אנחנו פחות מ-48 שעות מאז מותו המפתיע של ג'פרי אפסטין בתא המעצר הפדרלי שלו והקונספירציות אודות התקרית לא מפסיקות לצוף ברשת. על פי הדיווחים, איש העסקים האמריקאי נמצא מת בתאו ביום שבת האחרון, בעיצומו של משפט בעוון סרסור נערות (הצעירה ביניהם בת 14).

הרשויות הפדרליות בארה"ב החלו לחקור את נסיבות התקרית - המוגדרת כהתאבדות - באופן קפדני וכיאה לכך, התהליך לוקח זמן. כמובן שאף גורם המעורב בפרטי החקירה לא שש להדליף לתקשורת פרטים כאלו ואחרים מן הפרשה השערורייתית – מה שכמובן גרם לציבור הפייק ניוז להמציא בעצמו את המידע החסר ולהציף את הרשת בתיאוריות קונספירציה. 

View this post on Instagram

A post shared by 247 Nigeria News Update (@247nnu) on

מאז פרסום ההודעה על מותו של איש העסקים, החלו לצוץ ברשת אינספור קונספירציות באשר לנסיבות מותו – כולל אלו שאחראים לכך ואפילו אלו לפיהן כל התקרית היא בכלל שקר, הצגה או טיוח. הנה כמה מהתאוריות הבולטות ביותר שרצות עכשיו ברשת על מותו של אפסטין:

הקלינטונים עשו את זה

ה"חשודים העיקריים" הם לא אחרים מאשר הנשיא ה-42 של ארה"ב ואשתו – ביל והילרי קלינטון. הסברה עלתה על סדר היום הציבורי בעקבות פוסט של משתמש טוויטר ששמו טרנס ק. וויליאמס, אשר הטיל ספק בכך שאפסטין מת תחת השגחה צמודה במשך 24 שעות. "ג'פרי אפסטין שמר מידע על ביל קלינטון ועכשיו הוא מת", כתב וויליאמס והוסיף את ההאשטג ClintonBodyCount. מה המקורות שלו מעבר לספקולציות הזויות? אין תגובה. הציוץ התפשט ברחבי טוויטר וגרף יותר מ-13 אלף שיתופים, כולל מדונלד טראמפ... אגב טראמפ:

TrumpBodyCount#

ביל קלינטון הוא לא הנשיא היחיד שחשוד בקשר למותו של אפסטין – גם הנשיא ה-45 חשוד בגרימת מותו של איש העסקים, לפחות לפי כל מיני פסיכים ברשת. זמן קצר אחרי שקונספירציות אודות הקשר של הקלינטונים לשערורייה החלו לצוץ ברשת, גולשים שמתנגדים לנשיא הנוכחי החלו להציף את הרשת בתאוריות לפיהן גם לטראמפ היה אינטרס להשתיק את אפסטין. יותר מזה, הם אפילו חיזקו את הסברה שלהם בכך שהנשיא הנוכחי מוכר בחיבתו לקונספירציות הזויות – כגון זו שאובמה לא נולד בארה"ב (שקר) או זו שהנשיא בדימוס נהג להאזין באופן לא חוקי לצוות קמפיין הבחירות של טראמפ (לא הוכח מעולם). למרות זאת, שוב, אף מקור מהימן לא היה יכול לאמת התאוריה הזו.

עבודה רוסית

עכשיו כשסיימנו עם הנשיאים האמריקאים, נעבור באלגנטיות אל נשיאים ברוסיה. קונספירציה נוספת שעלתה בקשר למותו של אפסטין קושרת את ולדימיר פוטין לתקרית.

התאוריה הכתה גלים בטוויטר בעקבות ציוץ של ג'ו סקרבורו, חבר קונגרס לשעבר מטעם מדינת פלורידה ומנחה תוכנית הטלוויזיה Morning Joe. "בחור עם מידע שעשוי היה להרוס את חייהם של גברים עשירים ורבי עוצמה נמצא מת בתא מעצר – נשמע לי מאוד... רוסי", כתב סקרבורו בציוץ. "הוא ניסה להתאבד לפני שבועיים ועכשיו מתירים לו לסיים את העבודה? בולשיט. דמוקרטים ורפובליקנים נושמים כעת לרווחה, כולל כמה פרופסורים בהארוורד". חושבים שיש לו מקורות מהימנים לכך? הצחקתם אותנו, אבל אנחנו כן נאמר שלא מעט גולשים חושבים שיש כאן משהו.

שלום למלכה

בשלב הזה כבר די ברור שכתב האישום נגד אפסטין בעוון סרסור קטינות גרם לנזק היקפי עבור אנשים אחרים, בעיקר במישור יחסי הציבור. אחד הנפגעים העיקריים הוא הנסיך אנדרו, אחיו הצעיר של הנסיך צ'ארלס. על פי הדיווחים, אנדרו היה חבר ותיק של אפסטין ונהג לצרוך את שירותי המין שלו לאורך השנים – לפחות לטענתה של וירג'יניה רוברטס, שאומרת שהייתה רק בת 17 כשגויסה להיות שפחת מין של אפסטין.

רוברטס הוסיפה כי היא הוכרחה לשכב מספר פעמים עם הנסיך הבריטי בזמן הגיחות של איש העסקים ללונדון ואפילו העידה על כך בבית משפט. על כן, רבים החלו לגרוס כי סוכנים של בית המלוכה היו אלו ש"סגרו חשבון" עם אפסטין בתא המעצר – האמנם?

מת? הצחקתם אותנו

עוד ספקולציה מופרעת שהתעוררה ממש לאחרונה ברשת היא זו שנוגעת לכך שאפסטין בכלל לא מת. גולשים רבים טוענים שאם בוחנים בדקדוק תמונות עבר של איש עסקים ומשווים אותן לאלו בזמן פינוי גופתו מן הכלא, אז ניתן לראות בבירור כמה הבדלים מחשידים. חלק מהגולשים הצביעו על כך שאוזניו של האדם על האלונקה שונות באופן חד משמעי מאלו של המיליארדר האמריקאי. אחרים טענו שהאף שלו שונה מזה של האדם המת – מסקנה? אפסטין בכלל לא מת!

מה, ברור, לא?