ישראל כץ: "ייתכן שנצטרך לתת מכה חזקה בעזה - ללא קשר לבחירות"

שר החוץ התייחס בריאיון לחדשות 13 לדברי ליברמן, שתקף את מדיניות הממשלה: "מעולם לא הציע תוכנית למוטט את חמאס - סתם סיסמאות של בחירות". על התבטאות טראמפ: "לא מתערבים בפוליטיקה בארה"ב"

זמן צפייה: 06:31

שר החוץ, ישראל כץ, התייחס היום (שבת) להסלמה במצב הביטחוני, והצהיר כי "ראש הממשלה מחזיק במדיניות תקיפה ונכונה, והציבור מבין את זה. הוא לא מתחשב בבחירות – יכול להיות שאנחנו מתקרבים לרגע שבו נצטרך לתת מכה מוחצת לחמאס, ללא קשר לבחירות".

בהתייחס לפיגוע במעיין בדולב, אמר כץ כי "צריך להבין שכוחות הביטחון פועלים בגיבוי מלא של הדרג המדיני לפי שיקול דעת מקצועי. מאות פיגועים נמנעים מדי שנה על ידי כוחות הביטחון, ויחד עם זאת קורים גם דברים כאלה. כוחות הביטחון פועלים לעקור מהשורש את כל ההתארגנויות האלה. כשאני שומע התבטאויות שונות של פוליטיקאים אני פשוט בז להם, כי הם אמורים לדעת איך זה עובד".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אחרי הפיגוע – ליברמן נגד נתניהו: "קריסה של התפיסה הביטחונית"

הפיגוע במעיין בדולב: שיפור במצבו של הנער הפצוע; המצוד נמשך

"להפסיק ההכלה": תגובות חריפות במערכת הפוליטית לפיגוע בדולב

כץ, ישראל כץ
שר החוץ ישראל כץ

בהתייחס לדברי אביגדור ליברמן, שתקף מוקדם יותר את המדיניות הביטחונית, אמר שר החוץ: "ליברמן מעולם לא הציע תוכנית למוטט את החמאס - סתם דיבורים וסיסמאות של בחירות. ראינו מה קרה בבחירות האחרונות לכאלה שרצו כימין עם סיסמאות – הם לא עברו את אחוז הסיסמה".

עוד התייחס כץ לדברי נשיא ארה"ב טראמפ אודות היהודים האמריקנים, והצהיר כי "מדובר בוויכוח פנימי בארה"ב. יש שם בחירות, ואנחנו מקפידים שלא להתערב. הנשיא טראמפ הוא ידיד של מדינת ישראל, אך עם זאת אנחנו לא מתערבים בפוליטיקה הפנימית האמריקנית".

ממפלגת ישראל ביתנו נמסר בתגובה לדברים: "ישראל כץ ובנימין נתניהו שהצביעו בעד הההתנתקות, מנעו חזרה למדיניות סיכולים ממוקדים ברצועת עזה וממשיכים לשלם דמי פרוטקשן לחמאס, למרות הפיגועים השריפות והירי הנמשך. הם ההתגלמות של מנהיגות חלשה, חסרת נחישות ואומץ".

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, כאמור, תקף יו"ר ישראל ביתנו את מדיניות הממשלה בסוגייה הביטחונית, ברקע הפיגוע בסמוך לדולב.

יש פה קריסה כוללת של התפיסה הביטחונית שלנו", אמר ליברמן באירוע "שבתרבות" בשהם, "כל הזמן מגיבים ובמקום להכריע את הטרור, מנסים לקנות שקט בהרבה מאוד כסף".

"זו הפעם הראשונה שבה ארגון טרור מפעיל אלימות נגד ישראל, ובאמצעותה מביא השגים משמעותיים", אמר ליברמן, בהתייחסו בעיקר לכסף הקטארי שנכנס לרצועה, "כלומר חמאס הוכיח שבסופו של דבר ישראל תחת אלימות, תחת לחץ, תחת פיגועי טרור נסוגה לאחור. ברגע שחמאס הבהיר את זה לישראל, אנחנו רואים את אותו הדבר קורה ביהודה ושומרון".

נתניהו וליברמן
נתניהו וליברמן | צילום: רויטרס

"חמאס בירך על הרצח בדולב, כמו שהוא בירך על רצח החייל ליד אפרת, ומחר מחלקים בעזה 30 מיליון דולר במזומן לטרור", אמר עוד, "אם מישהו חושב שהכסף שם הולך למסכנים ונזקקים, הוא פשוט טועה. הכסף הולך קודם כל לאותם מחבלים שלוקחים חלק בפעילות על הגדר והולך לארגון פעולות טרור ביהודה ושומרון ובירושלים". יו"ר ישראל ביתנו גם תקף את ההנחיות שהורדו לטענתו לצה"ל מהדרג המדיני לאחר הפיגוע. "הרי קודם כל היו צריכים לעשות סגר, כי ברור שמי שהפעיל את המטען נמצא שם באיזור. מרוב פחד, ההנחייה הייתה לא לעשות שום סגר", טען.

מוקדם יותר תקפו את נתניהו מתמודדים נוספים בבחירות לכנסת. ח"כ משה יעלון (כחול לבן) אמר באירוע "שבתרבות" בבאר שבע, כי  "בלי להזיז את נתניהו שום דבר לא יפתר. שיהיה שר או ח"כ, לא ראש ממשלה". גם רה"מ לשעבר אהוד ברק (המחנה הדמוקרטי) תקף את ראש הממשלה, על רקע סערת אי הכנסתן של חברות הקונגרס הדמוקרטיות והאמירות מעוררות המחלוקת של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בנוגע לאי-נאמנות מצביעי המפלגה הדמוקרטית היהודים בארה"ב. "נתניהו מתקפל מול טראמפ כמו כלבלב", אמר, "ולא מתנהג כמדינאי".