שני גברים נעצרו בחשד לביצוע עבירות מין בקטינה ב-2015

כתב אישום יוגש נגד החשודים באונס בת 15 לפני כ-4 שנים. אחד מהם חשוד במעורבות באונס תיירת בגן העצמאות בירושלים לפני כשלושה חודשים. המשטרה מבקשת את סיוע הציבור באיתור חשוד נוסף במעשה

זמן צפייה: 00:36

פרקליטות מחוז ירושלים צפויה להגיש היום (שני) כתב אישום נגד שני חשודים בביצוע עבירות מין בקטינה בת 15 ב-2015. אחד החשודים חשוד במקרה אונס נוסף, שאירע בחודש יוני האחרון בירושלים. מחקירת המשטרה עולה כי החשודים פגשו את הנערה בגן העצמאות שבעיר, הובילו אותה לאתר בניה סמוך ואז ביצעו בה את זממם.

לאחר איסוף ראיות פורנזיות, איתרה המשטרה לפני כשבועיים את החשודים, בשנות ה-30 וה-50 לחייהם ממזרח ירושלים, ועצרה אותם. במקביל, פתחה משטרת ישראל ביוני האחרון בחקירת מקרה אונס של תיירת, אף הוא בגן העצמאות שבעיר ירושלים. במהלך איסוף הראיות, התברר כי אחד החשודים באונס הקטינה בשנת 2015 חשוד גם במעורבות באונס התיירת בשנת 2019, יחד עם חשוד נוסף שפרטיו אינם ידועים למשטרה עדיין.

עם זאת, החוקרים איתרו צילומים בהם נצפה החשוד הנוסף במעשה בזירה בסמוך לשעת התרחשות העבירה. במשטרת ישראל מבקשים את סיוע הציבור באיתור כל פרט היכול להוביל לפרטיו המזהים ולדווח על כך בהקדם למוקד 100 בטלפון שמספרו: 050-4657523.

לכתבות נוספות בנושא >>

"הציג עצמו כאישה": תושב עמנואל נאשם בביצוע עבירות מין בנערות

במשך שנים, תוך התחזות: צעיר חשוד בעבירות מין ב-105 קטינות

חשד: סב ביצע מעשים מגונים בשלוש נכדותיו הקטינות במשך שנה

המשטרה מבקשת את סיוע הציבור באיתור חשוד באונס תיירת בגן העצמאות בירושלים ב-2019
המשטרה מבקשת את סיוע הציבור באיתור חשוד באונס תיירת בגן העצמאות בירושלים ב-2019 | צילום: דוברות המשטרה

בשבוע שעבר, המשטרה הודיעה היום כי הסתיימה החקירה של יחידה 105 בלהב 433 נגד אוריה עסיס, תושב עמנואל בן 26 שנעצר לפני ארבעה שבועות בחשד לעבירות מין רבות בקטינות, חלקן ברשת – ובהן אונס, מעשי סדום, מעשים מגונים, איומים, וייצור חומרי תועבה. אתמול הוארך מעצרו ומחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה נגדו הצהרת תובע. מפרטי החקירה עלה כי עסיס פגע ב-105 קורבנות.

כאמור, עסיס חשוד בכך שפגע במשך שנים ב-105 קורבנות שאיתן יצר קשר בזהות בדויה – ולאחר מכן ביצע במרביתן עבירות מין חמורות. לפי החשד, חלק מהזהויות שבהן השתמש היו מאמן שחייה, מדריך מיני, גניקולוג, שוטר, סוכן דוגמניות וחייל.

צילום: Envato elements

לאחר שביסס את הקשר עימן, נהג החשוד לשדל את הקטינות לשלוח לו תמונות וסרטונים מגונים. בחלק מהמקרים אף ניסה להיפגש עימן ולקיים איתן קשר מיני. את המעשים ביצע כשהוא משתמש בשמות אלינור, יובל, דניאל אסוס, אנה אייזק, סיוון ולינוי.

במהלך ההחלטה להאריך את מעצרו של עסיס, בית המשפט התייחס לחומרת החשדות במקרה: "המדובר בפרשה חמורה באופן שקשה להפריז בו, אשר נחקרת באופן יסודי ביותר על ידי המשטרה", נאמר. "בחקירה שכזו אין לכופף את ידה של המשטרה, אשר נלחמת עתה רק בקצה הקרחון".