האם גורמי פשיעה בינ"ל מנסים להשתלט על שוק הקנביס הישראלי?

ברקע כמה אירועי פריצות לחממות גידול, במשטרה התקבל מידע מודיעיני לפיו גורמים מעבר לים, בהם גורמי פשיעה ברוסיה, פועלים בארץ. "יש כאן ידע מחקרי רב בתחום - וזה מה שהעבריינים מחפשים"

זמן צפייה: 01:54

ביחידת להב 433 של המשטרה התקבל מידע מודיעיני לפיו גורמי פשע בין-לאומיים, בהם מאפיה רוסית, מנסים להשתלט על שוק הקנביס הרפואי בישראל, כך נחשף הערב (שני) לראשונה בחדשות 13. זאת, לאחר שלפני כחודש פרצו שלושה גברים לחוות מחקר סודית של קנביס רפואי במרכז הארץ. מדובר באחת מחוות הקנביס הוותיקות בארץ, שרוב הניסויים בתחום הקנביס המפוקח נעשים בצמחים שגדלים בה.

יוסי טל, מנכ"ל ובעלי חברת המודיעין העסקי "LTD - T.D.I", סיפר כי "יש בארץ המון ידע מחקרי בפיתוח של זנים ובהפקתם. בכל מה שקשור לתחום הרפואי, אנחנו מספר 1 כרגע בעולם - וזה מה שהפושעים מנסים לשים עליו את היד שלהם. גילינו בשנה האחרונה כניסת גורמי פשע מאורגן עם קשרים מעבר לים - כבר בתוך השוק הישראלי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מחסלי הקנאביס: המשטרה השמידה חממות סמים בשטחי האש של צה"ל

"כמו מערב פרוע": שדות הקנביס שהתגלו בשטח האימונים של צאלים

בעל פעוטון נעצר בחשד שגידל קילו וחצי קנביס בחצר המקום

שוד בחוות קנביס
שוד בחוות קנביס | צילום: החדשות 13

בשנה האחרונה אירעו כמה פריצות לחממות ברחבי הארץ. עו"ד קובי שקלאר, מומחה למשפט פלילי, אמר: "ברגע שפעילות הגידול היא חוקית אבל הסחר במוצר שמגודל אינו חוקי, הרי שגם המידע איך לגדל, להרביע ולייעל את הגידול שווה הרבה מאוד כסף לארגוני פשיעה - ולכן הם נכנסים לתחום הזה".