נס בשבת

מחבלים חמושים ניסו לחדור לישראל וחוסלו

בשעות הבוקר המוקדמות של יום השבת, זיהו תצפיות צה"ל ארבעה מחבלים המתקרבים לגדר המערכת בדרום רצועת עזה, חמושים ברובי קלצ'ניקוב, רימוני יד ומטול RPG (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

בשעות הבוקר המוקדמות של יום השבת, זיהו תצפיות צה"ל מספר מחבלים אשר התקרבו לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. המחבלים היו מצוידים ברובי קלצ'ניקוב, רימוני יד ומטול RPG.

לוחמי צה"ל, שנערכו לאירוע בעקבות הזיהוי, פתחו באש לאחר שאחד המחבלים חצה את הגדר והרגו אותם. במהלך האירוע הושלך רימון על-ידי המחבלים.

בחסדי שמיים, לא היו נפגעים לכוחותינו ולא נגרם כל נזק.

"האירוע מתחיל בארבע לפנות בוקר, בערנות של תצפיתניות שמזהות תנועה של ארבעה חמושים בתנועה מבצעית", מסביר דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס.

"האופן שבו הגדוד נערך מביאה לסיום האירוע בפעולה מהירה. יש פה אירוע טוב של סיכול פיגוע במרחב הגדר, תצפיתניות בערנות גבוהה - האפשרות שיהיו אירועים נוספים כאלה - נלקחה בחשבון", מצהיר תא"ל מנליס.

הוא הוסיף, "החוליה שאנחנו מוצאים, כולה חמושה בנשקים מסוג קלצ'ניקוב, ותיקים עם ציוד שנועד לחצות את הגדר, חטיפי אנרגיה ותמרים לאפשרות של שהייה מסוימת, RPG רימונים וצינור. כמו כן נמצא גם תיק רפואי שכרגע אנחנו בוחנים על מנת להבין אם לשימוש לעזרה הראשונה שלהם או משהו אחר".

"סוכל פה פיגוע גדול מאוד. פיגוע שלא ניתן לקבוע אם נועד לפגוע בחיילים או אזרחים, אבל זה פיגוע גדול שסוכל בגדר", הוא מדגיש.

ארבעת המחבלים לבשו מדים מאולתרים - כל אחד לובש מדים המורכבים מפרטי לבוש שונים. "אנחנו מבינים שעם ציוד כזה והערכות כזאת, זה לא משהו שמחליטים בשבע בערב ויוצאים לדרך, זה משהו שמתכננים".

"היה פה סיכול של פיגוע גדול מאוד - אנחנו בימים מאוד רגישים גם סביב האירועים באיו"ש גם בעזה, כל תשעה באב, חג הקורבן - הפעולה של גדוד 12 וגדוד 82 משיגה את מטרתה ומונעת את הפיגוע".

"בניגוד לאירוע שהוא אירוע בודד שבן אדם מחליט על דעת עצמו, מדובר פה בתשתית מאורגנת. האחריות ברצועת עזה מוטלת על הריבון - על החמאס. הציפייה מחמאס שישלוט באירועים וימנע אותם, ולכן הוא אחראי למה שקורה ברצועה בהיבטים האלה", מדגיש תא"ל מנליס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר