לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ולראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו יש דרך ייחודית לתקשר ביניהם – פתקים בכתב יד. מפרסום של אתר Axios עולה כי טראמפ שיגר פתקים בכתב ידו לטרודו לפחות פעמיים, וזה השיב לו לפחות פעם אחת.  

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

לפי מקורות בבית הלבן, במקרה אחד, תלש הנשיא טראמפ שער של מגזין Bloomberg Buisnessweek עליו הופיע טרודו תחת הכותרת "האנטי-טראמפ". הנשיא האמריקני כתב בטוש על השער התלוש: "נראה טוב – מקווה שזה לא נכון!", ושלח את העמוד לשגרירות הקנדית. ה"מכתב" עבר את כל הצינורות המקובלים, כאשר חלקם הביעו הפתעה מסוימת מדרך התקשורת שנבחרה אולם ראו בכך קוריוז משעשע. כשהגיע הפתק אל השגריר, התקשר זה לבית הלבן כדי לוודא שלא מדובר במתיחה, אלא במסר אמיתי ממנהיג העולם החופשי.

ג'סטין טרודו בשער מגזין בלומברג ביזנס (צילום: Bloomberg Business)
ג'סטין טרודו בשער מגזין בלומברג ביזנס | צילום: Bloomberg Business

מספר חודשים לאחר מכן, טראמפ טען בעצרת כי לקנדה יש גירעון סחר מול ארה"ב – טענה שאיננה נכונה, והתבססה על מסמך שהצביע אך ורק על מסחר של טובין, ולא כלל שירותים שווי כסף שקנדה מעניקה לארה"ב. סביב אותה תקופה, שלח טראמפ לטרודו את המסמך במטרה להצביע על אותה טענה, וכתב עליה – שוב, בטוש – את המילים: "לא טוב!!!".

טרודו החליט להשיב לטראמפ בחביבות – ובעוקצנות. תוך מספר שבועות, לקראת חג המולד ב-2017, קיבל טראמפ מכתב בכתב ידו של ראש הממשלה הקנדי, בו איחל לו שנה טובה והוסיף: "קצת טעית לגבי המאזן של המסחר עם קנדה – נציבות הסחר האמריקנית אומרת כך!". למכתבו צירף תדפיס מאתר הנציבות הרשמי, וסימן בקו תחתון את החלק בו נכתב כי למעשה ישנו עודף של 12.5 מיליארד דולרים, ואף הוסיף ליד הנתון סמיילי.

כשבממשל הקנדי קיבלו בקשה לתגובה לדיווח, ציינו: "אין תגובה - אולם אנחנו לא מכחישים זאת".