"לא היה לי מושג לאן נכנסתי. הייתי בטוח שאני הולך להיות שומר בכניסה למועדון, אבל אז הבנתי מי הבעל הבית": כריס ת'ראל, חייל בריטי בדימוס, סיפר לאחרונה לכלי התקשורת בבריטניה על מסלול החיים יוצא הדופן שלו; משירותו כחייל בשירותי הנחתים המלכותי ועד להפיכתו לאיש עסקים במזרח הרחוק שטיפח קשר צמוד עם משפחות הפשע של הונג קונג.

במהלך הראיון סיפר ת'ראל כי עוד בתקופת השירות כבר חלם להיות מיליונר – והייתה לו תוכנית סדורה לכך. הוא יצר קשר עם גורם סיני ונכנס כשותף בעסק של שיווק מוצרי חשמל. במשך תקופה לא קצרה הכל "תקתק נהדר", והוא כבר ראה את עצמו הופך למיליונר הבא בתחום שיווק האלקטרוניקה – אבל אז הגיע הרגע בו הכל קרס לו מול העיניים.

"פתאום מצאתי את עצמי תקוע בהונג קונג בלי כסף ובלי קורת גג", הוא מספר על הרגע בו החברה בבעלותו פשטה רגל. "הפכתי מאדם שמרוויח 100 אלף פאונד בחודש לאדם שישן אצל חבר שלו על הספה" – משם, באופן טבעי, המדרון כבר הפך לחלקלק מאוד, הוא התדרדר לסמים והחל לצרוך קראק על בסיס קבוע.

"הסמים הרסו אותי", סיפר ת'ראל והוסיף שמצבו החמיר מיום ליום. "השלתי 60 ק"ג מהמשקל שלי, הסתובבתי ברחבי הונג קונג כמו משוגע והייתי על סף פסיכוזה. לא היה לי מושג מה קורה סביבי". באותה תקופה הוא עבר בין כמה עבודות מזדמנות, כולל תקליטן ומאבטח, עד היום בו החל לעבוד בתור שומר במועדון הלילה "וואן צ'אי", הרגע בו חייו השתנו לחלוטין.

ת'ראל מספר שאותו מועדון היה מקום הבילוי המועדף על חברי ה-14K - כנופיית הטריאדס (המאפיה הסינית) החזקה ששולטת בכל בהונג קונג. יותר מזה, דאי לו, מבעלי ה"וואן צ'אי" נחשב לדמות בכירה בארגון הפשע, והיה זה שנתן לו הוראות ישירות, חלקן רחוקות מלהיות "סימפטיות".

ת'ראל מספר שלמרות הרקע שלו בחיל הנחתים המלכותי והאופי הקשוח שלו, שום דבר לא יכול היה להכין אותו לזוועות שראה בזמן תקופתו במועדון; הוא נזכר איך באחד הלילות הוא היה עד לעימות של אחד השומרים במקום שהותקף על ידי חבורת אנשים עם סכיני קצבים, ובלילה אחר הוא אולץ לזרוק לרחוב נערת ליווי שלקתה במנת יתר. סכנת המוות, כך הוא מספר, הייתה חלק בלתי נפרד מההוויה הקיומית שלוץ

"יותר מכל, לעולם אני לא אשכח את הלילה בו רבתי עם אנשי הטריאדס והייתי בטוח שהם עומדים לרצוח אותי", הוא נזכר. "הם הקיפו אותי, ומצאתי את עצמי בסיטואציה מאוד כבדה ולא נעימה. הייתי במצב שקל מאוד לפחד בו, אבל בגלל שאני נחת מלכותי, לא לא הייתי מוכן לתת להם את העונג הזה. אחר כך, התברר לי שזה היה מעין זובור כניסה לארגון ועברתי אותו בהצלחה".

זמן קצר לאחר אותו זובור, הוא החליט לחזור לבריטניה, ולאחרונה פרסם את ספרו Eating Smoke ("לאכול עשן"), אשר מגולל את תקופתו השנויה במחלוקת במזרח הרחוק חושף את מאחורי הקלעים של הארגון המסוכן ששולט בהונג קונג. עצה שלנו? נסו להשיג את הספר הזה.