חמאס: "התקיפה הישראלית בעזה - מסר של הסלמה ותוקפנות"

דובר הארגון מסר כי תקיפת חיל האוויר ברצועה "נועדה להסיט את תשומת הלב מהפעולות האמיצות בגדה המערבית". דיווחים פלסטיניים: "צה"ל ירה לעבר סירות דיג פלסטיניות מצפון לעיר עזה"

זמן צפייה: 02:30

דובר חמאס, פאוזי ברהום, מסר הלילה (שבת) כי "התקיפה הישראלית על מוצבים של ההתנגדות בעזה מהווה מסר של הסלמה ותוקפנות שמטרה להסיט את תשומת הלב מהפעולות האמיצות הנעשות בגדה המערבית". זאת לאחר שבמהלך הלילה, תקפו מטוסי קרב של צה"ל תשתיות טרור תת-קרקעיות של חמאס בצפון ובמרכז הרצועה. עוד ציין ברהום כי "ההתנגדות לא תרשה שעזה תהיה המקום לייצוא משברים אלו".

בתוך כך, סוכנות הידיעות הפלסטינית ספא דיווחה הבוקר כי צה"ל ירה לעבר סירות דיג פלסטיניות מצפון לעיר עזה.

הלילה, כאמור, תקף צה"ל בתגובה לירי הרקטה ששוגרה מרצועת עזה לשטח ישראל. על פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, שוגרו שני טילים לעבר מוצב של הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, מזרחית לשכונת תופאח. עוד דווח, כי בוצעה תקיפה בשטח חקלאי במזרח הרצועה ומזרחית לעיר דיר אל-בלח.

כתבות נוספות בנושא >>

גורמים בחמאס: "אם המצב הקשה בעזה יימשך נאבד שליטה על הגבול"

אזעקות בשדרות ובעוטף עזה; רקטה אחת יורטה

בתגובה לירי הרקטה לעוטף: צה"ל תקף מטרות ברצועת עזה

תקיפת צה''ל ברצועת עזה, ארכיון
תקיפת צה''ל ברצועת עזה, ארכיון | צילום: חדשות 13

אמש נשמעה אזעקת צבע אדום במוקדים רבים ביישובי עוטף עזה - בעיר שדרות ובקיבוצים אור הנר, ניר עם, ארז, גבים וביישוב איבים. צה"ל אישר כי זוהה שיגור אחד משטח הרצועה לעבר שטח ישראל והוא יורט על ידי כיפת ברזל. שני בני אדם נפצעו קל בזמן שהיו בדרכם לממ"ד בשדרות, ופונו על ידי צוות מד"א לבית החולים ברזילי.

עוד אתמול, נפצעו שני אחים, נחום נביס בן ה-17 ונעם נביס בת ה-20, באורח קשה ובינוני בפיגוע דריסה בכביש 60, סמוך ליישוב אלעזר שבגוש עציון. מתיעוד ממצלמת הרכב של ג', שוטר שהיה במקרה באזור האירוע ניתן לראות את רכבו של המחבל עלאא הרימי בן ה-26 סוטה בחדות ימינה ופוגע באנשים הממתינים בטרמפיאדה. השוטר, שעבר במקום בסיום עבודתו, הבחין במחבל יוצא מהרכב, וירה בו למוות.

הרימי בן ה-26 היה מזוהה עם תנועת פתח וג'יהאד האסלאמי. הרכב בו נהג היה ככל הנראה גנוב. הרימי היה כלוא בישראל בין השנים 2014 ל-2015 בגין טרור עממי. כמו כן הוא מוכר כמשתמש בסמים ומעורב בסכסוכים משפחתיים.

זירת אירוע הדריסה סמוך לאלעזר שבגוש עציון, שבו נפצעו שניים קשה ובינוני
זירת אירוע הדריסה סמוך לאלעזר שבגוש עציון, שבו נפצעו שניים קשה ובינוני | צילום: יוסף חיים ישראל. תיעוד מבצעי מד''א

בשבועות האחרונים אירעו שתי תקריות חריגות בגבול הרצועה שהתרחשו לאחרונה. מוקדם יותר השבוע נרשמה היתקלות בשעות הבוקר בצפון הרצועה, כאשר מחבל חמוש חתך את גדר הרצועה סמוך לבית חאנון, נכנס לישראל - וחוסל על ידי כוח צה"ל. לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל. על פי גורמים בעזה, מרואן נאצר בן ה-25 הוא המחבל שנהרג על גדר הגבול.

האירוע התחיל כאשר תצפיות של צה"ל זיהו את המחבל כאשר הוא מנסה לחתוך את הגדר. למקום הוזנקו כוח של גולני וטנקים של חטיבה שבע, שזיהו את הפלסטיני בשטח ישראל. המחבל פתח בירי לעבר הכוח, שהגיב בירי והרג אותו. בתגובה, טנקים של צה"ל ביצעו ירי לעבר מטרות באזור. גופת המחבל נאספה על ידי החמאס מתוך הרצועה.

הנשק שנתפס עם חוליית המחבלים בגבול רצועת עזה
הנשק שנתפס עם חוליית המחבלים בגבול רצועת עזה | צילום: דובר צה''ל

יממה בלבד לפני כן, דובר צה"ל אישר שבשעות הבוקר המוקדמות זיהו תצפיות של צה"ל ברצועה חוליית מחבלים שהתקרבה לגדר המערכת באזור חאן יונס. לפי הודעת צה"ל, החוליה, שמנתה ארבעה מחבלים, הייתה חמושה בכמויות גדולות של רובי קלצ'ניקוב, רימוני יד ומטול RPG. כוח של חיילי גולני פתח באש לאחר שאחד מחברי החוליה חצה את הגדר והרג אותם. גופותיהם נלקחו לישראל. במהלך האירוע הושלך רימון לעבר כוחותינו, אין נפגעים ישראלים ולא נגרם נזק.