שתף קטע נבחר

החמישייה הסוגרת: שופטי השלום?

האנשים עם המשרוקית בליגת העל מתקשים להישאר רגועים, המחזור הנוכחי שבר את כל השיאים. וגם: פורבס פרפקט, הכוכב החולוני במלחה והיריבות בין ג'פרסון לרנדל

כוכב המחזור: פורבס פרפקט. לא מדובר כאן בירחון הכלכלי אשר יוצא לאור בארה"ב, אלא בפורוורד החדש של עירוני רמת גן, גארי פורבס. לבכורה טובה מזו לא יכולים היו בזיסמן לצפות: 28 נקודות, 4 מ-5 ל-3, מדד משוקלל של 30 נקודות והכי חשוב - ניצחון שני ברציפות, ועוד ב-6 נקודות, על השכנה (לתחתית) מנהריה.

 

עוד בחמישייה: עמית בן דוד, שמילא בצורה מצויינת את חסרונו של דרור חג'ג' החולה עם 17 נקודות ב-78% מהשדה בניצחונה של מכבי חיפה בבית על גלבוע/גליל; דנילו פינוק, שהיה הבולט בקאמבק של ברק נתניה מול הפועל עפולה (21 נקודות, 8 מ-9 ל-2).

 

ג'ימי בקסטר, שכרגיל הוביל בשקט (24 נקודות, 9 מ-13 ל-2, מדד 23) את עירוני אשקלון בנקמתה בבני השרון על ההדחה בחצי גמר גביע המדינה; ובראיין רנדל, שלמרות שלא נהוג אצלנו בד"כ לבחור שחקן מקבוצה מפסידה, הוא כנראה השחקן היחיד שאצלו מדד 30 משקר כלפי מטה (ואם היו משקללים בו גם הגנה מדהימה על דבון ג'פרסון, כנראה שאף היה מכפיל את עצמו). עוד על עלילות ג'פרסון ורנדל - בהמשך.

 

השחקן השישי: הניצחון של חולון במלחה רשום בעיקר על שמם של אבנר יאור ויריב יצקן, אולם מי שסייע יותר מכל להחזיק את הסגולים במשחק הוא אנטוניו גרייבס. הגארד החולוני החל להראות בשבת ניצוצות מיכולתו עם 19 נקודות, 5 ריבאונדים ו-4 מ-7 ל-3, והרס לטרה סימונס מירושלים (שקלע 16 נקודות והגיע ל-1001 בקריירה) את החגיגה.


גרייבס עם דורסמן. האיש של חולון במלחה (צילום: אלי אלגרט)

 

האקס פקטורים. זה היה המחזור של אלה שלא זוכים בדרך כלל לדקות משחק רבות, אולם הפעם קיבלו את ההזדמנות וגם החזירו בריבית. יריב יצקן (13.3 דקות בממוצע למשחק עד שבת) קלע את סל הניצחון לזכות הפועל חולון מול האקסית מירושלים; אוויס ווייאט (8.5 דקות למשחק עד אתמול) שהראה לשון ג'יימס מבני השרון כי יש גם מי שמסוגל להתמתח למימדים ארוכים אפילו ממנו (ועל הדרך גם קיבל הארכת חוזה).

 

על עמית בן דוד כבר דיברנו, כשאליו מצטרף ריצ'רד רובי (16 דקות בממוצע עד יום ראשון) עם 31 דקות ו-17 נקודות חשובות מול הקטשים; וערן אסנטי מנתניה (8.4 דקות ו-2.1 נקודות עד המשחק מול עפולה, 18 ו-11 במהלכו, בנוסף להגנה גדולה על ג'סטין דנטמון).


בקסטר. הוביל בשקט את הנקמה האשקלונית (צילום: אלי אלגרט)

 

אדוני השופט. "אסור לגילי כהן לשפוט אותנו, הוא מונע מחשבונאות אישית" (מאמן עירוני נהריה, יעקב ג'ינו, לאחר ההפסד לעירוני רמת גן); "ההתנהגות של השופטים היתה היום שערורייה. יש גבול לכל תעלול, שופט לא יכול להגיד למאמן 'תעוף מפה'" (דן שמיר, אחרי ההפסד לעירוני אשקלון); "לא יכול להיות ששופט מסוים מחפש אותי. ביקשתי סליחה, למרות שלא עשיתי משהו, והוא הפנה לי את הגב ואמר לי ''לך מפה''" (מורן רוט אחרי אותו משחק).

 

אז נכון שמאמני ושחקני ליגת העל אינם טלית שכולה תכלת, וגם שאין בד"כ טעם להתעסק בשיפוט. אנחנו לא מאמינים שהשופטים מוכרים משחקים, מהמרים או קשורים באופן עסקי לאנשי קבוצות כאלה ואחרים. אולם שופטי ליגת העל, אנא מכם, נסו להבין: כדורסל הוא משחק אמוציונלי. מותר לשחקנים ולמאמנים (שדרך אגב, ובניגוד אליכם, מתפרנסים ממנו באופן בלעדי) להתעצבן, לפעמים גם עליכם, ולפעמים, שומו שמיים, גם להגיב.


דן שמיר ומשה ביטון בעימות באשקלון (צילום: צפריר אביוב)

 

מי מאיתנו שלא שיחק פעם כדורסל או כדורגל, בקבוצה מסודרת או סתם במסגרת שיעורי ספורט, ולא התעצבן על החלטת שיפוט, שיקום. הפעילו שיקול דעת. לא כל התפרצות מינורית שווה עבירה טכנית, לא כל מחאה אודות שריקה שווה שתעצרו בגללה את המשחק, ולא כל ניסיון לדבר איתכם הוא פשע. שחקני כדורסל, מטבעם, מתעצבנים על המגרש אבל גם נרגעים מהר. נסו גם אתם להישאר רגועים. תודה.

 

בראיין כוכב עליון, דבון? לא היום. הבטחנו לכם מבט נוסף ליריבות בין ג'פרסון לרנדל. אז הנה הנתונים, כפי שמסר קשבנו אהרל'ה וייסברג:


היריבות בין גפרסון לרנדל

היריבות בין ג'פרסון לרנדל
  % שדה % עונשין ריב' איב' נחסם נק' מדד
ג'פרסון מול גבלוע/גליל 26.3 50.0 7.0 5.0 1.0 7.0 3.0
ג'פרסון מול כל היתר 61.3 73.0 8.0 2.9 0.0 19.3 24.9

 

החגב החיפני אמנם קלע מול האדומים מהצפון את סל השדה ה-100 שלו העונה, אולם היה זה גם הסל היחיד שלו במשחק, אותו סיים עם 1 מ-7 ו-3 נקודות בלבד. אגב, זו היתה גם הפעם הראשונה מאז הגיע ג'פרסון לישראל שבה סיים משחק ליגה עם מדד שלילי (2-). גם בעונה שעברה נעצר הפורוורד על 10 ו-11 נקודות במפגשי הליגה מול הגן-נרים.

 

שלוש הערות לסיום

1. כשמגיע - מגיע: במנהלת קיבלו החלטה לצמצם בעונה הבאה את מספר הזרים שירשמו בטופס המשחק מ-6 ל-5. אנחנו בהחלט בעד (וגם אריק שיבק, אגב).

 

2. אם יניב בורגר מצליח לשמור על המאזן המושלם גם לאחר המחזור הבא - הוא צועד בדרך לתואר מאמן העונה.

 

3. חג פורים שמח!

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
משה ביטון
צילום: אלי אלגרט
מומלצים