מי ששהה הרבה זמן בשמש (רוב האנשים בישראל), כנראה מכיר את הכתמים הלבנים שלפעמים צצים בעור, כמו נמשים, אלא שהם לבנים במקום חומים. אז למה הם מופיעים והאם הם צריכים להדאיג אותנו?

 >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

הכתמים הלבנים הללו בעור יכולים להיגרם כתוצאה מ- idiopathic guttate hypomelanosis, שמוביל להופעת כתמים בהירים בעור לאחר החשיפה לשמש, לרוב בגודל של 2-6 מ"מ. הכתמים הלבנים לרוב יופיעו על גבי הפנים, הצוואר, כפות הידיים והזרועות. בעוד שהשם של המצב הרפואי הזה נשמע ארוך ומלחיץ, למעשה לא מדובר במשהו שצריך להדאיג.

"אמנם אין טיפול יעיל למצב הזה, אבל לא הייתי דואגת", מסבירה ד"ר כריסטין פובלט-לופז, רופאת עור לאתר Cleveland Clinic Health Essentials. "זה פשוט טבעו של העור שלכם להגיב כך לשמש. עם זאת, אני ממליצה בחום להשתמש בקרם הגנה. זה ימנע הזדקנות מוקדמת של העור וחשוב יותר, ימנע סרטן עור".

אישה מורחת קרם הגנה (צילום: Rober Simon Antony, Shutterstock)
תמיד מומלץ להגן על עצמכם מפני השמש | צילום: Rober Simon Antony, Shutterstock

עוד ב-mako בריאות:

>> אם לשניים: "כך ירדתי 12 וחצי ק"ג תוך חודשיים וחצי"
> האם באמת גברים "נדלקים" מהר יותר מנשים?
>> 7 סיבות מדאיגות לכך שאתם נרדמים מהר מדי

במרבית הפעמים זה יופיע בעורם של אנשים מבוגרים בעלי עור בהיר, אך זה יכול לקרות לכולם, כולל אנשים עם עור כהה יותר וצעירים בגילי ה-20-30. הסיבה שזה קורה אינה ידועה, אך משערים כי מדובר בחלק מהתהליך הטבעי של הזדקנות העור. אחרים סבורים כי זה קורה לאחר חשיפה ממושכת לאור השמש. כמו הרבה דברים רפואיים, ייתכן מאוד שישנם כמה גורמים לכך ולא רק אחד, שהם שילוב של גנטיקה וגורמים סביבתיים.

כיוון שמדובר בדבר טבעי שקורה בעור שלרוב לא דורש טיפול, אין צורך לפנות לרופא עור לטיפול רפואי. עם זאת, אם הבעיה מפריעה לכם מבחינה אסתטית ואתם מעוניינים להעלים את הכתמים, אתם יכולים להיוועץ עם גורם מוסמך ולבדוק מהן האופציות עבורכם.