מחלץ התינוקת בבני ברק: "היא הייתה 'מבושלת' לחלוטין מהשמש"

בן שמואל כהן, ששבר את חלון הרכב בו נלכדה בת השנה, סיפר כי לא היסס כשראה את מצוקתה: "המחשבה הראשונה שלי הייתה 'אולי יעוף רסיס על הילדה, אבל היא לא תיחנק למוות'"

זמן צפייה: 02:45

בן שמואל כהן, שחילץ היום (שני) תינוקת כבת שנה מרכב נעול בבני ברק, אמר כי כשהבחין בילדה הלכודה לא היסס לפעול. "חיפשתי חנייה ונתקלתי באדם היסטרי שצועק שיש ילד לכוד ברכב. זה היה עניין של כמה שניות לרוץ למשאית, לקחת פטיש ולהגיב הכי מהר שיש", סיפר בריאיון ל"שש – אמנון לוי".

"במכה הראשונה החלון לא נשבר, רק בפעם השלישית הצלחתי לשבור. זה תפס אותי לא מוכן, הפטיש החליק ונחתכתי מהחלון. ברוך השם הילדה לא נפגעה וסוף סוף נשמה אוויר אחרי שעה וחצי שהייתה בחום מזוויע", המשיך. "המחשבה הראשונה שלי הייתה 'אולי יעוף רסיס על הילדה, אבל היא לא תיחנק למוות'. משריטה או רסיס אפשר להחלים, אבל מחנק לא".

כהן סיפר כי הזמן ששהתה ברכב הסגור השאיר את אותותיו על הילדה. "היא הייתה 'מבושלת' לחלוטין מהשמש, אדומה, מיוזעת ומבוהלת", הוסיף. "ישר איך שהוצאנו אותה מהרכב לקחנו אותה למקום ממוזג לקבלת טיפול".

עוד בחדשות 13:

שברו את החלון – והוציאו תינוקת בת שנה מרכב לוהט • תיעוד

טרגדיה במודיעין עילית: תינוק נשכח ברכב סגור – ומת

נקבע מותו של התינוק שטבע בשבוע שעבר בבריכה פרטית בנתיבות

האיש ששבר את החלון ברכב בו הייתה הילדה
האיש ששבר את החלון ברכב בו הייתה הילדה | צילום: חדשות 13

כאמור, מוקדם יותר היום חולצה תינוקת כבת שנה חולצה מרכב נעול בבני ברק על ידי עוברי אורח לאחר שככל הנראה נשכחה בתוכו. לאחר חילוצה, התינוקת פונתה לבית החולים תל השומר כשמצבה קל. בתיעוד נראים עוברי האורח שוברים את החלון ומוציאים ממנו את התינוקת כשהיא בוכה ומיוזעת. כהן, ששבר את חלון הרכב בו נשכחה התינוקת נחתך בידיו, אך סירב לקבל טיפול ואמר לחובשים: "טפלו בילדה קודם".

אם התינוקת אמרה לחדשות 13: "אנו מודים לעובר אורח שהציל את החיים של הבת שלנו, אנחנו אסירי תודה. ברגע שנוכל נמצא את הדרך לגמול לו על המעשה הזה".

חובש בכיר במד"א מאיר רוטנשטיין, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את התינוקת בזרועותיו של בן משפחה, כשהיא סובלת מסימני התייבשות קלה. סיפרו לנו שהיא שהתה ברכב במשך יותר משעה. היא הייתה בהכרה מלאה, ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו לה טיפול רפואי שכלל פעולות קירור והשגחה. העברנו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה לבי"ח, כשמצבה קל".

התינוקת שחולצה מרכב בבני ברק
התינוקת שחולצה מרכב בבני ברק | צילום: שימי כהן

חובשים באיחוד הצלה סיפרו: "הענקנו לתינוקת סיוע ראשוני ולאחר מכן היא פונתה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים כשהיא סובלת מאיבוד נוזלים וחשד למכת חום. עובר האורח ששבר את החלון נפצע קל לאחר שנחתך בגפיו תוך חילוץ הפעוטה".

כזכור, בחודש שעבר יהודה ורנר, תינוק בן חצי שנה, מת לאחר שנשכח ברכב סגור במודיעין עילית. הוא חולץ מהרכב כשמצבו קריטי, מחוסר הכרה וסובל ממכת חום. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי בזירה ופינה אותו לבית החולים אסף הרופא תוך ביצוע פעולות החייאה.

אמו, מנהלת מעון בלוד, יצאה מהרכב כדי לרכוש ציוד עבור והמעון וככל הנראה שכחה את בנה ברכב. מבית החולים אסף הרופא נמסר כי התינוק הגיע לחדר הטראומה במצב אנוש, וכי הרופאים נאבקו על חייו אך נאלצו לקבוע את מותו. מדובר, ככל הנראה, במשפחה מהיישוב אלון מורה שהגיעה לעיר לקניות.