שבוע בדיוק לאחר שאלמונים השחיתו ביישוב משגב את האנדטרה לזכר עוז מנדלוביץ ז"ל שנפל בקרב בסג'עייה בצוק איתן, אביו הודיע היום (שבת) כי אחסאן חלאיילה מסכנין, מספר 14 במפלגת עבודה, החליט לתרום את הכסף שנדרש לשיפוצה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"תכירו זה אחסאן חלאיילה מסכנין הסמוכה, שתרם לשיפוץ האתר", מסר עופר, אביו של עוז ז"ל בליווי תמונתו. "תרומתו למרקם של הקיום המשותף במשגב, תרומתו לשיקום השילוט באנדרטה של עוזי שנופצה, מרגשת ומותירה תקווה עצומה".

המשפחה הקימה בעצמה את האנדטרה על מנת שתוכל "לפגוש את עוז" מדי יום, אלא שבשבת שעברה גילתה המשפחה לתדהמתה שהתמונה שהציבו במקום הושחתה: השילוט נופץ והגלעד שהוצב לזכרו נותר יתום ללא זכר לאנדרטה שהקימו.

אחסאן חלאיילה שתרם לשיפוץ אנדרטה לזכר עוז מנדלובי (צילום: אור בן זריהן, באדיבות המשפחה, החדשות)
אחסאן חלאיילה שתרם לשיפוץ אנדרטה לזכר עוז מנדלוביץ ז"ל | צילום: אור בן זריהן, באדיבות המשפחה, החדשות
השחתת האנדרטה לזכר עוז מנדלוביץ
השלט שנופץ

"לפני שנה וחצי בדיוק ביום ההולדת של עוז, בן 25, נתנו לו מתנה שהייתה בעיקר לנו - פנינת טבע עם פינת ישיבה בשביל שבין עצמון ליעד", כתבה בכאב האם אסנת בפוסט בעמוד הפייסבוק שלה. "יחד עם בית הספר התיכון במשגב שתלנו עצים ונתנו חיים למקום".

האם הוסיפה: "בשבילנו זה מקום שבו אנחנו וגם האחרים פוגשים את עוז מדי יום. הבוקר כל כך התאכזבתי לראות את הוונדליזם הקשה שבוצע שם, את שני השלטים עם התמונות מנופצים לרסיסים באכזריות ובכעס, אני מרגישה כאילו הרגו לי את עוז שוב, והכאב בלב עצום. לא נותר לי לשאול למה?".

עוז ז"ל שירת בחטיבת גולני ונכנס עם חבריו מהפלוגה לסג'עייה במהלך חודש יולי 2014. הוא הובא למנוחות בבית העלמין במשגב שבגליל, סמוך ליישוב מגוריו עצמון. אחרי שנפל הועלה עוז לדרגת סמל ראשון.