48 שעות אחרי הרצח - המצוד הסתיים: כוחות הביטחון עצרו הלילה שני חשודים ברצח החייל דביר שורק ז"ל – כך הותר הערב (שבת) לפרסום. שירות הביטחון הכללי הוביל הלילה את לוחמי הימ"מ לכפר הפלסטיני בית כאחל, שם עצרו את שני החשודים באישון לילה ושלפו אותם ממיטותיהם ומשם העבירו אותם לחקירת השב"כ. העצורים הם נציר סאלח חליל עצאפרה, פעיל חמאס יליד 1995 וקאסם עארף חליל עצאפרה, יליד 1989 - שניהם תושבי הכפר בית כאחל.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו מסר עם ההודעה על מעצר החשודים: "אני משבח את השב"כ וכוחות הביטחון שלכדו את רוצחיו של דביר שורק ז"ל תוך 48 שעות. בשנים האחרונות כוחותינו שמו ידם על כל המרצחים הפלסטינים שפגעו בישראלים והיום הם עשו זאת שוב. נמשיך להילחם בטרור בעוצמה בכל החזיתות".

תיעוד מעצרם של המחבלים שרצחו את דביר (יהודה) שורק  (צילום: דובר צה''ל, דובר צה"ל)
תיעוד מעצרם של המחבלים שרצחו את דביר (יהודה) שורק ז"ל. | צילום: דובר צה''ל, דובר צה"ל
המעצר מגיע בתום פעילות ביטחונית ענפה שכללה שורה של מעצרים של פלסטינים שנחשדו בסיוע למחבלים וכן בהחרמה של כלי רכב. מדובר צה"ל נמסר כי "לוחמי צה"ל החרימו את רכב החשודים שעל פי החשד שימש את החשודים לביצוע הפיגוע. החוליה והרכב הועברו לחקירת כוחות הביטחון. במהלך הפעילות התפתחה הפרת סדר אלימה בהשתתפות כ-100 פלסטינים שיידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון בכפר בית כחיל שבמרחב החטיבה המרחבית 'יהודה'. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות".
מצוד צה"ל אחרי רוצח דביר שורק (צילום: דובר צה''ל, באדיבות גרעיני החיילים)
המצוד אחר החשודים | צילום: דובר צה''ל, באדיבות גרעיני החיילים

אמש השלימו כוחות צה"ל את הפעילות המבצעית בכפר פג'אר הסמוך לזירת הפיגוע, במסגרתה נעצרו מספר פלסטינים והוחרם רכב בחשד ששימש לביצוע מעשה במקביל למעצרים.

מתחקיר של הפיגוע עולה כי ביום רביעי האחרון, בסביבות השעה 20:00 בערב, ירד דביר מהאוטובוס שיצא מירושלים והתחיל ללכת ברגל דרך הכביש לכיוון היישוב מגדל עוז, שם על פי ההערכות הוא נראה לאחרונה בעודו בחיים ושם גם נרצח. סמוך לשעה זו, הקשר בין דביר לבין בני משפחתו וחבריו נותק ורק כעבור כ-3 שעות, לאחר שהמידע על דבר היעדרו הגיע למשטרה ולכוחות הביטחון, הם התחילו לפעול ולנסות לאתרו באמצעים שונים תוך כדי שהם סורקים עם גששים את השטח ואת המסלול המדויק שבו עבר.

  
תיעוד מעצרם של המחבלים שרצחו את דביר (יהודה) שורק  (צילום: דובר צה''ל, דובר צה"ל)
כוחות צה"ל במהלך מעצר החשודים | צילום: דובר צה''ל, דובר צה"ל
בשעה 02:30 לפנות בוקר, לאחר סריקות של כוחות הביטחון, נמצאה גופתו של החייל כשהוא דקור למוות בין מגדל עוז לאפרת שבגוש עציון. מהחקירה עולה כי שורק עלה לרכב ונאבק עם רוצחיו לפני שנדקר למוות סמוך לשער הישיבה בה למד. עם זאת, נשללה אפשרות כי המחבלים ניסו לחטוף את החייל.