מהומה בכנס הבית היהודי: פעיל ותיק של המפלגה הביע את התנגדותו אמש (שני) להסכם האיחוד עם מפלגת הימין החדש של שקד ובנט. "שר החינוך בישראל קבר את הציונות הדתית", צעק לעבר הרב פרץ בעת נאומו. כמו כן זעקות וגידופים נשמעו גם למזכ"ל המפלגה ניר אורבך: "הוא הפושע הראשי – קבר את המפלגה". 

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

ראשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי, השרים רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', ואיילת שקד ונפתלי בנט, מראשי הימין החדש, הגיעו היום לסיכום על ריצה משותפת של שתי המפלגות בבחירות הקרובות שתיקרא "הימין המאוחד". לאחר יותר משלוש שעות של דיונים, הושגה פריצת דרך בין הצדדים. לפי הסיכום, הימין החדש תקבל ברשימה המאוחדת את המקומות 1,4,7,9, כאשר שקד תוצב במקום הראשון ברשימה המאוחדת.

"אחדות היא מטרה משותפת של כולנו" (צילום: חדשות)
איילת שקד ורפי פרץ | צילום: חדשות

אחרי האיחוד אנשי "הימין המאוחד" הבהירו כי לא ישריינו את אנשי המפלגה ברשימתם, וכתבו בהודעתם כי שילוב אנשי עוצמה יהודית ייעשה על בסיס שריונים במפלגת הליכוד. עוד הבהירו כי במידה שיהיה חיבור עם עוצמה יהודית בזכות שריון שכזה, איתמר בן גביר ישולב במקום השמיני ברשימה - ולא יחול שינוי בשריוני "הימין החדש" בעשירייה הראשונה.

בעוצמה יהודית הגיבו בביקורת להצעה מטעם האיחוד החדש, ומסרו: "אין בין נציגי המפלגה כל הסכם עם הליכוד. אנו מציעים למי שמבקש שריון בליכוד – להצטרף לליכוד". גם בליכוד הבהירו כי שריונים לאנשי עוצמה יהודית זו לא אפשרות מבחינתם. "הליכוד כבר מיצה את מכסת האיחודים שלו בחבירה עם כחלון – לא יהיו יותר שריונים בליכוד", נמסר מהמפלגה.

אך יש בליכוד גם מי שמשמיע קולות אחרים. לפי גורמים במפלגה, אי-הכנסת עוצמה יהודית לאיחוד החדש הופכת אותו ללא-רלוונטי. "זה איחוד פיקטיבי אם לא מכניסים לתוכו את כל המפלגות מימין", הם טוענים. "אם בכך נגמר המהלך, כשמנגד המפלגות הערביות מאוחדות, גוש הימין בסכנה ודאית לאיבוד השלטון. בנט, שקד וסמוטריץ׳ השאירו בכוונה בחוץ 5-6 מנדטים לגוש הימין - והם מסכנים במודע את המשך שלטון הימין. עדיין לא מאוחר מדי לתקן את הטעות המסוכנת הזאת".

איחוד מפלגות הימין (אינפוגרפיקה: מריים אלסטר, נטע ריבקין פנטון, יוסי זלינגר, פלאש 90)
איחוד מפלגות הימין | אינפוגרפיקה: מריים אלסטר, נטע ריבקין פנטון, יוסי זלינגר, פלאש 90

לאחר החתימה צייץ סמוטריץ' בטוויטר: "חתמנו עכשיו על הסכם לריצה משותפת עם הימין החדש. כולם ויתרו. אף אחד לא יצא עם מלא תאוותו בידו. כולם גילו אחריות ועשו את הדבר הנכון לעם ישראל ומדינת ישראל. עכשיו תורם של החברים בעוצמה יהודית לגלות אחריות גם הם ולהצטרף כדי למנוע איבוד קולות ולהביא להקמת ממשלת ימין".

הציוץ עורר כעס רב בעוצמה יהודית: "הגיע הזמן סמוטריץ' יפסיק לחשוב שכולם מטומטמים", נמסר מטעמם. "הוא ניצל את עוצמה יהודית, השתמש וזרק, וכרגע הוא מציע לשלב נציג של עוצמה יהודית במקום השמיני, מספר מעליב לכל דבר. מי שדואג לגורל ארץ ישראל לא מתנהג ככה. בבחירות הקרובות יהיו שתי מפלגות: אחת שתייצג את הזרם החרד"לי, ואחת שתייצג את הזרם הליברלי". 

שלשום פורסמו במהדורה המרכזית הקלטות של רעייתו של השר פרץ, מיכל פרץ, בהן היא נשמעת כשהיא מפעילה מכבש לחצים כדי להשאיר את בעלה בראש הרשימה - גם במחיר סיכון האיחוד עם הימין החדש. מההקלטות עולה שהיא לא לבד, ואף עובדת בשיתוף פעולה עם ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה - לעיתים אפילו בניגוד לדעתו של בעלה.

מיכל פרץ (צילום: חדשות)
מיכל פרץ, רעייתו של השר רפי פרץ | צילום: חדשות

רק במוצאי שבת, בתגובה לפרסום בחדשות 12 קרא השר פרץ להוציא את רעייתו מהמשחק הפוליטי ושעה קלה לפני שידור המהדורה אמש כבר ביקשנו את תגובתו להקלטות. דקות לאחר מכן הוא פרסם - עם או בלי קשר להקלטות של אשתו - הודעה שלפיה הוא מוכן לוותר לשקד, שתעמוד בראש הרשימה המשותפת "למען האחדות" בגוש הימין.