בני גנץ: "אין לי ולאף אחד בכחול לבן מידע על ח"כ שהדליף"

יו"ר כחול לבן התייחס לדיווח ב-Ynet לפיו קיבל דוח שמתריע על 'חפרפרות' מסיעת יש עתיד: "יש גורמים במערכת הפוליטית שחוששים מאיתנו ופועלים בעניין. החשודים היחידים יושבים בממשלת נתניהו"

זמן צפייה: 03:54

יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס היום (רביעי) לדיווח ב-Ynet לפיו קיבל דוח שמתריע על פעיל מטה וח”כ מכהן מסיעת יש עתיד שהדליפו מידע, ואמר כי "אין לי ולאף אחד בכחול לבן מידע על חבר כנסת מהרשימה הקשור בהדלפות. יש גורמים במערכת הפוליטית שחוששים מאיתנו וייתכן שהם פועלים בעניין הזה. נזכיר לכולם שהחשודים היחידים יושבים בממשלת נתניהו, הם - והעומד בראשם".

מוקדם יותר הגיב ח"כ אסף זמיר גם הוא (רביעי) לדיווח בתוכנית "העולם הבוקר", וטען שלא הוגש דוח לכחול לבן ואין חבר כנסת החשוד בהדלפות. לדבריו, "אני לא חושב שיש 'חפרפרת', אני חושב שאין הרבה אמת בידיעה הזו".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

אסף זמיר: "לא הוגש דוח לכחול לבן, אין ח"כ החשוד בהדלפות"

"אין אופציה אחרת": כחול לבן וישראל ביתנו חתמו על הסכם עודפים

גנץ על חקירת ההדלפות: "לא היו ולא יהיו פיצולים בכחול לבן"

בני גנץ
בני גנץ | צילום: אלון מאור

ביום ראשון, בכנס המטה הירוק של כחול לבן, התייחס גנץ לדיווחים אודות חברת החקירות שנשכרה לאיתור מדליפים: "בימים האחרונים אנחנו רואים עיסוק בתהליכי אבטחת המידע בתוך כחול לבן. בהקשר זה, לא היה ולא יהיו פיצולים בתוך כחול לבן ובין מרכיביה השונים, שחלקים מכולם יושבים כאן. יש גורמים במערכת הפוליטית שהיו רוצים לשבש את הפעילות שלנו ואנחנו בסך הכול עושים צעדים מאוד נורמליים שאין בהם שום סנסציות תקשורתיות".

מוקדם יותר פורסם בחדשות 13 כי גנץ מידר את שותפיו הבכירים למפלגה - יאיר לפיד וגבי אשכנזי, מההחלטה לשכור משרד חקירות במטרה לאתר מדליפים. זאת, כאמור, לאחר שכחול לבן אישרה ביום שבת את הידיעה על כך שבכיריה שכרו חברת חקירות. "קמפיין הבחירות נעזר מעת לעת בגורמי מקצוע בתחום אבטחת המידע", הודו במפלגה.

אסף זמיר | צילום: חדשות 13

החברה ששכרה המפלגה, "CGI", עוסקת באבטחת מידע ויושב הראש שלה הוא ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי, שגם כיהן בעבר כשר וחבר כנסת מטעם מפלגת יש עתיד. הניסיון לאתר מדליפים בשורות המפלגה נובע ממספר מקרים במערכת הבחירות הקודמת ובאחרונה שבהם הגיע לידי התקשורת מידע מדיונים ומישיבות מתוך פורומים סגורים של המפלגה.

בין ההדלפות ממערכת הבחירות הקודמת, היו הקלטות שהגיעו לידי חדשות 13, בהן נשמע גנץ לא שולל ישיבה בממשלה לצד נתניהו, על אף שהצהיר פעמים רבות כי לא יישב בממשלתו. "יהיה לו שימוע ביולי והשימוע הזה הולך לכתב אישום. אני לא יכול לשבת איתו אחרי שיש לו כתב אישום אחרי שימוע, זה יהיה מטורף לחלוטין", נשמע אומר יו"ר כחול לבן.

"נגיד שהוא ינצח את הבחירות, שבוע לאחר מכן טראמפ שם תוכנית ועם ישראל מסתכל על בני גנץ ואומר 'בוא נאתרג את הנתניהו הזה' כי אחרת סמוטריץ' יהרוג לנו את האופציה האחרונה לעשות משהו. אז כשאני אגיע לרגע הזה, אני צריך לראות. ואז אני אגיד לנתניהו 'סליחה, זה בלי סמוטריץ', זה בלי זה, זה בלי זה, זה כחול לבן-ליכוד, בוא נדבר. ממשלת אחדות בין כחול לבן לבין ליכוד. אתה, מהיום שמתחיל המשפט שלך, נכנס לנבצרות של חודשיים עד שהמשפט שלך נגמר, לא יודע בדיוק מה, נוציא איזשהו סידור".