הסדקים בגוש הימין: בעקבות הביקורת החריפה שהטיח שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' נגד ראש הממשלה נתניהו, שרת התרבות מירי רגב התראיינה היום (שני) בתוכנית "שש עם עודד בן עמי" ותקפה את סמוטריץ'. מלבד זאת, רגב הטיחה גם האשמות קשות בשקד ובנט וגם בליברמן, והגיבה לקמפיין החדש של כחול-לבן לפיו היא "נעלמה" מהקמפיין של הליכוד: "ספין של השמאל – הנה אני כאן. הכול בסדר, יש עוד הפתעות בדרך. אני מחממת מנועים".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"אני חושבת שהוא ילד מגודל, עם כל הכבוד הוא באמת ילד מגודל", אמרה רגב על ח"כ סמוטריץ'. "הוא חצה את כל הקווים האדומים - הוא מתנהג כמו ילד שבועט בהורים שלו. זו התנהגות שהיא לא מכובדת ולא מכבדת , גם אם יש לך חילוקי דעות עם ראש הממשלה - תבוא ותדבר כמו בנאדם רציני". 

בצלאל סמוטריץ' בכנס רבני הלל (צילום: החדשות 12, החדשות12)
"הוא צריך להתנצל על הדרך ועל האמירות האלה" (רגב) | צילום: החדשות 12, החדשות12

"עם כל הכבוד לו - הוא פישר", תקפה השרה. "אדם שעוד לא יודע מהי פוליטיקה. מדבר בצורה כזו על ראש הממשלה – יש גבול. אני מצפה מסמוטריץ" להתנצל - לא מדברים ככה לראש הממשלה", הסבירה. "הוא צריך להתנצל על הדרך ועל האמירות האלה –מה זה 'אפס מנהיגות'?! מי אתה סמוטריץ' שתגיד 'אפס מנהיגות' על מנהיג שחצה 13 שנים, יותר מכל ראש ממשלה אחר - עשה היסטוריה בכהונה של ראש ממשלה". 

"סמוטריץ נגרר יחד עם השמאל לשיח כנגד ראש הממשלה", האשימה השרה רגב. "הרי סמוטריץ' יודע שהיחידי ששומר על הימין, והיחיד שיכול להביא שלטון לימין הוא נתניהו – אז מה קרה לו?". אולם למרות ההתקפה על סמוטריץ', היא לא טענה שיש לפטרו מהתפקיד ואמרה כי "אני לא נותנת עצות לראש הממשלה - בוודאי לא על מינויים ולא על פיטורי שרים. אני סומכת על שיקול דעתו של ראש הממשלה, אבל אני בהחלט חושבת שאמירות כאלה לא יכולות לעבור לסדר היום". 

"אני לא סומכת על איילת שקד - אופורטוניסטית"

בנוסף, שרת התרבות תקפה גם את השותפים הקואליציוניים לשעבר – שקד, בנט וליברמן. "סמוטריץ' בהתנהלות שלו ובירי שלו בתוך הנגמ"ש, למד כנראה משהו מבנט ושקד", טענה רגב. "הוא הבין שכדי לקבל כותרת הוא צריך לגדף ולהתנהל בצורה כל כך בוטה נגד ראש הממשלה". 

"אני לא סומכת על איילת שקד ואני לא אמרתי שהיא שותפה טבעית בינינו", הוסיפה. "היא אופורטוניסטית, הרי לפני מספר שבועות היא התחננה להיות משוריינת בליכוד", אמרה ותקפה את הביקורת של שקד  סביב עליית היהודים להר הבית. "אז מה קרה פתאום שהיא מנגחת את ראש הממשלה? הרי היא בעצמה יודעת שהשנה הזו עלו יותר יהודים להר הבית ב-20 אחוז יותר משנה שעברה. הרי אילולא המדיניות של ראש הממשלה זה לא היה קורה". 

צפו בעימות בין ח"כ רגב ושקד (צילום: חדשות 2)
"מה קרה פתאום שהיא מנגחת את רה"מ? (רגב) | צילום: חדשות 2

"אז מה קרה לאיילת שקד? לא קרה שום דבר, היא חזרה לבית שהיא נטשה, היא בעצם אשמה לא פחות, יחד עם בנט וליברמן, במציאות שאנחנו נמצאים בה היום", טענה רגב. "אנחנו לא יודעים אם איילת ובנט אכן ימליצו על נתניהו. יש לנו כבר ניסיון מליברמן שהבטיח לבוחרים שלו שיצביע וילך עם נתניהו ולא הלך עם נתניהו". 

"הוא בעצם לקח פעמיים את המדינה ואת הציבור לבחירות", תקפה השרה. "כאילו אנחנו לקוחות שבויים שלו. לכן אני אומרת דבר פשוט: מי שרוצה את נתניהו בתור ראש ממשלה צריך להצביע ליכוד - כל הצבעה אחרת זה בזבוז קולות של הימין".