צעיר ניאו-נאצי בן 23 מלאס וגאס נעצר שלשום בחשד שתכנן לבצע מתקפה בבית כנסת וביעדים שמזוהים עם ארגוני להט"ב – כך מסר היום (שבת) התובע הכללי במדינת נבאדה. החשוד, קונור קלימן, חשוד גם שניהל קשר מוצפן באינטרנט עם ארגונים גזעניים שתומכים בעליונות הגזע הלבן. בחקירתו הודה כי הוא שייך לארגון ניאו-נאצי.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

קלימו נעצר בידי סוכנים של ה-FBI, שהחלו לעקוב אחריו לאחר ששמו הופיע בדוח פנימי לאחר שנצפה מסייר בסביבת ביתו לבוש באפוד טקטי וחמוש ברובה סער עם כמה מחסניות. לאחר מעצרו הודה בפניהם שרכש רכיבים אלקטרוניים שנועדו לבנות פצצה ושהוא תכנן להעביר במה שנועדה לו לאפשר ירי נוח יותר מנשק הצלפים שבאמצעותו תכנן לכאורה לבצע את מתקפות הירי.

זירת הירי בלאס וגאס ב-2017 (צילום: sky news, סוכנויות הידיעות)
צילום: sky news, סוכנויות הידיעות

בביתו נמצאו כבלים רבים, זיקוקים ומתגים, שככל הנראה מצביעים על כוונתו ליצור פצצה שתופעל מרחוק באמצעות טיימר או שיחת טלפון. מעבר לדברים שאמר קלימו לסוכנים שעצרו אותו, על פי מסמכים שיש בידי התביעה בנבאדה ושהגיעו לידי רשת ABC, חבלן של ה-FBI מצא בחדר השינה שלו רכיבים לייצור פצצות ותרכובות כימיות, לצד רובה שמזכיר במאפייניו את ה-AR-15, רובה סער חצי אוטומטי שאהוב במיוחד על רוצחי המונים בארה"ב.

לפי הדיווחים בארה"ב, כדי לבצע את המתקפה שתכנן, קלימו ניסה לגייס דרי רחוב לבצע "מעקב לפני מתקפה" על בית תפילה – ככל הנראה בית הכנסת – וכן מחוץ לפאבים שמזוהים עם קהילת הלהט"ב. בשיחות באינטרנט שניהל, קלימו דיבר על האיש שביצע באוקטובר 2017 את מתקפת הירי הרצחנית בלאס וגאס –הקטלנית ביותר בהיסטוריה המודרנית של ארה"ב – וכן על תקיפת בית כנסת באמצעות בקבוקי תבערה.

"האיום של פשעי שנאה ואנטישמיות בפרט בארה"ב הוא איום מוחשי שתוסס מתחת לפני השטח כל העת", מסר יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג בתגובה למעצר. "מברך את השלטונות האמריקאים שעצרו הבוקר חשוד בתכנון לפגיעה בבית כנסת בלאס וגאס טרם מעשה ובכך שהם מתמקדים באיום. יש לעקור מהשורש כל גילוי של אנטישמיות ושנאת הזר בכל אתר ואתר בכל רחבי תבל".