שתף קטע נבחר

האבסורד בפרטנר: אוזניות אפל עם 65% ריבית

לקוח ביקש לקנות אפל ווטש והמוכר הציע לו עסקה עם אוזניות. כשהסתכל על החשבונית נדהם לגלות: 1,976 שקל לאוזניות שעולות בחנויות 800 שקל. בפרטנר אמרו לו שהאוזניות עולות 1,200 שקל, אך הוא שילם כ-770 שקל ריבית כי קנה ב-36 תשלומים

איירפודס עולות ביוקר אם משלמים ביותר מ-12 תשלומים? זה בגלל שהריבית מהווה את רוב סכום הקנייה. לקוח פרטנר עבר בקניון איילון והחליט לרכוש בדוכן פרטנר שעון אפל. "החלטה ספונטנית", הוא מספר, עליה יתחרט. 

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

יש לכם תלונה? כתבו לנו >>

 

פרטנר TV המשיכה לגבות מבת 78 למרות שהתנתקה

פרטנר חידשה את מבצע נטפליקס חינם וביטלה את הטבת ערוצי הספורט

פרטנר: יציבות בהכנסות וירידה חדה ברווח ב-2018

 

"המוכרן הציע לי לקנות ב-149 שקל לחודש שעון ואוזניות עם טעינה אלחוטית ש'במילא תצטרך'", כך אמר. "הייתי באמצע בילוי, לא חקרתי לעומק את העניין, ואמרתי: אין בעיה. ואז קיבלתי לטלפון את החשבונית: אפל ווטש 3,000 ומשהו שקל. יקר אבל בסדר, ידעתי שזה המחיר. עלות האוזניות שדחף לי: 1,970 שקל. התפלאתי: אוזניות אפל בכזה מחיר? אני יודע שמוכרים איירפודס 2 בסביבות 900-700 שקל ובאלף שקל באיידיגיטל".

פרטנר: אוזניות אפל עם 65% ריבית (צילום: AFP) (צילום: AFP)
פרטנר: אוזניות אפל עם 65% ריבית(צילום: AFP)

"אני מסתכל על המוצר שקניתי - כתוב עליו מחיר: 1,199 שקל. יקר, אבל לא 1,970 שקל. התקשרתי לפרטנר והנציגה אומרת לי: 'כיוון ששילמת ב-36 תשלומים, אנחנו לוקחים ריבית'. שאלתי: '770 שקל ריבית'?, 'כן, זה המחיר. לא רוצה? לא חייב לקנות'.

 

"האוזניות נמכרות ב-KSP 800 שקל, וכך גם במקומות אחרים. אצלם המחיר גבוה יותר, אבל הריבית זה מה שנורא - 64% ריבית. והם גם דוחפים לך את זה 'על הדרך'. בסוף החזרתי את המוצר וקניתי במקום אחר ב-800 שקל".

הדור השני של האיירפודס (צילום: אפל)
האיירפודס. אולי עדיף לקנות בחנויות?(צילום: אפל)
  

 

משלמים על התשלומים

מדובר בנוהג די שכיח ברשתות הסלולר. כך למשל גלקסי s10 החדש עולה כ-3,300 שקל בדוכן פלאפון בקניון עזריאלי בתל אביב, אם משלמים בתשלום אחד ועד 12 תשלומים באשראי, אבל מי שרוצה לשלם ב-13-36 תשלומים יעשה זאת בהוראת קבע עם ריבית, ואז המחיר יאמיר ל-5,760 שקל, הבדל של 74%.

 

לפי הנציג מדובר בעסקת חבילה שכוללת שתי "מתנות" שאינן בחינם חלילה: "160 שקל לחודש, אבל את מקבלת גם עוד מכשיר A10 וטבלט בהוראת קבע".

 

 

בדוכן לא הוצעה לנו עסקה ללא המכשירים הנוספים בפלאפון, אך לפי אתר האינטרנט של החברה, העסקה תתייקר בכ-37% בתשלום ב-13-36 תשלומים, בקנייה של המכשיר הסלולרי בלבד.

  

בסלקום ביקשו מאיתנו 149 שקל לחודש ב-36 תשלומים (כ-5,300 שקל), לפי הנציגה: "הבדל של 1,300 שקל לעומת תשלום אחד. את גם צריכה לעשות כרטיס סים כדי לשלם בהוראת קבע. אפשר לבטל חודש אחרי".

 

ההמלצה שלנו היא לא לקנות ב-36 תשלומים, אלא ב-12 תשלומים ומטה ללא ריבית, אבל יש לפריסה ל-36 תשלומים יש גם יתרונות. כפי שאמרה לנו מוכרת חביבה ביותר בדוכן של סלקום: כשמשלמים ב-36 תשלומים, מדובר בהוראת קבע, שלא תופסת מסגרת אשראי בניגוד לתשלומים באשראי (ולכן אין סכנה לחריגה מהמסגרת) והיא לא מכאיבה בעין בחשבון ההוצאות החודשי.

 

מפרטנר נמסר בתגובה: "פרטנר מציעה מגוון מוצרים ואביזרים עם אפשרויות שונות לתשלום, כולל אפשרות לפריסה של עד 12 תשלומים ללא ריבית באמצעות כרטיס האשראי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים