למרות שעיריית טבריה לא אישרה את התקציב ומועצת העיר פוזרה, שר הפנים אריה דרעי הודיע היום (שישי) על החלטתו להאריך את המועד לאישור תקציב הרשויות המקומיות עד ה-30 בספטמבר, התקופה המרבית הקבועה בחוק.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

ההחלטה התקבלה בתום ישיבה שקיים אתמול דרעי עם מנכ"ל משרדו מרדכי כהן בלשכת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ובהשתתפות פרקליט המדינה שי ניצן, המשנים ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה וכן מנהל מחלקת הבג"צים. הרשויות שלא אישרו את תקציבן עד כהן הן רהט, עוספיה, ירכא וטבריה. משמעות ההחלטה היא שחברי המועצה הנבחרים, וביניהם ראש עיריית טבריה, רון קובי, ימשיכו בכהונתם בארבע הרשויות, יחד עם ראשי הרשויות, עד ה-30 בספטמבר.

"החלטתי התקבלה על רקע משמעותם של הזכות לבחור ולהיבחר ולעקרונות הדמוקרטיים העומדים בבסיס ניהולו של השלטון המקומי", כתב השר דרעי במכתבו לקובי.

"החלטתי מתוקף הסמכות שנאצלה לי, ועל דעת שר הפנים לשנות מהחלטתי ולהאריך את המועד האחרון לאישור התקציב השנתי", כתב מנכ"ל משרד הפנים לקובי. "הננו מקווים כי ראש הרשות המקומית וחברי המועצה אשר ישובו לכהונתם בעקבות החלטתי זו ישכילו לנצל את תקופת ההארכה על מנת להביא לאישור תקציב הרשות המקומית".