עזה: סינוואר הגיע להפגנות בגבול

ראש חמאס בעזה הגיע לגדר להזדהות עם אלפי המפגינים שהשתתפו בהפגנות יום השישי ברצועה • משרד הבריאות בעזה מדווח על כ-122 פצועים, חלקם מירי

ההפגנות על גבול עזה, הערב // צילום: רויטרס

אלפי פלשתינים הפגינו היום (שישי) מול גבול עזה, במספר גזרות. מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, הגיע לאחד ממוקדי ההפגנות בעזה. לפי משרד הבריאות הפלשתיני, כ-122 מפגינים נפצעו בהפגנות במהלך היום, חלקם לפי הנטען - מירי.

 

 

מדובר צה"ל נמסר כי כמה אלפי פלשתינים השתתפו בהפגנות ליד הגדר, אולם רובם הקפידו להתרחק מהגדר ולהישאר עמוק בשטח הרצועה. עם זאת מספר מתפרעים זרקו רימונים - שלא חצו את הגדר. היו מספר ניסיונות להתקרב לגדר, אולם צה"ל השתמש באמצעים לפיזור הפגנות ומנע זאת.

 

כזכור, חמאס הודיע הבוקר (שישי) כי הורה לפרוס את כוחות הריסון בלבוש אזרחי במוקדי הפגנות "מצעד השיבה" היום בגדר. מארגני ההפגנות קראו לצביון לא אלים של ההפגנות ועודדו את המשתתפים להישמע לסדרנים. גורמים בחמאס הדגישו: ״לא נאפשר הפגנות אלימות״. 

 

בתוך כך, השליח הקטארי מוחמד אל-עמאדי נכנס במהלך הלילה שבין חמישי לשישי לרצועת עזה דרך ישראל במעבר ארז. הכסף הקטארי צפוי לעבור במהלך סוף השבוע או ביום ראשון. מקורות ששוחחו עם העיתון הפלשתיני "אל-קודס" מסרו כי אל-עמאדי איחר בשל סיבות בלתי ידועות. לדבריהם, אל-עמאדי ערך פגישות חשובות עם בכירים ישראלים על אודות כמה סוגיות, בהן העברת הכסף הקטארי לרצועת עזה, אספקת החשמל ועוד. 

 

המקורות ציינו כי המתווך ייפגש עם מנהיגי חמאס כדי לדון ביישום טוב יותר של הבנות הרגיעה. לביקור הצטרפו סגנו של אל-עמאדי, ח'אלד אל-חרדאן, ומשלחת טכנאים המפקחים על קו אספקת החשמל לרצועת עזה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר