שתף קטע נבחר

קרנות הנאמנות גייסו 600 מיליון ש' בשבוע שעבר

מתחילת החודש צמחה תעשיית קרנות הנאמנות בכ-2.7 מיליארד שקל, המיוחסת לגיוסים נטו של כ-1.8 מיליארד שקל ולעליית ערך נכסי הקרנות בכ-900 מיליון שקל

תעשיית הקרנות רשמה שבוע חזק לאחר שבכל ימי השבוע נרשמו גיוסים נאים. בסיכום שבועי, גייסה תעשיית הקרנות כ-600 מיליון שקל ובנטרול הקרנות הכספיות שפדו כ-200 מיליון שקל, גייסו הקרנות המסורתיות כ-800 מיליון שקל, או קצב גיוס יומי של כ-150 מליון שקל - הגיוס השבועי השני בטיבו מתחילת השנה, כך עולה מהנתונים שאסף בית ההשקעות מיטב.

 

 

מנהלי מחלקת קשרי יועצים במיטב, רוני אפטר אומר שקרנות אג"ח חברות וכללי ציינו את שבוע הגיוסים הגבוה ביותר בשנים האחרונות, לאחר שהן רשמו כניסת כספים של לא פחות מיליארד שקל.

 

גיוסי הענק באים על רקע המשך העליות בשוק האג"ח הקונצרני, כאשר רק בשבוע החולף רשמו קרנות אג"ח חברות וכללי עלייה בשיעור ממוצע של כ-0.5%. מתחילת החודש, גייסו קרנות אג"ח חברות וכללי כ-2.4 מיליארד שקל במה שמסתמן כחודש הטוב ביותר מאז שנת 2007.

 

האפיק הממשלתי נסחר בשבוע החולף על רקע מדד המחירים לצרכן שהפתיע ורשם ירידה חדה מהצפוי בשיעור של כ-0.7% בחודש ינואר. כתוצאה מכך, רשמו אג"ח הממשלתיות צמודות המדד (גלילים) ירידה שבועית בשיעור של כ-0.05% בעוד אג"ח הממשלתיות השקליות בריבית קבועה (שחרים) רשמו עלייה של כ-0.5%.

 

המדד המפתיע, אשר הביא להפחתת הציפיות האינפלציוניות, גרם לפדיונות גבוהים של כ-400 מיליון שקל בקרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד, הפדיון השבועי הגבוה ביותר מאז השבוע הראשון של השנה, בעוד הקרנות השקליות סיימו את השבוע ללא שינוי.

 

הקרנות הכספיות רשמו השבוע פדיונות של כ-180 מיליון שקל אשר מובילות אותן לפדיון של כ-400 מיליון שקל מתחילת החודש, לאחר שרשמו עד עתה תשואה מינורית של כ-0.1%.

 

מתחילת החודש צמחה תעשיית קרנות הנאמנות בכ-2.7 מיליארד שקל, המיוחסת לגיוסים נטו של כ-1.8 מיליארד שקל ולעליית ערך נכסי הקרנות בכ-900 מיליון שקל, זאת על רקע עלייה במדד מיטב לקרנות הנאמנות בשיעור של כ-0.7%. תעשיית הקרנות מנהלת נכון ליום חמישי האחרון כ-137.5 מיליארד שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: טל כהן
החודש הטוב מ-2007
צילום: טל כהן
מומלצים