לאחר דיון לילי

לראשונה ב'בית מתתיהו': התירו סלולרי כשר

לאחר שהנהלת הישיבה כשלה במלחמת על סלולרי 'תומכי כשר' החליטה הישיבה להתיר לכלל הבחורים שימוש בנייד כשר ומנגד החלה לפתוח במלחמת חורמה ב'תומך' (אקטואלי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
תלמידי בית מתתיהו עם ראש הישיבה (צילום: ארכיון, כיכר השבת)

הישיבות הליטאיות חלוקות, בחלקן מותר טלפון כשר ובחלקן 'בל יראה ובל ימצא'. ישיבת בית מתתיהו השתייכה עד השבוע האחרון לאסכולה של 'בל יראה', אך לאחר שהנהלת הישיבה ראתה כי היא לא יכולה לשלוט על זה החליטה לאחר דיון לילי סוער להתיר סלולרי כשר בשטח הישיבה.

בישיבת בית מתתיהו כמו בשאר עולם הישיבות, מנסים כבר תקופה ארוכה לעשות סוף לתופעת ה'תומך כשר', קרי ניידים כשרים במכשירים שיש בהם גם רדיו, מצלמה וכדומה. הבחורים טענו, כי האיסור הגורף על החזקת ניידים בישיבה מביא למצב כי גם הסלולריים הכשרים מוחבאים היטב בארונות ונגרמת תופעה של סלולריים לא כשרים.

בישיבה עד כה, באופן רשמי עד שהבחורים מגיעים לגיל שבו מותר להתחיל שידוכים (ועד שישי ח.ב) הם השתמשו רק בטלפונים הציבוריים שהותקנו בפנימיות. אך ל'כיכר השבת' נודע, כי בימים האחרונים, החליט ראש הישיבה הגאון רבי ברוך ויסבקר להקים צוות היגוי מיוחד שיבחן להתיר טלפונים כשרים בשטח הישיבה.

במשך שעות ארוכות ישבו 'צוות ההיגוי' יחד עם ראש הישיבה, ובסיומה החליט לנקוט בשיטת המקל והגזר. כלומר, שהישיבה תתיר החזקת סלולריים כשרים, אך מנגד היא תפתח במלחמת חורמה בסלולרים שהם 'תומכי כשר'.

למעשה, רק מכשירים עם חותמת של 'ועדת הרבנים לעניני תקשורת' לדיבור בלבד יכנסו לישיבה, תוך איום חד משמעי שהחזקת מכשיר אחר תגרום לסילוק הבחור מהישיבה מידית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר