נמרוד הראל חושף את הסודות שמאחורי הקסמים

החודש מוצגת בת"א ובחיפה התערוכה "Magic" שיצר נמרוד הראל ושחושפת את סודות הקסמים • הראל: "זה מס שצריך לשלם כדי לגרום לאנשים להתאהב בקסמים"

צילום: פיני סילוק // "כל הקוסמים הגדולים הם יהודים". הראל

אחד הדברים השמורים ביותר בעולם הוא הסודות שמאחורי כל קסם, אבל אמן החושים נמרוד הראל החליט להציג תערוכה שבה נחשפים הסודות הללו. התערוכה "MAGIC" תציג עד סוף אוגוסט בגן האם בחיפה ובנמל תל אביב.

• הזמר אריק סיני בדרך לפשיטת רגל

• האקסטרים המאולץ של "המירוץ למיליון"

• אופס: מפלגת נעם קידמה ספר ליברלי

"התערוכה הזאת חושפת את הסודות של הודיני וקופרפילד, וכל הקוסמים הגדולים בעולם", מספר הראל. "בתערוכה אנחנו מלמדים את הילדים איך לעשות את הקסמים. אנחנו נותנים להם אביזרים - והם מבצעים את הקסם. הם יכולים להיעלם, להיחתך לשניים - כל הדברים שרואים על הבמות הגדולות בעולם. זו תערוכה שתוצג ברומא מהחודש הבא ותנדוד באירופה".

אתה מבין שאתה פותח חזית עם הקוסמים?

"מילא סכסוך עם קוסמי ישראל, אבל בחודש הבא יתחיל סכסוך עם קוסמי אירופה (צוחק). אני לא בא סתם לחשוף דברים, אני נותן לילדים לבצע קסמים, כדי להעריך את המחשבה מאחורי זה. התערוכה תסדר פרנסה לקוסמים ולא תגרע מהם, כי ילדים רק ירצו עוד ועוד. קוסמים בכירים שראו את התערוכה - ראו איך הילדים המומים ורוצים לראות עוד. זה רק גורם לעוד אנשים להתאהב בתחום. החשיפה של הסודות זה מס קטן שמשלמים כדי לגרום לאנשים להתאהב בעולם הזה".

אתה לא עושה בדרך כלל קסמים. 

"נכון, אני לא עוסק בקסמים אלא באמנות חושים. תחום הקסמים לא זר לי, אבל בתחום קסמי הבמה הגדולים לא שלטתי, אז לצורך התערוכה למדתי את החומר".

אמנות החושים מפותחת בישראל ביחס לעולם?

"ישראל זו מעצמה של אמנות חושים. מבין עשרת המנטליסטים הגדולים בעולם, בין שבעה לשמונה הם יהודים, וארבעה־חמישה מתוכם הם ישראלים. חוץ ממני יש את ליאור סושרד, שימי אטיאס, ליאור מנור. אנחנו מופיעים בכל העולם. לדעתי, אנחנו המצאנו את אמנות החושים. משה רבנו היה הראשון (צוחק) ובעידן המודרני זה אורי גלר. הקוסמים הכי גדולים הם יהודים: קופרפילד, דיוויד בליין, הודיני".

אתה חוזר לטלוויזיה? 

"בעוד חודש אני מתחיל לצלם תוכנית טלוויזיה חדשה שתהיה משהו אחר לגמרי".

• הצלם הישראלי של "מהיר ועצבני"

• קייטי פרי הורשעה בהפרת זכויות יוצרים

• שיא היעדר המוסר: בקרוב בקפריסין?

• רוצים להשאר מעודכנים? בואו לאינסטגרם

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר