שתף קטע נבחר

רוני בר-און - אחריות כערך עליון

אוריאל לין טוען ששר האוצר - שעומד כיום בעין הסערה - מגלה אחריות, לא נכנע לפופוליזם, ומביא גאווה לתנועתו. לדבריו, עוד נלמד להעריך את עמדותיו הכנות והאמיצות של בר-און בתפקידו כשר אוצר

אינני חבר תנועת קדימה. בהיותי חבר כנסת לשעבר מטעם תנועת הליכוד, אני עדיין חבר בתנועה זו. אולם, אם הייתי צריך להצביע היום לפריימריז בתנועת קדימה, הייתי, ללא היסוס, נותן את קולי לשר האוצר המכהן רוני בר און.

 

מהסיבה הפשוטה - ללא שום קשר לשייכות המפלגתית, לכולנו יש עניין רב וחשוב שהפוליטיקאים הממוקמים בקדמת התנועה, אשר מטבע הדברים מקבלים לאחר מכן תפקידים של שרים בממשלה, יהיו מהזן שתרומתם לציבור תהיה חשובה ומשמעותית.

 

 

ללא שום קשר להכרעת הבוחר - איזו מפלגה תזכה בבחירות או איזו מפלגה תקבל יותר קולות - לכולנו אינטרס אישי ולאומי שאנשים כשירים ורציניים ימלאו תפקידים של שרים. במקרים רבים, איכות חברי הכנסת והשרים חשובה יותר מהתפיסה האידיאולוגית שאותה מציגה התנועה לכנסת.

 

אוסיף ואומר - אינני ידיד קרוב של רוני בר און. היכרותנו נובעת מעצם העובדה שבתפקידי הנוכחי אני מעורב במדיניות הכלכלית ובעיצובה על-ידי שר האוצר וצוות משרדו, ובתוקף זאת אני עוקב מקרוב ובאובייקטיביות - ככל האפשר - אחר התנהלותו של בר און כשר האוצר.

 

הדבר המרכזי הנדרש מכל ממלא משרה ציבורית הינו התנהלות על-פי האחריות הנובעת מתפקידו והיכולת להציב אחריות זו כערך עליון, מעל לשיקולים אישיים או פוליטיים. זאת על אף שפוליטיקאי לא יכול להיות משוחרר משיקולי הישרדות פוליטיים, שכן כל פוליטיקאי שואף לחזור ולהיבחר מחדש. מעטים מאד עומדים במבחן זה.

 

קל מאוד להיות פופוליסטי. קל מאד לנוע עם משב הרוח, כדי ליהנות מהמגמות המסתמנות בתקשורת ובהלך הרוח הציבורי. הרבה יותר קשה ליטול את מלוא האחריות, ולקחת בחשבון שיקולים ארוכי טווח, המשרתים באמת את האינטרס הציבורי.

 

לעניות דעתי, העמדות הכנות והאמיצות של רוני בר און בתפקידו כשר האוצר הן עמדות, אשר מעבר לדמגוגיה ומעבר לפופוליזם השטחי, רבים ילמדו להעריכן.

 

שיקול דעת רציני ואחראי

ראינו בישראל שרים רבים שלא השאירו חותם, גם בזמן כהונתם וגם לאחר שסיימו את כהונתם. רוני בר און כשר אוצר עומד כיום בעין הסערה. המשבר הפיננסי המאיים על המערכת הפיננסית ועל המגזר העסקי, גרם לכך שכולם מצאו את הפתרון הפופולרי והנוח: הממשלה צריכה לחלץ, הממשלה צריכה לעשות, הממשלה צריכה להציל אותנו. כאילו הממשלה היא זו האחראית לפרוץ המשבר וכאילו שיקולים תקציביים ארוכי טווח אינם נחשבים כלל.

 

שר האוצר אשר היה נוהג היום בחוסר אחריות והיה נענה ללחצים הפופוליסטיים והאינטרסנטים, היה נוטל בעתיד משאבים רבים מהציבור הרחב בתחום החינוך, התרבות והחברה. רוני בר און אינו עושה כך. הוא מפעיל שיקול דעת עצמאי ואחראי, ולתרומתו לכלכלת ישראל בתקופה זו חשיבות עצומה.

 

כן, במשבר המסתמן היום הממשלה צריכה לסייע, אך בפרופורציה, תוך הבאה בחשבון של כלל השיקולים המשפיעים על החברה בישראל. וזהו, לעניות דעתי, מה שעושה כיום ובמלוא האחריות שר האוצר. התוכנית הכלכלית אשר גובשה עד כה היא מקיפה, מאוזנת ותרומתה למשק אינה מוטלת בספק.

 

רוני בר און הוא אחד מאותם פוליטיקאים מעטים היכולים לשמש דוגמה לאחרים וחברי תנועתו יכולים להתגאות במידת האחריות שהוא מגלה ובדרך עבודתו.

 

עו"ד אוריאל לין הוא יו"ר איגוד לשכות המסחר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אוריאל לין, יו"ר איגוד לשכות המסחר
צילום: מיכה קירשנר
מומלצים