסמו בתגובה להתבטאותו דאז כי דבריו אינם "סגנון התגובה שלהם". 

בן ברק מסר בתגובה: ״לדברים שאמרתי באירוע שבת תרבות הייתה כוונה אחת ויחידה - הבחירה בין הליכוד לכחול לבן היא בחירה בין הנהגה חשוכה לבין מנהיגות ראויה ומאחדת, שתשיב את האור והתקווה לאזרחי ישראל. כל פרשנות אחרת היא עיוות. הצייצנים שקופצים כעת מבקשים דבר אחד - להמשיך ולהפיץ שנאה בעם לטובת צרכים פוליטיים צרים".

כזכור, בשנת 2015 יצא האמן יאיר גרבוז בהתבטאות שעוררה סערה מצד מצביעי הליכוד ויש הטוענים שאף הכריעה את מערכת הבחירות באותה השנה לטובת הליכוד, כאשר כינה במהלך הפגנת שמאל את מצביעי הליכוד כ"מנשקי קמעות, עובדי אלילים ומשתחווי קברים". הנאום, שזכה לכינוי "נאום הקומץ" - הושווה לא אחת ל"נאום הצ'חצ'חים" של הבדרן דודו טופז ז"ל ב-1981. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר