בלעדי: אוחנה ביקש לקצץ בתקציב מסיבת הפרישה של פרקליט המדינה

גורמים במשרד המשפטים טענו כי השר שלח את אנשיו כדי לנסות לקצץ את תקציב האירוע שאמור להתקיים במסגרת כנס הפרקליטות בנובמבר; ועדת החריגים דרשה הבהרות מהשר בעניין מועמדו למנכ"ל המשרד

זמן צפייה: 01:37

בלעדי: גורמים במשרד המשפטים טוענים כי שר המשפטים אמיר אוחנה פתח בחזית נגד פרקליט המדינה שי ניצן, וביקש לקצץ בתקציב מסיבת הפרידה שלו, שאמורה ליהערך בנובמבר. מסיבת הפרידה אמורה להתקיים כאירוע במסגרת כנס שתקיים הפרקליטות שנערך מדי שנה, והגורמים טוענים כי בחודש האחרון שלח אוחנה את אנשיו כדי לנסות ולבדוק מה תקציב האירוע וכיצד ניתן לקצץ בו.

במשרד המשפטים לא מקבלים את ההתערבות הזו בברכה, וטוענים כי אין קשר ולא צריך להיות קשר בין שר המשפטים לתקציב לכנס של הפרקליטות, וכי ההתערבות של השר יוצאת דופן ולא התרחשה תחת כהונתם של שרים קודמים. יש לציין כי ברקע פיטוריה של מנכ"לית המשרד אמי פלמור, האירוע בלאו הכי מוקפא מכיוון שאין תקציב מאושר - לא לאירוע עבור ניצן ולא עבור הכנס בכלל.

מהשר אוחנה נמסר: "זהו שקר מוחלט מא' ועד ת'. השר מעולם לא עסק באירוע המדובר. זהו ניסיון הכפשה נוסף של גורמים עלומים".

שר המשפטים אמיר אוחנה
שר המשפטים אמיר אוחנה | צילום: תקשורת שר המשפטים

בתוך כך, התעכב היום מינויו של אוחנה למנכ"ל המשרד, לאחר שוועדת החריגים דרשה הבהרות מהשר בעניין מועמדו לתפקיד. ועדת המינויים של נציבות שירות המדינה הייתה אמורה להיכנס היום ולאשר את המועמד, אך נתקלו בבעיות ולכן הוחלט להקפיא את תהליך המינוי.

בשבוע שעבר הופנתה לאוחנה ביקורת רבה בעקבות פיטוריה של אמי פלמור, שבעקבותיה שלח אוחנה מכתב לנציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ שבו כתב כי "המשך תפקוד תקין של המשרד וקידום היוזמות החשובות שבכוונתי לקדם בתקופה זו מחייבים מינוי מנכ"ל חדש, אשר תשרור בינינו מערכת יחסים מצוינת ורמת אמון מלאה - שלא קיימת בעת הנוכחית".

עוד הוסיף שר המשפטים: "בשבועות האחרונים, נפגשתי עם פלמור מספר פעמים, וסיכמנו בינינו כי תסיים את תפקידה. בפגישות שקיימנו היא הביעה נכונות והסכמה לסיים את התפקיד. לא הצלחתי לאתר מבין עובדי המשרד עובד מדינה בכיר שישמש כממלא מקום המנכ"ל ואשר שוררת בינינו רמת האמון הנדרשת לתקופה הקרובה".

אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים
אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים | צילום: עיריית ב"ש

יש לציין כי מנכ"ל משרד המשפטים יושב באופן קבוע בוועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה, ולכן יש משמעות גדולה לזהותו. על פי הנחיות היועמ"ש, צריכה להיות סיבה יוצאת דופן, כזו שאין מנוס ממנה, כדי להדיח מנכ"לית מכהנת בתקופת ממשלת מעבר. מינוי פרקליט המדינה הבא ככל הנראה לא יתרחש בתקופת כהונתו של אוחנה, כיוון שהסיכוי שימשיך לכהן כשר המשפטים בממשלה הבאה אינו גבוה.

מקורבי אוחנה אמרו כי הוא "החליט להדיח את פלמור לאחר שהציגה עמדות עצמאיות מדי, למשל לגבי השוטרים בפרשת סלמון טקה". כמו כן, טען אוחנה כי השרה לשעבר איילת שקד עשתה טעות שהחזיקה את פלמור, כיוון שהיא השפיעה עליה בצורה לא טובה, כך לפי המקורבים. "בשל פעולותיה של פלמור והשפעתה הגדולה על שקד רוכך חוק היועמ"שים, והשרה אף הובלה לפעול נגד מתמחים".