דייט (צילום: sofocles, Istock)
אז מה את אומרת? אפשר ללכת לאן שבא לך. רגע, את גרה לבד? ואיך זה יכול להיות שאין לך חבר? | צילום: sofocles, Istock

אני לא מחדשת לכם כלום, רבותיי: רושם ראשוני קובע. אתם יכולים להיות סופר כריזמטיים, להמיס אותנו עם מבט – אבל מילה אחת לא נכונה וכל הדייט הזה הולך לעזאזל. והכי גרוע בכל הסיפור הזה: בדרך כלל אתם לא תדעו מה לא עשיתם בסדר עד שזה יהיה מאוחר מדי. אנחנו לא נציין שלא אהבנו את ההערה המעליבה שלכם או ניתן לכם הצעות ייעול. לא! אנחנו ליידיס! אנחנו מנומסות! רוב הסיכויים שנחייך, נודה לך שוב על הקפה או היין ונשלח אותך לדרכך בברכת "כבר נדבר", שפירושה: "סע לשלום".

כלל האצבע שאתם חייבים לזכור בכל מה שקשור לרושם ראשוני: אנחנו לעולם לא מתייחסות למשפטים שאתם אומרים כפשוטם. יש לנו מערכת פיצוח קודים משוכללת במוח, והניתוח שמתקבל בסופו של משפט אף פעם לא יעבוד לטובתכם. אז איך תימנעו מלהיתפס ברדאר הפסילות שלנו ולא תעלו על מוקשים? פילנתרופית שכמותי, פרסתי בפניכם את הדברים הכי מעצבנים שאומרים לי או עושים בתחילת ההיכרות וגורמים לי לעשות אחורה פנה. שמעתי תודה? אין על מה.

1. לבקש: "נו, תחייכי"

סליחה, אני נראית לך דיילת שירות בסופר? אולי גם תבקש ממני לקפוץ על רגל אחת? אתה רוצה שאחייך? תצחיק אותי. לא מסובך, נכון? אז למה להיות עצלנים? מה שאתה לא יודע זה שאנחנו אולי נחייך לך (זוכר? ליידיס) אבל אתה מיד תקוטלג כחסר חוש הומור במקרה הטוב, וחוצפן שמחפש קיצורי דרך במקרה הגרוע.

2. לשאול: "אז את גרה לבד?"

אין לי בעיה עם השאלה עצמה אלא עם העובדה שזו תמיד השאלה השלישית שלכם, אחרי השם והגיל. למה זה כל כך חשוב? אתה גר עם ההורים ואין לך לאן לקחת אותי? מחפש עשירה לעבור לגור איתה? אנחנו כמובן נענה ונמשיך בשיחה, אבל בשבילך הדייט הזה כבר אבוד – אתה כבר עמוק במשבצת המסכן או החמדן.

בחורה מפנה גב לגבר (צילום: efenzi, Istock)
תקשיבי, זה שבגדתי באשתי לשעבר לא אומר שזה יקרה גם לנו | צילום: efenzi, Istock

3. לתהות בקול: "איך יפה כמוך בלי חבר?"

אתה רוצה להשכיב? אל תעליב.

4. לשלוח סמס, משעשע או רומנטי ככל שיהיה, אחרי 11 בלילה

יש הבדל מהותי בין סמס חמוד בשמונה בערב – שלרוב מגדיל את הסיכויים שלך – לעומת סמס בשעות הלילה המאוחרות. אם נזכרת בנו מאוחר, אנחנו נבין שאתה מקטלג אותנו כזולות, ניכנס עמוק יותר למגננה להוכיח את ההיפך, ואתה תהפוך בעינינו למניאק חרמן שמעניין אותו רק דבר אחד. אתה ממש רוצה להגיד לנו שנהנית איתנו ושאנחנו סופר חמודות? חכה למחר.

5. להגיד "לא הלך" כשנשאל אותך למה נפרדת מהקודמת (מה שבטוח יקרה)

"לא הלך" זאת פשוט לא תשובה. אנחנו מיד חושדות שאתה מסתיר תכונה נוראית שלך, וגרוע מכך – שהיא זרקה אותך מכל המדרגות ואתה עוד עורג לה.

6. להשוויץ במותגים

יש דרכים אחרות להעביר לנו את המסר שיש לך כסף, כאלה שלא יוציאו אותך תומר-פביולס-גורג'ס מהאח הגדול. תחשוב לרגע, היית רוצה להיות מקוטלג ככזה? קח בחשבון שמיד נדמיין אותך קופץ לקניון, ממלא לעצמך שקיות – ושוכח לקנות לנו. אנחנו דור חומרני, וזו – מה לעשות – עבירה חמורה ביותר.

7. לספר לנו שבגדת בעבר

קרוב לוודאי שבדייט כלשהו אנחנו נחקור בכיוון, כי כאלה אנחנו, סקרניות. אבל אם חטאת בעבר, לעולם! אבל לעולם! אל תודה – גם אם נגיד לך שזה בקטנה ואנשים משתנים, אפילו אז – כי מיד נקטלג אותך כגבר חסר רחמים ולא אמין. ותאמין לי, בחורות חשדניות הרבה פחות זורמות.

8. לקפוץ למגע בלי אישור

דייט ראשון (צילום: Goldmund, Istock)
תקשיב, אתה נורא נחמד אבל הנה סוד קטן: הרגל שלך שמתחככת בשלי? זה עושה לי בחילה | צילום: Goldmund, Istock

הכול זורם יפה ובדרך הנכונה, אתה מרגיש ביטחון – ועושה צעד רגע אחד מוקדם מדי. התוצאה: אתה מיד תקוטלג כחרמן שלא שולט בעצמו. אתה חייב לקבל אישור, אור ירוק: מבט בעיניים פלוס חיוך רחב. לא קיבלת? אתה חוטף קנס, תצטרך לעשות רוורס, והדרך אל היעד הרבה יותר ארוכה ומייגעת (וכן, היא תכלול הרבה דיבורים). לא חראם? עוד עשר דקות פלוס בדיחה מצחיקה (באמת מצחיקה) היו משנות את מסלול הערב.

9. להגיד "מה שבא לך" יותר מפעם אחת

אתה מנומס ושואל. זה יפה. אנחנו נותנות לך להחליט, ואומרות "לא משנה לי". במקרה הזה אסור לך בתכלית האיסור לזרוק בחזרה את הכדור אלינו. קח פיקוד: לאן הולכים ומה עושים. נפלת בזה? צר לי לבשר לך אבל מיד תקוטלג כדבר הגרוע מכל: לא גבר.

>> זוכר מה אמרנו על רושם ראשוני? זה ממשיך גם במיטה. כללי עשה ואל תעשה בסקס ראשון