מכוון גבוה: ממושב אחיעזר לג'ני מהבלוק

הוא הקליט שיר עם סנופ דוג, חימם את הכוכב הלטיני מאלומה בפראג, יחמם כנראה את ג'ניפר לופז בת"א - ואתם בכלל לא מכירים את השם • מי זה עדיאל טיירי ואיך הוא עושה את זה?

צילום: פזית גואטה // "המנהל שלי מחבר אותי לדברים בינלאומיים". עדיאל טיירי

לאחרונה פרסמנו כי זמר ישראלי בשם עדיאל טיירי הקליט שיר משותף עם הראפר סנופ דוג. עוד לא הספקנו להתאושש מהידיעה הזאת, התברר כי אותו טיירי גם חימם את הכוכב הלטיני מאלומה בהופעה בפראג. אתמול פורסם כי הוא עשוי לחמם את המופע של ג'ניפר לופז בפארק הירקון ביום חמישי, במופע משותף עם די.ג'יי ינון יהל. אבל מי זה בכלל עדיאל טיירי ואיך זמר אלמוני לגמרי מצליח להגיע להישגים כאלה?

עדיאל טיירי וסנופ דוג

אז טיירי (33), ממושב אחיעזר, מספר שכבר מגיל 15 הוא מופיע במועדונים. "אני חושב שעלינו על סטארט־אפ חדשני שהוא פופ אוריינטלי", הוא אומר. "אני לוקח שירים מכל הגוונים, וינון נותן את הטאץ'־אפים שלו ומעבד אותם. אני גדלתי על מוזיקה ערבית, על השירה התימנית בבית הכנסת וגם על שירה בעברית. הכל ביחד משתלב די טוב". 

איך נוצר שיתוף הפעולה עם מאלומה?

״התמזל מזלי ואני חתום אצל צחי מרקור, שהוא איש עסקים והמנהל האישי שלי. הוא מחבר אותי לדברים בינלאומיים. דרכו נולדו הפגישות עם המנהלים של מאלומה ושל סנופ דוג. הוא הגיע אלי כמה ימים לפני ההופעה של מאלומה ואמר לי 'מזל טוב, נבחרת לחמם את מאלומה בפראג'. בעזרתו של הקב"ה וינון יהל הגאון נתנו מופע של החיים ויצא מאוד טוב.

 צועק לקהל בעברית. עדיאל טיירי // צילום: פזית גואטה

"הופעתי שם מול אלפים, שרתי גם בעברית, גם בערבית וגם קצת באנגלית - ועפו מזה, למרות שהם לא מבינים מילה ממה שאני שר. כנראה שזה עובד בגלל האותנטיות. הדבר שהכי ריגש אותי במופע היה להתחיל עם ׳שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד'. בהופעה הזו היה בעלים של אחד המועדונים הגדולים בפראג, והוא הזמין אותי להופעה אצלו עוד באותו לילה. אני צועק להם 'חביבי' - והם עונים לי 'חביבי'". 

• ביונסה חושפת את המשקל שלה

• מצעד כל הסרטים של קוונטין טרנטינו

• מרגש: ג'יימי פוקס פרגן ללהקת שלוה

• רוצים להשאר מעודכנים? בואו לאינסטגרם

נפגשת עם מאלומה?

"בטח, הוא פירגן לי מאוד. גם דיברנו הרבה על הארץ (מאלומה הופיע בישראל כמה פעמים - ע"ס). קצת סלסלתי לו את השם שלו והוא נגנב מזה. היה מצחיק מאוד". 

ואיך היה המפגש עם סנופ דוג?

"סנופ דוג היה חוויה מטורפת. לפני שהגעתי אליו אמרו לי שצריך לדעת איך לדבר איתו. כשהגעתי לשם ראיתי שאפילו אנשים שעובדים איתו נלחצים ממנו, ואני החלטתי לבוא כמו שאני. הוא הבן אדם הכי מצחיק שהכרתי בחיים שלי. אינטליגנטי ברמה מטורפת. איך שהגעתי הוא חיבק אותי, אמר לי שהוא אוהב את הקול שלי ושהוא אוהב את הסגנון, למרות שהוא לא מבין את השפה. כל קטע שהקלטנו הוא חיבק ופירגן. לימדתי אותו צעד תימני והכל מאוד זרם. היתה כימיה מאוד טובה". 

יהיה המשך?

"הוא מאוד רוצה להגיע לישראל". 

זה מוזר שבישראל אתה אלמוני לגמרי. יש שאיפות לפרוץ גם פה?

"אני עושה גם דברים בארץ, והצלחה פה מאוד חשובה לי. ואולי דרך ההצלחה בחו"ל - אצליח גם לפרוץ פה. יש דברים גדולים שמתוכננים בעולם ושאני מנוע מלדבר עליהם". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר