כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"הורה לבצע נגדי מעקב משטרתי"

מח"ש על תלונת יאיר נגד הניצב: "לא פלילי"

חודשיים לאחר שהגיש יאיר נתניהו תלונה נגד הניצב בדימוס מחוקרי החשדות נגד אביו, שהורה על פי דיווח ב'ערוץ 12', לבצע מעקב אחריו, הוא קיבל תשובה כי אין עילה לפתוח בחקירה פלילית

מח"ש על תלונת יאיר נגד הניצב: "לא פלילי"
יאיר נתניהו/מני יצחקי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"לפני כחודשיים הגשתי תלונה במחלקה לחקירות שוטרים נגד מני יצחקי, ראש היחידה החוקרת לשעבר"' פרסם היום (שלישי) יאיר נתניהו, בחשבון הטוויטר שלו, לאחר שקיבל מענה ממח"ש כי לא נמצא מקום לפתוח בחקירה פלילית.

את התלונה הוא הגיש באמצעות פרקליטו למח"ש, בעקבות דיווח בכתבה של דנה וויס ב'חדשות השבת' ב'ערוץ 12', עוד בטרם הבחירות האחרונות. על פי מה שדווח שם, ניצב בדימוס מני יצחקי, מי ששימש בעבר כראש אגף החקירות והמודיעין בלהב 443, "הורה לבצע נגדי מעקב משטרתי", בדומה לאיסוף המידע שכונה "מסמך יצחקי".

בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ וכתב, "אני הייתי סטודנט בן 24, ולא חשוד בכלום. במילים אחרות - מעקב בלתי חוקי". הוא צירף את מכתב התשובה שקיבל ממח"ש וכתב "הם גם לא ענו האם שופט אישר את המעקב נגדי (כפי שהחוק קובע), ועל בסיס מה היה המעקב אחר אזרח במדינת ישראל שלא חשוד בכלום! בקיצור- מהמקפצה!".

במכתב התשובה נכתב שנחת היום על שולחנו של נתניהו ג'וניור נכתב, "לאחר בחינת התלונה שבנדון ועיון בחומר שהגיע לידי המחלקה, מצאה עו"ד מיכל פריסמן סגנית בכירה א' במחלקה לחקירת שוטרים, כי לא הונחה תשתית המלמדת על יסוד סביר לשחד לביצוע עבירה פלילית ע"י הנידון". בהמשך לכך צוין "אשר על כן לא נמצא מקום לפתוח בחקירה פלילית".

ניצב מני יצחקי פרש משורות המשטרה בסוף שנת 2017, לאחר שמפכ"ל המשטרה ביקש ממנו להישאר בתפקיד עד לסיום החקירות בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

יאיר נתניהו מני יצחקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד