"ערבי מסריח": מתרחץ תקף וקילל את המציל הבדואי בבריכה • תיעוד

לעיניהם של עשרות ילדים מבוהלים, היכה בשלישי האחרון אביעד דהן את המציל בבריכת השחייה בשדרות, לאחר שהעיר לו שאסור לשתות במקום. לחוקרים אמר התוקף: "אני לא יכול לראות ערבי ליד יהודים"

זמן צפייה: 01:50

סוכת המציל בבריכת השחייה בשדרות הפכה ביום שליש שעבר לזירת קרב, כשאחד המבלים, תושב העיר בן 35, תקף את המציל מתל שבע, לאחר שהעז להעיר לו על כך שעישן ושתה אלכוהול בסביבת הילדים.

"הייתי בבריכה, שמרתי, ואז ראיתי מישהו מעשן סיגריות בבריכה של הילדים ושותה אלכוהול", סיפר המציל שהותקף. "ואז אמרתי לו: 'גבר לא לשתות פה בבריכה, כי הבריכה פה לילדים. וזה פוגע בהם. הוא אמר לי שאם אני אגיד לו ככה עוד פעם הוא ידאג שיפטרו אותי מהעבודה. אמרתי לו: 'מה אכפת לי? לך תגיד להם, לא מעניין אותי'. הכוונה היא שאני עושה את העבודה שלי".

התקיפה בריכה בשדרות
התקיפה בריכה בשדרות | צילום: חדשות 13

בשלב זה, על פי כתב האישום שהוגש נגדו אתמול, הנאשם אביעד דהן משך את המציל, הכה אותו במכת אגרוף לפניו ולאחר מכן הדף אותו בחוזקה. כל זה קרה לעיני עשרות ילדים מבוהלים שהיו במים והחלו לצרוח. "הוא יצא מהבריכה, נתן לי אגרוף והתחיל לאיים", סיפר. "הוא התחיל לקלל, הביא אותי ליד הדלת של הבריכה, נתן לי שני אגרופים והמשיך לתקוף אותי".

לדברי המציל, דהן קרא לו "ערבי מסריח" ואיים שיהרוג אותו. גם בחקירתו במשטרה דהן לחוקר: "אני שונא ערבים ואם ישתבש לי קצת המוח, אתן לו בוקס לפנים. אני לא יכול לראות ערבי ליד יהודים".

בריכה, ארכיון
בריכה | צילום: יחצ

"זה כואב כי כל הזמן הייתי עם יהודים, והם חברים שלי. שיחקתי איתם כל החיים וחייתי איתם. פשוט תופס אותי בן אדם כזה מול כולם בבריכה ואני מציל שם. ככה" אמר המציל.

מהמרכז לנפגעי גזענות נמסר: "מדובר במקרה חמור שבמסגרתו נאמרו ביטויי גזענות מובהקים וברורים נגד עובד שמילא את תפקידו נאמנה ומטרתו הייתה להגן על באי הבריכה, הפעוטות והילדים, ללא הבדל גזע. זהו מקרה שמחייב נקיטת הליכים משפטיים ואף עידוד ענישה מחמירה. אמנם המשטרה והעירייה טיפלו בנושא בדרכים המקובלות, אך עדיין להתייחס אל המקרה כאל תקיפה רגילה - הינו דבר פסול. הטיפול במקרה הזה מחייב לקחת את האמירות שנאמרו בתקרית בחשבון".