פעוטה טבעה בבריכה בבית באילת - מצבה אנוש

חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום ביצעו פעולות החייאה בבת שלוש, ולאחר שהדופק חזר פינו אותה לביה"ח יוספטל כשהיא מונשמת. עשרה ילדים טבעו למוות מתחילת השנה

זמן צפייה: 00:19

פעוטה כבת שלוש במצב אנוש לאחר שטבעה היום (שבת) בבריכה בבית באילת. צוות מגן דוד אדום ביצע בה פעולות החייאה, וכשחזר הדופק פינה אותה לבית החולים יוספטל כשהיא מונשמת.

פרמדיק מד"א, אבירן אשכנזי, סיפר: "סמוך לשפת הבריכה שנמצאת בקומה העליונה של הבניין ראינו את הילדה כשהיא מחוסרת הכרה ורופא שהיה במקום מבצע פעולות החייאה בסיסיות. המשכנו את הטיפול הרפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות שכללו בנוסף לעיסויים ולהנשמות גם מתן תרופות. לאחר דקות ארוכות של החייאה מאומצת ליבה של הילדה חזר לפעום ופינינו אותה לבית חולים במצב קריטי כשהיא מונשמת".

מנתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים עולה כי מתחילת השנה טבעו למוות 10 ילדים. מיכל בר דורון, סמנכ"לית ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים: "טביעה היא סיבת התמותה השנייה בשכיחותה להיפגעות ילדים. ילדים מתחת לגיל 5 נמצאים בסיכון גבוה לטביעה. אנו קוראים להורים: אל תגידו 'לי זה לא יקרה' - פעלו כדי למנוע! בסביבת מים, לא מורידים מהילדים את הידיים. כאשר יש יותר ממבוגר אחד, יש לקבוע בכל רגע מבוגר תורן שתפקידו להשגיח על הילדים במרחק נגיעה וללא הסחת דעת. בבתים פרטיים ובצימר, יש לוודא שהבריכה מגודרת ויש בה שער שננעל אוטומטית למניעת כניסת ילדים ללא השגחה".

הבריכה בה טבע פעוט בבית פרטי בגוש עציון | צילום: דוברות המשטרה

לפני חודש נקבע מותו של הפעוט כבן השנתיים שטבע בבריכה פרטית בישוב מיצד בגוש עציון, לאחר מאמצי החייאה ממושכים שנמשכו כיומיים. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו, כשהוא במצב קשה ומחוסר הכרה, לביה"ח שערי צדק תוך כדי פעולות החייאה. פראמדיקית מד"א עידית זהבי שהגיעה לזירה סיפרה: "כשהגענו למקום ראינו מחוץ לבית פעוט כבן שנתיים במצב קשה, כשכונני מד"א מהיישוב מבצעים בו פעולות החייאה. סיפרו לנו שהפעוט טבע בבריכה ביתית, ונמשה כשהוא ללא דופק וללא נשימה".

לפני חודש וחצי הלך לעולמו הילד בן ה-4 שטבע בבריכה בצימר במהלך חופשה משפחתית בחג שבועות - לאחר חמישה ימים במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים זיו שבצפת.

במהלך חג שבועות טבעו חמישה ילדים ברחבי הארץ, בהם תינוק בן שנה שטבע בבריכה פרטית ביישוב בשרון. צוות מד"א ביצע בו פעולות החייאה ופינה אותו למרכז רפואי מאיר כשהוא מורדם ומונשם - שם ייצבו הרופאים את מצבו. על פי החשד, התינוק נשאר לבד עם אחיו, המבוגר ממנו בקצת. אף שסביב הבריכה היה גדר, ככל הנראה השער אליה היה פתוח והתינוק מצא אותו.