רוצים להשתגע: מה קורה לשגרת השינה של הילדים בחופש הגדול?

במהלך ימי הקיץ, מתמודדים כל ההורים עם אותו האתגר: ברגע שמתקרב סיום היום, הילדים מנסים לדחות את הקץ ולהישאר ערים עד מאוחר: "לא עוזר כמה שאני מבקשת". הפתרון: להקפיד על שעת ההשכבה

זמן צפייה: 05:52

במהלך ימי הקיץ מתמודדים כל הבתים בישראל עם אותו התרחיש: ברגע שמתקרבת שעת השינה, מתחילים התעלולים של הילדים לדחיית הקץ.

"זה יכול להיות כמה וכמה פעמים, 'אמא, נשיקה', 'חיבוק', 'תכסי אותי'. אבל כיסיתי, ונתתי נשיקה. פתאום הם נזכרות שמנורות הלילה לא עובדות. אין סוף גירויים. הבת האמצעית שלי אומרת: 'זה משעמם לי לישון'", אומרת כרמית.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ניקיון אונליין: היישומון שמאפשר להורים לחלק מטלות בית לילדים

משקפי מציאות מדומה יסייעו להסיח דעתם של ילדים בטיפול רפואי

"טלפונים טיפשים": ההורים שהחליטו לקנות לילדיהם ניידים ישנים

כרמית אלמקייס
כרמית אלמקייס | צילום: החדשות 13

במשפחת שקד יש שגרת שינה במהלך הלימודים, אך בקיץ הכול משתנה - שעת השינה היא המלצה בלבד. "זה לא עוזר כמה שאני מבקשת ומתחננת. הבנות שלי בשלהן", אמרה מעיין שקד, אם לשתי בנות.

שרי גלזר, יועצת שינה
שרי גלזר, יועצת שינה | צילום: החדשות 13

"אם הגענו מלכתחילה לשעה מאוחרת מדי, הם עוברים את הסף", הסבירה שרי גלזר, יועצת שינה ומנחת הורים, המרכז להכשרת יועצות שינה. "האדרנלין מתחיל להיות מופרש והם מתקשים להירדם".

אם אתם רוצים להחזיר קצת שפיות בסוף היום, צריך להחזיר את שגרת השינה ללו"ז. "עכשיו זה הזמן להחזיר את טקס השינה. להקריא סיפור שהם אוהבים או  לעשות שיחת סיכום", הוסיפה גלזר. "כבר שבוע-שבועיים לפני סוף החופש הגדול, להתחיל להחזיר אותם לשגרה: בכל יום להקדים את שעת ההשכבה חצי שעה קצת יותר מוקדם".