במכתב למנכ"ל העירייה

רון קובי למנהלי האגפים: אל תכירו בחברי המועצה; לדרעי אין סמכות

לאחר שאריה דרעי החליט לתת לעיריית טבריה ארכה נוספת כדי לאשר את התקציב. רון קובי מתנגד לכך בעקבות כך שחברי המועצה יחזרו לכהן. לטענתו, לדרעי אין סמכות (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
קובי השבוע, בבג"צ (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר המכתב ששלח שר הפנים לראש עיריית טבריה רון קובי, ביום שישי האחרון, בו הודיע כי החליט להאריך בדיעבד את המועד האחרון לאישור התקציב העירוני ובכך חברי מועצת העיר חוזרים לכהן. הערב (מוצ"ש), מוציא קובי מכתב לראשי האגפים בעירייה לא להכיר בחברי המועצה.

לדברי קובי, לשר הפנים אריה דרעי אין סמכות משפטית, וההחלטה להחזיר את חברי המועצה היא החלטה מבוטלת כי אין לה תוקף משפטי.

במכתב שכתב קובי הערב, למנכ"ל העירייה ולמנהלי האגפים הוא כותב: "לבטח נחשפתם לעובדה, כי ביום שישי החליט שר הפנים להאריך בדיעבד את המועד האחרון לאישור תקציב הרשות ובכך למעשה להשיב את חברי המליאה יוצאים לתפקידם".

קובי מבהיר: "בסעיף 206 לפקודת העיריות אכן מסמיך את שר הפנים להאריך את מועד אישור התקציב במהלך חודשי כהונתם הוא בתוך תקופת הארכה האוטומטית לאישור התקציב כקבוע בסעיף 206 לפקודת העיריות, אך הפקודה לא הסמיכה את שר הפנים בכל הכבוד, להאריך את מועד אישור התקציב בדיעבד, ועל פניו ההחלטה ביום שישי ניתנה בחריגה מסמכות, ומשמעות הדבר הוא שההחלטה בטלה מעיקרה דהיינו חסרת תוקף משפטי".

"מיד עם קבלת ההודעה פניתי לבית המשפט הגבוה לצדק בהליך המתנהל בענייני מול משרד הפנים, הסבתי את תשומת לב הרכב השופטים לאמור לעיל וביקשתי הכרעה בעתירתי ככל והעתירה תתקבל, צפוי כי משרד הפנים ימנה חברי מליאה זמניים שאינם עובדי מדינה".

המכתב שנשלח הערב

קובי מסיים את מכתבו בהוראה ברורה: "על כן עד אשר יאמר בית המשפט הגבוה לצדק את דברו בעניין, וצפוי שכך בימים הקרובים אבקשכם להנחות את כלל עובדי העירייה כי ככל ומי וחברי המליאה היוצאת פונה אליכם מתוקף חברותו במועצה, לא להעתר לפניות מסוג זה. מובן כי ככל וחברי המועצה היוצאת פונים לקבל שירות כתושבים מן השורה זה אמור להנתן להם כסידרו".

חבר מועצת עיריית טבריה רפאל טרבלסי מגיב ל'כיכר': "נמשיך לשרת את תושבי העיר טבריה מכל מקום ובכל זמן.
חבל שרון קובי ממשיך לפגוע במתן השירותים לתושבים שפונים אלינו לקבל סיוע למרות ריצתו לכנסת ישראל".

טרבלסי מוסיף בנימה צינית: "אגב, רון ממשיך לקבל שכר של 55 אלף שקל בחודש פלוס רכב, נהג, מאבטח ושירותי משרד במהלך הקמפיין לכנסת וכל זה על חשבון התושבים. עצוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר