עורך דינו של מייסד טלגראס: "המשטרה באוקראינה הכתה אותו קשות"

לקראת הסגרתו הצפויה לישראל, עורך דינו של סילבר מסר כי כשנעצר לאחר שנמלט בנמל התעופה, הוא הוכה נמרצות, וכי יש חשש לשבר באפו. "הכו אותו כמו חיה"

זמן צפייה: 01:36

עורך דינו של מייסד טלגראס עמוס סילבר, אורי קורב, התייחס היום (שבת) לדבר מעצרו של סילבר לאחר שניסה להימלט מהרשויות באוקראינה, ולהסגרתו הצפויה לישראל: "עמוס סילבר, אדם עדין ושוחר שלום, הוכה קשות על ידי שוטרי המשטרה החשאית באוקראינה בעת מעצרו". לדבריו, "על פי הדיווח, נגרמו לו פגיעות רבות, חשד לשבר באף והוא מדמם בפניו".

לדבריו של קורב, "העובדה שסילבר חשוד, אינה מצדיקה שינהגו בו באלימות ויכו אותו כמו חיה". עוד לטענתו האחראיות על מעשי האלימות גם על משטרת ישראל, "שפועלת בשיתוף פעולה עם הרשויות האוקראיניות". לדברי קורב סילבר הוא אזרח ארצות הברית, ו"נעשתה על ידנו פניה לשגרירות ארה״ב שתסייע לו. אנו מצפים ודורשים גם ממשרד החוץ הישראלי להתערב ולסייע לסילבר, שהינו אזרח ישראלי".

לכתבות נוספות בנושא >>

עבר את הבידוק - ונעלם בדיוטי פרי: כך נמלט מייסד טלגראס

רגע לפני הסגרתו לישראל: מייסד טלגראס נמלט מהמשטרה באוקראינה

פרשת טלגראס: כתבי אישום הוגשו נגד 27 נאשמים

עמוס סילבר, מייסד טלגראס, לאחר מעצרו באוקראינה
עמוס סילבר, מייסד טלגראס, לאחר מעצרו באוקראינה | צילום: חדשות 13

סילבר נעצר על ידי הרשויות באוקראינה יממה לאחר שנמלט משומריו ברשת ה"דיוטי פרי", בעיר אומן שבמדינה. מאז בריחתו ניהלה משטרת אוקראינה, בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל ונספח משטרת ישראל ברוסיה, מבצע חיפושים ופעולות לאיתורו.

שירות הביטחון האוקראיני מסר כי עצר שלושה מעובדיו בחשד שעזרו לסילבר להימלט. על פי דיווחים במדינה, החשד הוא ששלושת השוטרים שוחדו על ידי מייסד טלגראס. הערב צפויה לצאת לאוקראינה משלחת של שוטרי משטרת ישראל מאגף החקירות והמודיעין על מנת לתאם את המשך הפעילות ואת הליך ההסגרה.