חבריו הפלשתינים של דביר שורק: "המומים, איבדנו אח"

במכתב מרגש סיפרו צעירים פלשתינים מבית לחם, בעילום שם, על הקשר עם הנער שנרצח, במסגרת קבוצת דיאלוג בין דתית • הם גינו בחריפות את הפיגוע: "אנו מגנים אלימות אכזרית מעין זו" • "אמרתי לחבריי מה קרה והם לא האמינו לי, הייתי בהלם", כתב אחד בגילוי לב

דביר שורק

רציחתו של דביר שורק בן ה-19 בשבוע שעבר בגוש עציון עורר תדהמה וכעס, אולם מתברר כי לא רק ביישובים ביהודה ושומרון ובתחומי הקו הירוק. חבריו הפלשתינים של שורק, שהשתתף עמם בשיח משותף, החליטו לפרסם מכתב שבו הביעו את ההלם שחשו לאחר הרצח הנורא. לפני הפיגוע השתתף שורק בקבוצת דיאלוג בין דתית, שבה מוסלמים ויהודים דתיים מנהלים שיח משותף.

"כבר שנתיים שאנו נפגשים בחדר אחד, פלשתינים וישראלים", סיפרו החברים הפלשתינים, שנותרו בעילום שם, ככל הנראה מחשש לחייהם ולשלומם אם ייחשפו. "בכל פגישה דיברנו על עצמנו, על חיי היום יום שלנו ועל העתיד שאנו רוצים לבנות יחד. אחת לשבועיים היינו נפגשים – גברים צעירים בגילאי 25-18". 

"בכל פעם זו הייתה הזדמנות נהדרת לדבר, הזמנו כמה חברים להצטרף אלינו, אחד מהם היה אחמד מנאסרה, אני באופן אישי הזמנתי אותו להצטרף לקבוצה, הוא הסכים, ואחרי הפגישה הראשונה שלו, אחרי הרושם הטוב מהקבוצה, הוא נהרג בדרך הביתה. כולם היו המומים ממה שקרה, פלשתינים וישראלים בכו יחד על איבוד חברנו החדש". מנאסרה נורה מירי של לוחם בסמוך לבית לחם לעבר כלי רכב, בעקבות זריקת אבנים באזור.

"המציאות הקשה היכתה בנו שוב לפני מספר ימים", כתבו עוד. "חבר שלנו מהישיבה במגדל עוז (מחניים) נרצח. כשקיבלתי את הבשורה באותו הבוקר הייתי בהלם, אמרתי לחברי הפלשתינים מה קרה והם לא האמינו לי", נכתב בגוף ראשון על ידי הכותב, שכאמור נשאר בעילום שם. 

פועלים בכפרים באזור הרצח // צילום: AFP

"דביר שורק, בן 19, שנדקר למוות בגדה המערבית השתתף עם חבריו לישיבה בקבוצה הבין דתית שלנו. קשה לנו לדמיין שמישהו שפגשנו אתמול יהיה הקורבן של מחר", הדגישו עוד. "אנו שולחים את תנחומינו למשפחתו ולחברינו בישיבה. כקבוצה אנו מגנים אלימות אכזרית מעין זו, שמכוונת כלפי כולנו בשל מקום המגורים, הדת, הזהות והאזרחות שלנו. כל כך עצוב שהגענו למצב שבו אנו מדברים על הזכות שלא להיהרג". 

"נמשיך בדרכנו עד שנגיע לחופש וזכות לחיים", הצהירו בסיכום המכתב. "אנו בונים גשר בין עמים על האדמה הזו. אנו מקווים שהאירוע הזה יהיה האבל האחרון של שני הצדדים". על החתום – "חברים פלשתינים מקבוצת הדיאלוג הדתי".

את המכתב קיבל המשורר אליעז כהן, תושב כפר עציון שפועל כבר שנים בנושא הגישור בין ישראל לפלשתינים שלא בצורה פוליטית. הוא סיפר כי דביר שורק היה חבר בקבוצת הדיאלוג של צעירים מאזור בית לחם וגוש עציון. "אחד מהם אמר לי השבוע: "אני מרגיש שאיבדתי אח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר