אותרו ממצאי דנ"א של חשוד באונס בקפריסין - שהכחיש קיום יחסים

פרסום ראשון: מכתב החשדות עולה עוד כי אותרו שלושה ממצאים גנטיים נוספים, שאינם תואמים לחשודים ולא ידוע למי הם שייכים • מעצר הנערים הישראלים הוארך בהסכמה בשישה ימים

זמן צפייה: 01:52

החשד לאונס בקפריסין: אותרו ממצאי DNA של אחד החשודים שהכחיש כי קיים יחסי מין עם הצעירה הבריטית - כך פורסם היום (שישי) לראשונה בחדשות 13. עוד עולה מכתב החשדות כי נמצאו שלושה עקבות גנטיים נוספים, שהחוקרים אינם יודעים למי לשייכם, ואינם תואמים לחשודים.

בתוך כך, מעצר שבעת החשודים באונס הקבוצתי הוארך בהסכמה בשישה ימים. זאת, לאחר שהמשטרה ביקשה תחילה בדיון בבית המשפט להאריך את המעצר בשמונה ימים. עם זאת, השופטת ציינה כי במידה ומישהו יימצא חף משפע, הוא ישוחרר באופן מייד. כל העצורים ייחקרו פעם נוספת.

בכניסה לבית המשפט, הביעו החשודים ביטחון בכך שישוחררו, וכמה מהם אמרו כי "לא היה אונס". אחד הנערים אף הגיע לבית המשפט עם מזוודה.

לעוד כתבות בנושא:

הבוקר: שבעת החשודים באונס בקפריסין יובאו לדיון בהארכת מעצרם

חשוד ששוחרר בקפריסין: "המשטרה שברה את הדלת ועצרה אותנו"

החשד לאונס קבוצתי בקפריסין: חמישה נערים שוחררו ממעצר

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-the-Middle-East-20190726-1102' autoplay='0' credit='' desc='החשודים באונס בקפריסין בכניסה לדיון בהארכת מעצרם' kid='1_92hyzncp' duration='24'']

עו"ד ניר יסלוביץ, שמייצג כמה מהנערים, אמר לאחר ההחלטה על הארכת המעצר: "בתום ימי המעצר תישקל האפשרות של העברתם לחלופת מעצר באי".

אחד הנערים החשודים באונס הקבוצתי סיפר בחקירתו במשטרה כי הצעירה הבריטית עבדה במקום בהפקת אירועים. "הכרנו את המתלוננת במלון", סיפר הנער. "היא עובדת שם, התפקיד שלה היה להגיש משקאות אלכוהוליים".

תחנת המשטרה בקפריסין
תחנת המשטרה בקפריסין | צילום: חדשות 13

פול תומפסון, כתב הדיילי מייל, אמר היום בריאיון לחדשות 13 כי "זה מאוד לא סביר שאישה פתאום תאשים אנשים כך סתם, אני לא חושב שאישה תאשים אנשים בעבור פיצוי. אלה שמועות דוחות ואני לא מאמין לכך. היא אמרה מיד למשטרה שהיא הותקפה. לפי דעתי מצאו שריטות וחבלות על רגליה. זהו מקרה נוראי אם הדבר יתברר כנכון".

אמש, כזכור, שוחררו ממעצר חמישה מתוך 12 הנערים שנעצרו בחשד למעורבות באונס הקבוצתי. זאת, לאחר קבלת תוצאות בדיקת ה-DNA, שניקו את החמישה מהחשדות שיוחסו להם תחילה. כמה מהנערים שבו לישראל בשעות הערב והלילה.

פרקליטם של כמה מהחשודים, עורך הדין ניר יסלוביץ', הצהיר לאחר השחרור כי: "הצלחתי להחזיר את אחד הנערים הביתה, זוהי סנונית ראשונה המבשרת על כיוון החקירה והסדקים באמינות גרסת המתלוננת", והוסיף כי "אמשיך לעשות לילות כימים כדי להשיב את כל הנערים לביתם".

ניידת משטרה בקפריסין - ארכיון
ניידת משטרה בקפריסין - ארכיון | צילום: רויטרס

אחד הנערים שהשתחררו סיפר לחדשות 13 על הרגע שבו התעורר לקול דפיקות השוטרים בדלת: "ישנתי בחדר במלון ובאו אליי משטרה. שברו לי את הדלת. נכנסו והעירו אותי". הוא הוסיף כי "ראיתי את אחד העצורים באזיקים, הוא אזק אותי ועוד שניים. יכול להיות שהסבירו לי למה עצרו אותי אבל אני לא מבין אנגלית. החברים שבאתי איתם עדיין עצורים. עצרו את כולנו באותו יום, באותה שעה", העיד.

"אני לא יצאתי. הייתי עם חברה שלי. זה המזל שלי. שמונת הימים האלה עברו כאילו זה שנה", אמר הנער. "חשבתי לעצמי: מה עשיתי לבחורה? היא לא מכירה אותי. מה את אומרת שאני אשם, שאני הייתי איתך. חשבתי על חברה שלי". "אני חף מפשע" הוסיף הנער החשוד. "לא ראיתי את הבחורה הזאת אף פעם. אני רוצה ללכת לחברה שלי ולתת לה חיבוק ולהגיד לה תודה".

אחד הנערים החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין
אחד הנערים החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין | צילום: חדשות 13

אמו של הנער אמרה בדמעות: "זה מאוד מרגש. אני ידעתי שהוא לא אשם. ידעתי שאני אקח אותו הביתה בימים הקרובים. האהבה שלי לילד זה מה שהחזיק אותי. תודה רבה לכולם. אני מאוד מקווה שכולם למדו לקח. זה שיעור לכל החיים לכל ילד. ידעתי שהילד שלי לא אשם".

"קיווינו כל יום להשתחרר. חיכינו", אמר אחד הנערים ששוחררו כשהוא נרגש. "הכיפה והתפילין החזיקו אותי שם. אני לא יכול לתאר לכם את ההתרגשות שלי. אני עכשיו נוסע לאמא שלי", סיפר. הוא הוסיף ומתעקש שלא לקח חלק במעשה, "אני לא אשם, הכל בסדר וזהו. תודה רבה לכל ישראל", מצהיר הנער ומוסיף פנייה לחברים שתמכו מרחוק: "אני מעריך את כולם, הם עשו הרבה בשבילי ואם הם יכלו להגיע לכאן הם היו מגיעים לכאן".

על החברים שנשארו במעצר הוא סירב לדבר: "אני לא יודע מה איתם. אני לא יודע אם הם בכלל עשו משהו. לא יודע שום דבר". השהות במעצר לא טלטלה אותו, לדבריו. "הימים עברו בסדר גמור. העברנו אותם על הציר, קלפים, קצת שיחקנו עם הידיים וזהו".