יום שישי, 17.05.2024 שעה 20:25
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

ועד השופטים: ההסכם הקיבוצי - הישג עצום

ראשי הוועד הגיבו לטענות מצד שופטי הליגות הנמוכות על תנאי השכר החדשים, שנחשפו ב-ONE: “קיימות העלאות שכר בליגות הנמוכות של 15-50 אחוז במיידי"

|
יו
יו"ר ועד השופטים, אורן בורנשטיין (עמית מצפה)

חשיפת תנאי השכר של השופטים ב-ONE הובילה לכך ששופטי הליגות הנמוכות התבטאו אתמול (חמישי) נגד ההסכם הקיבוצי החדש, שנסגר בין ההתאחדות לכדורגל להסתדרות הלאומית. אלא שכעת מגיעה התגובה הרשמית של ועד שופטי הכדורגל, שעמד בראש המשא ומתן וספג לא מעט ביקורת על כך.

בוועד התייחסו להסכם הקיבוצי ומסרו: “ראשית, יש לברך על הישג עצום, חסר תקדים, דבר שלמעשה לא הצליחו לעשות במשך עשרות שנים. מדובר בפריצת דרך עבור עובדי איגוד השופטים, בכל הדרגים ובכל הליגות. כמו בכל דבר, תמיד ניתן ורצוי להשיג יותר, אך נוצר מצב שכיום ישנו פתח להידברות ולשיפור תנאי ומעמד עובדי האיגוד, זאת מעבר למה שהושג כבר עתה. נפתחה בפנינו דלת שהייתה סגורה לחלוטין עד כה. תהיו סמוכים ובטוחים כי נמשיך לפעול, כפי שפעלנו עד היום, לילות כימים על מנת לשפר את תנאי העסקתנו”.

Transfer Market- תוכנית מס'-8

לטענת נציגי הוועד, על פי הנתונים השופטים המרכזיים בליגה א’ זכו לתוספת שכר של כ-32 אחוז עם העלאה מ-249 ש”ח ל-330 ש”ח, בליגה ב’ שופטים יקבלו 235 ש”ח במקום 199 ש”ח כך שמדובר בהעלאה של 18 אחוז, ושופטי ליגה ג’ יקבלו 200 ש”ח במקום 166 כך שגם הם חוו עליה של כ-20 אחוז.

באשר למחאת שופטי הליגות הנמוכות, הגיבו בוועד השופטים: “בימים האחרונים זוכים חברי הוועד להודעות וטלפונים אשר מברכים על ההסכם ההיסטורי. בין יתר ההישגים שהושגו כבר עתה ניתן לראות כי קיימות העלאות שכר בליגות הנמוכות בשיעור של כ 15%-50%, באופן מיידי. כמו כן, הבאנו להפסקת ניכוי חלקו של המעסיק לפנסיה ופיצויים משכרו של השופט (12.5%), הבאנו לתשלום אש”ל בכל הליגות, להקמת מרכזי אימון, הגדלת והסדרת אחוז המשרה, פדיון ימי חופשה ומחלה, תקציב רווחה משמעותי ועוד. מדובר בהישגים חסרי תקדים”.

יריב טפר, דודי גיל, יואב שמחי ואורן בורנשטיין לאחר החתימה על ההסכם (ההתאחדות לכדורגל)יריב טפר, דודי גיל, יואב שמחי ואורן בורנשטיין לאחר החתימה על ההסכם (ההתאחדות לכדורגל)

“באשר לדבריו של מר ירון קדוש (שפרש מיוזמתו בתחילת הדרך לפני כשלוש שנים מהוועד), אין לנו אלא להביע צער עמוק על אלה שממניעים לא עניינים בוחרים לתקוף בהכפשות ללא כיסוי, תוך הפרה של חוק איסור לשון הרע. הוועד פעל, פועל וימשיך לפעול על פי דין, על פי התקנון ובליווי משפטי צמוד. לו מר קדוש לא היה נמנע מכל שיתוף פעולה והיה פועל ממניעים עניינים, ודאי היה לומד ויודע כי רוב חברי הוועד משתייכים לסגל הזוטר, כך שבניגוד לדבריו קיימת נציגות נכבדה לסגל זה (ארבעה מתוך חמישה חברי ועד משתייכים לסגל הזוטר). מכל מקום, הוועד כמכלול פועל לקידום כלל השופטים בכל הליגות וימשיך להיות למגינת לבם של אלה שפועלים להפריע ולקלקל, במסירות במקצועיות ובנאמנות”.

עוד נמסר מהוועד, מאחוריו עומדים היו”ר אורן בורנשטיין וכן גם קובי דמרי, אבירם יקים, ערן ברשנטיין וארנס דוקה, כי “ועד השופטים שואף להמשיך ולשפר את תנאי העסקת עובדי האיגוד, ההסכם נותן מענה רחב, אך תמיד יש מקום לשיפור. אנו נמשיך לעבוד בנחישות ובמסירות לשיפור תנאי העסקתנו ולהשמת שופטי הכדורגל במרכז המגרש. אנו מודים לכם על האמון, התמיכה והברכות הלבביות”.

רונית תירוש. האיגוד והוועד הגיעו לעמק השווה, אך לא ריצו את כולם (רדאד ג'בארה)רונית תירוש. האיגוד והוועד הגיעו לעמק השווה, אך לא ריצו את כולם (רדאד ג'בארה)

תגובתו של השופט ירון קדוש: “מעולם לא הייתי חבר ועד ואין לי גם כל כוונה להיות כזה. הצטרפתי, ואיתי עוד מאות שופטים, להתאגדות הזו מתוך מגמה שאכן יחול כאן שינוי. אכן לפני כשנה ביקשתי להסיר את חברותי מההסתדרות הלאומית אך עד לרגע זה לא קיבלתי אישור על כך ואיתי היו עוד לא מעט שופטים שעשו כן. מאז פרסום הדברים הוצפתי בעשרות טלפונים משופטים בכל הארץ ואף כאלו מסגל א' שהביעו הזדהות על תוכן הדברים שנאמרו. עד לרגע כזה אני מקבל פניות מעשרות שופטים, עוזרי שופטים ומבקרים מכל האזורים שמתרעמים על ההסכם שהיטיב אך ורק עם שופטי הסגל הבכיר, שעד כמה שאירוני העומד בראש הוועד נמנה עליהם כעוזר שופט בליגת העל - ואילו הסגל הזוטר כפי שנאמר רק חזר ארבע שנים לאחור.

“חמשת האנשים שהמליכו את עצמם לוועד מעולם לא נבחרו בצורה דמוקרטית ועל כן ראוי יותר שיקיימו בחירות דמוקרטיות כמתבקש בחוק. כאן המקום להדגיש שדבריהם כי לכאורה אני פועל ממניעים לא עניינים הם עצמם הפרה של חוק איסור לשון הרע. היה נכון יותר אם הם היו טורחים לדאוג כפי שהובטח על ידם לכלל השופטים בכל הליגות, משופטי טרום א’ ועד שופטי ליגת העל ולא לסגל ספציפי, במקום בכל פעם לחפש שעיר לעזאזל על ההסכם שהם הביאו לפתחנו. אני רוצה להאמין ולקוות שאותם אלו שהמליכו את עצמם לחברי ועד יחשבו טוב טוב היכן הם טעו ולמי הם באמת דאגו ולא ינסו להפחיד כל שופט שמטיח להם את האמת בפרצוף. אני, ואיתי עוד עשרות ומאות שופטים, נמשיך לפעול בכל דרך לרבות בפניה להנהלת ההתאחדות לכדורגל שלא לאשר את ההסכם וכן להסתדרות הלאומית לקיים באופן מיידי בחירות דמוקרטיות”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */