יום שלישי, 21.05.2024 שעה 15:15

בארסה זכתה בגביע המלך הספרדי, סיינה באיטלקי

ברצלונה המצויינת הביסה 61:80 את ריאל מדריד בגמר הגביע. באיטליה, יריבת מכבי ת"א ניצחה 75:83 את בולוניה בגמר. פנרבחצ'ה זכתה בגביע הטורקי

|
פראן ואסקז. ניצחון לברסה בגמר הגביע (GettyImages)
פראן ואסקז. ניצחון לברסה בגמר הגביע (GettyImages)

ברצלונה הוכיחה הערב (ראשון) שנכון להיום, היא הקבוצה מספר 1 באירופה, ובוודאי בספרד, אחרי שנתנה עוד הצגה נהדרת בניצחון הגדול 61:80 על היריבה המושבעת, ריאל מדריד, יריבת מכבי ת"א ביורוליג, במשחק גמר גביע המלך.

אחרי רבע ראשון שקול (16:19 לברצלונה), סיימה הקבוצה של צ'אבי פסקאל את הרבע הבא בניצחון 9:21 ומכאן והלאה שלטה במשחק ורצה בקלילות לניצחון. בתום שלושה רבעים כבר הובילה ברצלונה 37:64, והרבע האחרון היה לפרוטוקול בלבד.

על-מנת להבין טוב יותר עד כמה טובה ברצלונה כעת, יש לזכור, שבחצי הגמר הביסה ריאל את קאחה לבוראל ויטוריה, קבוצתו של ליאור אליהו, 50:78. קלעו לברצלונה: פראן ואסקז 14, אראזם לורבק 13, ריקי רוביו 13. לריאל: וליצ'קוביץ' ולברינוביץ' 11 כל אחד, קאוקינאס 10.      

סיינה זכתה בגביע האיטלקי
סיינה, אחת היריבות של מכבי ת"א בטופ 16, היא מהערב מחזיקת הגביע האיטלקי לאחר ניצחון בגמר על בולוניה 75:83. האלופה האיטלקית, שטרם הפסידה משחק בליגה המקומית העונה, המשיכה לרוץ גם בגביע ואחרי שהביסה בחצי הגמר את ביילה ב-30 הפרש סיימה את העבודה כמו שצריך גם בגמר.

במחצית הובילה סיינה 33:38 ועד לתום הרבע השלישי עלה הפער ל-15. הרבע האחרון הפך לגארבג' טיים גדול ונקלעו בו 50 נקודות באופן שלא הלם את קצב המשחק עד לאותו רגע, אם כי דבר לא השתנה: הניצחון הלך לסיינה, האלופה המכהנת וגם מחזיקת הגביע באיטליה לשנת 2010.

שון סטונרוק (ONE)
שון סטונרוק. הוביל את קלעי סיינה בגמר

שון סטונרוק הוביל את קלעי המנצחת באופן נדיר למדי עם 19 נקודות ורומיין סאטו הוסיף 15. קלעים נוספים של סיינה: דייויד הוקינס 12 והנרי דומרקאנט 10. לבולוניה: פטרי קופונן 19, דייויד מוס 18.

וילרבאן ניצחה את אורליאן וזכתה בגביע הצרפתי
שלשה דרמטית של אריק קמבל הפכה את תוצאת המשחק, העלתה את וילרבאן ליתרון 69:70 והעניקה לה את הגביע הצרפתי על חשבון אורליאן בקרב בין שתי נציגות היורוליג של צרפת העונה, במסגרת גמר טורניר האסים.

המעודדות של וילרבאן. הקבוצה שלהם זכתה בגביע (GettyImages)
המעודדות של וילרבאן. הקבוצה שלהם זכתה בגביע (GettyImages)

קמבל, שזכה באליפות עם הפועל חולון ב-2008, וקודם לכן שיחק גם בנהריה ובקרית אתא, סיים עם 11 נקודות ו-3 מ-6 לשלוש. דווקא אורליאן הובילה ברוב חלקי המשחק, אבל השלשה של קמבל באה בזמן הנכון. עוד בלטו בוילרבאן: מינדאוגאס לוקאוסקיס 18, אימריק ז'נו 9. לאורליאן: סדריק בנקס 14, אוסטין ניקולס 11.

פנר זכתה בגביע הטורקי
פנרבחצ'ה זכתה בגביע הטורקי אחר הצהריים לאחר ניצחון על מרסין, 68:72 (42:40 במחצית). טורניר 8 הגדולות של הגביע הטורקי התקיים בעיר אדאנה. קודם לכן בחצי הגמר (64:70) הדיחה פנרבחצ'ה את אפס פילזן, שתארח השבוע את מכבי ת"א במחזור הרביעי של הטופ 16 ביורוליג, וברבע הגמר ניצחה את טורק טלקום 77:84.

ארבעה שחקנים קלעו 11 נקודות כל אחד לזכות המנצחת בגמר: רוקו אוקיץ', לין גריר, טרנס קינסי ואמיר פרלג'יץ'. גורדאן גיריצ'ק (9) וסמיח ארדן (7) בלטו אף הם אצל המנצחים. למפסידים: ג'יימס בארון ודומיניק ג'יימס 18 נקודות כל אחד. בכל הקשור לליגה הטורקית, פנרבחצ'ה מדורגת שניה אחרי פילזן, אם כי ניצחה אותה לפני מספר ימים 60:79 וצמצמה את הפער לניצחון אחד בלבד שמפריד ביניהן (2:17 לפילזן, לעומת 3:16).

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */