שב"כ: נעצרו שני חשודים ברצח דביר שורק הי"ד - סרוגים

שב"כ: נעצרו שני חשודים ברצח דביר שורק הי"ד

בליל שבת עצרו כוחות הביטחון שני חשודים ברצח דביר שורק הי"ד בפיגוע בגוש עציון, זאת בתום פעילות מודיעינית ומבצעית משותפת. בנוסף, הרכב שככל הנראה שימש את המחבלים הוחרם

author-image
שב"כ: נעצרו שני חשודים ברצח דביר שורק הי"ד
  מעצר המחבלים (קרדיט: דובר צה"ל)

48 שעות לאחר הרצח הנורא, עצרו בליל שבת כוחות הביטחון שני חשודים ברצח דביר שורק הי"ד, בגוש עציון, זאת בתום פעילות מודיעינית ומבצעית משותפת של צה"ל, שב"כ והמשטרה.

הרכב ששימש את המחבלים (קרדיט: דובר צה"ל)

בנוסף, לוחמי צה״ל החרימו את רכב החשודים שעל פי החשד שימש אותם לביצוע הפיגוע. החוליה והרכב הועברו לחקירת כוחות הבטחון.

בתוך כך, בהלך הפעילות התפתחה הפרת סדר אלימה בהשתתפות כ-100 פלסטינים שיידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון בכפר בית כחיל בסמוך לחברון. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנת.

מצה״ל נמסר כי "ימשיך לפעול לשמירה על הביטחון במרחב ויפעל לסיכול ניסיונות פיגוע וללכידת מחבלים".

נלקחו לחקירת כוחות הבטחון (צילום: דובר צה"ל)

העצורים הם נציר סאלח חליל עצאפרה, יליד 95, תושב בית כאחל, פעיל חמאס, ללא מעצרים קודמים וקאסם עארף חליל עצאפרה, יליד 89, תושב בית כאחל, ללא מעצרים קודמים. השניים נעצרו ללא שימוש בנשק.

רק בן 19, דביר הי"ד נטמן (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

גופתו של דביר הי"ד נמצאה ביום חמישי בסמוך ליישוב מגדל עוז לאחר שנרצח בדקירות סכין על ידי חוליית מחבלים. מאז פעלו כוחות הביטחון וביניהם יחידת הימ"מ של משטרת ישראל לאיתורם של המחבלים. כאמור, שירות הביטחון הכללי הוביל הלילה את לוחמי הימ"מ לכפר הפלסטיני בית כאחל שם נעצרו שני החשודים במעורבות במעשה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
מחריד
שיר | 10-08-2019 21:40
איך הם יצאו מהסיפור הזה חיים??? עכשיו מחכים להם שנים של פינוק בכלא הישראלי
2
למגיה אלמקייס דוד
התמים | 10-08-2019 22:23
די כבר עם הביקורות המטופשות של גיבורי המקלדת. זה הצבא שלנו והשבכ שלנו. הם מגינים עלינו יומם ולילה. בזכותם אנו מתקיימים כאן. הורגים את מי שצריך להרוג וכאשר צריך להרוג. לא יורים ולא הורגים כשאין סכנת חיים. הצבא איננו חוליות הוצאה להורג. גם כשהדם רותח - צריך להביא את הרוצחים למשפט ולא לשחרר בשום עיסקה. אנו מדינת חוק ולא אספסוף פרוע שמבצע לינץ ללא משפט.
התמים
מורגנשטיין אביהו | 10-08-2019 23:58
אלמקייס דוד שטוף שנאה לנתניהו והתבטאותו אינה יותר מיצוג קו מיליטנטי של איש שמאל חדור שנאה חולנית.
כן לחסל מיד .
חלי | 10-08-2019 23:25
מה התחלופה ?למשוך משפט שנה שנתיים ולהעביר אותם למלון חמישה כוכבים .על חשבוני ,על חשבונך ובמימון משפחת הנרצח.די לאבסורד.אנו חיים עם אויב פרא,בהמי ואכזרי.אין בהם שום סממן אנושי , שוחטים בני אדם בדם קר.תאמין שחלומם הוא גם לשחוט אותך.מחבל לא צריך לצאת חיי מהזירה וזהו משפט צדק.איני סומכת על חונטת השופטים בישראל.
3
להוציא להורג
אורי | 10-08-2019 22:34
להוציא להורג מיד בתום החקירה. ללא רחמים. כמו שהורגים עקרב או נחש ארסי. כל המרחם על האכזרים סופו שמתאכזר לרחמנים
ניתפסו?מה ירתיע את הרוצח הבא?רק גירוש משפחתו
הריסת בית=קיבעון | 11-08-2019 15:57
אין מילה והגדרה אחרת להתמשכות ואי מניעת רצח הלאומני, למעט המילה : קיבעון. כל בלא בלא בלא אחר הם סיפורי טפיחה עצמית על השכם . ללא תועלת של ממש. הגיע הזמן לגרש משפחת רוצח לאומני . כי אל לנו להתייאש מהחיים. הן ברמת פרט ובעיקר ברמת מדינת עם ישראל. לא ייתכן שהרוצחים ייהפכו גיבורי חופש ומשפחתם הופכים להיות מצ'ואיסטים בקרב סביבתם.
4
די לשימוש בביטוי "נשים ידינו על המרצחים"
מאיר | 10-08-2019 22:49
הביטוי הזה מחליא אותי. הוא גם עושה אותי חולה וגם דוחה אותי מגועל. למרצחים הארורים האלו אין שום פיתרון אחר מלבד חיסולם כמו כלבים שוטים והשלכתם בתוך עור של חזיר. בבחינת מצא מין את מינו. בנוסף בלא הרתעה כלפי משפחתם העתידים להנות מפנסיה שמנה דברים כאלו עלולים חלילה לקרות שוב. הכותב בדמע
5
תפיסת המחבלים.
זלמן | 11-08-2019 9:30
יש לחקור אותם עד צאת נשמתם. כך לא יהיה את מי לשחרר. או לגרום להם להתאבד.
6
לכידת המחבלים
משה | 11-08-2019 10:38
חבל לא הרגו אותם
7
שאפו
אזרח | 11-08-2019 18:16
רק חבל שלא חוסלו
8
אמנם
התמים | 15-08-2019 15:44
יש הסכמה בין כל המגיבים שזו החלטה טובה, אך דעתי שונה. ההחלטה שגויה ונשלם עליה. עכשיו יוכלו לנופף בהחלטה זו כראייה ניצחת לכך שישראל אינה ממש שקופה אלא היא מדינה לא לגמרי דמוקרטית ויש לה מה להסתיר. בנוסף - קרע עם המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית. מה היה יכול לקרות אילו היו נכנסות לישראל או לרשות ? היינו יכולים לטעון שהדבר מראה עד כמה ישראל שומרת על זכויות אזרח וזכויות המבקרים בה ואין לנו מה להסתיר. נתנו נשק ביד אויבינו. קוצר ראות משווע.