צה"ל מיפה את בתי רוצחי דביר שורק לקראת האפשרות שייהרסו

כוחות הביטחון פעלו בכפר בית כאחל למיפוי בתי שני המחבלים החשודים בביצוע הפיגוע שבו נדקר למוות חייל צה"ל. סבתו של שורק: "הוא השאיר פתק קטן בו כתב 'אני מרגיש אהוב'"

זמן צפייה: 00:59

הפיגוע בגוש עציון: כוחות צה"ל פעלו הלילה (שני) בכפר בית כאחל למיפוי בתי שני המחבלים החשודים בפיגוע בגוש עציון שבו נדקר למוות רב"ט דביר שורק, לצורך בחינת האפשרות להריסתם. המחבלים נתפסו בסוף השבוע בתום מצוד של יומיים. החשודים הם שני אחים, נציר עצאפרה בן 22 וקאסם עצאפרה בן 30, תושבי בית כאחל. יחד איתם נעצרה גם אישתו של אחד האחים וגבר נוסף, שגם הם חשודים במעורבות באירוע. השניים נעצרו ללא הבעת התנגדות.

סבתו של שורק, אסתר שלזינגר, סיפרה היום ל"העולם הבוקר" על נכדה - ועל השכול שמלווה את משפחתה זה שנים רבות. "השכול התחיל בשואה. אמי וארבעת אחיי וכל המשפחה שייכים למילים 'אושוויץ-בירקנאו'. אחר כך בארץ בן דודי שברח אחרי המלחמה מאושוויץ עלה לארץ, ונפל בקרב על יפו כשהוא בן 19. אחי שייעה דויטץ', שהיה קסם, בחור מהאגדות, נרצח על ידי הפועל שלו בגוש קטיף. וכעת לקחו לנו את דביר היקר, עוד פעם".

שלזינגר שיתפה בכאב כי "אנחנו כואבים ובוכים, אבל אנחנו יודעים שנקום. לא ניתן שהאחים של דביר יגדלו בעצב, בלי צחוק". לבסוף סיפרה על הקשר שהיה לה עם הנכד שאיבדה: "דביר היה בא אלינו לעתים מאוד קרובות, כי היינו מאוד קרובים לישיבה. היה לו מפתח והוא תמיד היה נכנס. לפני שבועיים חזרתי הביתה וראיתי על השולחן במטבח פתק קטן של המכולת. רציתי לזרוק אותו לפח, ופתאום אני רואה שזה הכתב של דביר. ואז אני רואה שהוא כתב משהו שאני חושבת עליו כל הזמן פה בשבעה, 'אני מרגיש אהוב'. אדם שמרגיש אהוב הוא יכול להסתכל אחרת על העולם, והוא יכול לאהוב את החיים, ודביר הרגיש אהוב. הוא היה קרן אור".

עוד כתבות בנושא >>

אחיו של אחד המחבלים מגוש עציון: "לא יודעים אם הם בחמאס"

בתום יומיים של מצוד: נעצרו חשודים בפיגוע הדקירה בגוש עציון

חבריו של דביר שורק: "אמרו שהוא חייל – אבל הוא היה ילד בנשמה"

הפיגוע בגוש עציון: צה''ל ממפה את בית המחבל בבית כאחל
הפיגוע בגוש עציון: צה''ל ממפה את בית המחבל בבית כאחל | צילום: דובר צה''ל

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190812-0923' autoplay='0' credit='העולם הבוקר' desc='סבתו של דביר שורק, אסתר שלזינגר, על נכדה' kid='1_7y9zpa00' duration='253'']

בתוך כך, פרסם הבוקר אביו של דביר, יואב שורק, פוסט בפייסבוק ובו סיפר על התמיכה הרבה המלווה את משפחתו מאז אובדן בנו. "מבין מעגלי השבעה, וההמונים הבאים, חלקם ללא כל היכרות מוקדמת; וממעגלי התגובה הרחבים יותר, בתקשורת וברשתות ובקהילות בארץ ובעולם, שהדים מהם מגיעים אלינו - עולה דמותו המופלאה באמת, הבלתי ניתנת להסברים מקטינים, של עם ישראל", כתב יואב.

אתמול סיפרו חבריו של דביר שורק לישיבה, שהתבשרו בצאת השבת על תפיסת המחבלים החשודים שביצעו את הפיגוע, על אופיו המיוחד של חברם לכיתה: "אמרו שהוא חייל אבל הוא נראה כמו ילד – והוא היה ילד בנשמה, למרות שהוא בוגר יותר מכולנו", סיפר איתן ווקספרס. "הוא היה פתוח להכול, אמרו שמצאו עליו ספרים של גרוסמן, והיו לו בחדר גם עמוס עוז, מאיר שלו ואחרים. הוא לא התכתב עם שום דעה פוליטית, הוא אהב את כולם – בלי סטריאוטיפים. הם הרגו את האדם הלא נכון, לא הבנתי למה הם עשו את זה דווקא לו".

לדברי חבריו, דביר נעדר כל ציניות ודאג לזולת. "היה לו רעיון לקנות חמור, בסוף הוא קנה אתון וקרא לה 'אהבת עולם'. אחרי שלושה ימים, לפני שהספקנו לבנות לה מחסה – התחיל לרדת ברד שנמשך כל היום", סיפר מנשה לוקין. "דביר הלך ועמד איתה בברד כדי שהיא לא תהיה עצובה, ותוך כדי הברד התחיל לבנות לה מחסה. עבודת הידיים הזאת, ההקרבה לטובת האחר והאכפתיות אפיינה אותו מאוד. החיוך שלו היה כל כך גדול שגם אנחנו נדבקנו בעל כורחינו".

אביו של החייל דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון
יואב שורק, אביו של החייל דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון | צילום: חדשות 13

לאחר תפיסת המחבלים בסוף השבוע, אמר יואב שורק, אביו של דביר: "אנחנו מודים לכוחות הביטחון על הפעולה המהירה לתפיסת המחבלים, אף שצר לנו שנתפסו חיים. אנו שמחים שדביר לא ראה את פני רוצחיו, וגם אנחנו נשתדל שלא לראות אותם, לא כעת ולא במשפט. העיקר המוטל על כוחות הביטחון הוא סיכול ומניעת פיגועים, ואנחנו מבקשים לחזק את ידיהם במלאכה קשה זו".

אחותו הגדולה של דביר, נועה, סיפרה אתמול לחדשות 13: "הוא היה בחור מתוק עם עיניים מאירות, כריזמה שקטה ומרגיעה, והוא היה חבר טוב מאוד. המון החברים שלו הגיעו לכאן וסיפרו על הקרבה שהייתה להם איתו. הוא היה מגדל דברים, ואחרי שכבר ידענו שהוא נהרג הלכתי עם אחי הקטן וקטפנו עגבניות שהוא גידל".

החייל דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון
החייל דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון | צילום: חדשות 13

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-20190811-2017' autoplay='0' credit='' desc='אחותו הגדולה של דביר שורק, נועה' kid='1_vzr9xuxe' duration='28'']

בתום מצוד שנמשך יומיים, כאמור, עצרו צה"ל, שב"כ וימ"מ עצרו ביום שבת לפנות בוקר את החשודים שדקרו למוות את החייל דביר שורק ביום חמישי שעבר. החשודים הועברו לחקירת שב"כ. במהלך השבת קיבלה משפחת שורק את ההודעה.

זירת פיגוע הדקירה בגוש עציון בו נרצח דביר יהודה שורק בן ה-19
זירת פיגוע הדקירה בגוש עציון בו נרצח דביר יהודה שורק בן ה-19 | צילום: חדשות 13

בנוסף, לוחמי צה"ל החרימו את רכב הצעירים, שעל פי החשד שימש אותם לביצוע הפיגוע. במהלך הפעילות התפתחה הפרת סדר אלימה בהשתתפות כ-100 פלסטינים שיידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.