אביו של דביר שורק על מעצר החשודים: "צר לנו שנתפסו חיים"

יואב שורק הודה לכוחות הביטחון על תפיסת החשודים בדקירת בנו, והצהיר: "אנו שמחים שדביר לא ראה את פני רוצחיו - גם אנחנו נשתדל שלא לראותם, לא עכשיו ולא בבית המשפט"

Capture

יואב שורק, אביו של דביר שורק שנדקר למוות בגוש עציון, התייחס אמש (שבת) למעצר החשודים ברצח בנו: "אנחנו מודים לכוחות הביטחון על הפעולה המהירה לתפיסת המחבלים, אף שצר לנו שנתפסו חיים. אנו שמחים שדביר לא ראה את פני רוצחיו, וגם אנחנו נשתדל שלא לראות אותם, לא כעת ולא במשפט. העיקר המוטל על כוחות הביטחון הוא סיכול ומניעת פיגועים, ואנחנו מבקשים לחזק את ידיהם במלאכה קשה זו".

כאמור, אתמול לפנות בוקר, בתום מצוד שנמשך יומיים, עצרו צה"ל, שב"כ וימ"מ את החשודים שדקרו למוות את החייל דביר שורק ביום חמישי. החשודים נעצרו בכפר בית כאחל שמצפון לחברון והועברו לחקירת שב"כ. במהלך השבת קיבלה משפחת שורק את ההודעה.

החשודים הם שני אחים, נציר עצאפרה בן 22 וקאסם עצאפרה בן 30, תושבי בית כאחל. יחד איתם נעצרה גם אישתו של אחד האחים וגבר נוסף, שגם הם חשודים במעורבות באירוע. השניים נעצרו ללא הבעת התנגדות.

זירת פיגוע הדקירה בגוש עציון בו נרצח דביר יהודה שורק בן ה-19
זירת פיגוע הדקירה בגוש עציון בו נרצח דביר יהודה שורק בן ה-19 | צילום: חדשות 13

בנוסף, לוחמי צה"ל החרימו את רכב הצעירים, שעל פי החשד שימש אותם לביצוע הפיגוע. במהלך הפעילות התפתחה הפרת סדר אלימה בהשתתפות כ-100 פלסטינים שיידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

ראש הממשלה נתניהו התייחס למעצר: "אני משבח את שב"כ וכוחות הביטחון שלכדו את רוצחיו של דביר שורק תוך 48 שעות. בשנים האחרונות כוחותינו שמו ידם על כל המרצחים הפלסטינים שפגעו בישראלים והיום הם עשו זאת שוב. נמשיך להילחם בטרור בעוצמה בכל החזיתות".

נשיא המדינה ריבלין התייחס אף הוא לתפיסת החשודים. "תודה לכם, כל זרועות המודיעין והיחידות המבצעיות, על לכידת המחבלים המתועבים האחראיים לרציחתו של דביר שורק", כתב.

החייל דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון
החייל דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר אתמול דווח בכלי תקשורת פלסטיניים כי כוחות הביטחון פשטו על הכפר בית כאחיל שליד חברון וביצעו בו מעצרים הקשורים לפיגוע בו נרצח דביר יהודה שורק. על פי הפלסטינים, ארבעה מבני משפחת אל-עצאפרה נעצרו, בהם עכרמה נציר, קאסם אל-עצאפרה ואשתו, אינאס אל-עצאפרה. לפי דיווח נוסף, רכב ששימש את החולייה בפיגוע הוחרם בכפר פאג'ר הסמוך לבית לחם. במקום התפתחו עימותים עם צעירים מקומיים ונשמעו קולות של רימוני הלם. כמה פלסטינים נפגעו מגז מדמיע.

כאלף בני אדם הגיעו לבית העלמין בעפרה וליוו את שורק בדרכו האחרונה ביום חמישי. להלוויה הגיעו גם שר החינוך, רפי פרץ (הימין המאוחד) וחבר הכנסת גדעון סער (הליכוד).

הלוויתו של דביר יהודה שורק
הלוויתו של דביר יהודה שורק | צילום: מיכל חזות, חדשות 13

יואב שורק, אביו של דביר, ספד לו: "מתנה קיבלנו לכמעט 19 שנה, מתנה שהפיצה אור וטוב בתוך המשפחה ומחוץ לה. בלי יומרנות ובלי ציניות. על המתנה הזאת אמרתי – ה' נתן וה' לקח. ה' לקח ואנחנו נותרים חסרים ופצועים", אמר האב והוסיף: "כמה כאב יביא הגעגוע והאם נמצא כוחות לבנות ולנטוע כמו שאהבת. רשעים אוהבי מוות קיפדו את חייך, אבל הם לא פגעו באור שלך ובעשיית הטוב. אנחנו נמשיך וננצח עם אלה. ננסה להמשיך לבחור בחיים ולהביא אור".

באותו הערב ספד לחייל הסופר דוד גרוסמן, שספרו נמצאו בין חפציו של שורק, באירוע לזכרה של נחמה ריבלין. "לא הכרתי את דביר שורק. אבל שמעתי עליו הרבה במשך היום, שמעתי שהוא היה נער מאיר ומואר, אוהב אדם ורגיש – אמן בנפשו" אמר גרוסמן. הסופר, ששכל את בנו במלחמת לבנון השנייה, הוסיף: "לבי-לבי לכל אוהביו, אני יודע באופן אישי איזו דרך קשה עומדת בפניהם. אני יודע שנער מיוחד כמו דביר יאיר את דרכם".