בזמן קיצוצים: נשיא המכללה למנהל שהה ביעדים אטרקטיביים בחו"ל

תחקיר חדשות 13 חשף כי למרות הגירעון, פרופ' קפלן בילה יותר מ-7 חודשים באירופה וארה"ב במהלך 3 השנים האחרונות, בעלות של מאות אלפי שקלים למוסד. ביום שני יכריע חבר הנאמנים אם להדיחו

זמן צפייה: 05:00

המכללה למנהל נקלעה לפני כמה שנים למשבר כלכלי עמוק שאיים על קיומה. מספר הסטודנטים צנח בכ-20%, הגירעון הגיע לכ-100 מיליון שקלים, והוחלט על תוכנית הבראה להצלת המקום.

אך לחדשות 13 נודע כי לצד פיטורים וצמצומים דרמטיים, נשיא המכללה, פרופ' אורן קפלן, דווקא לא חסך לכאורה בהוצאות כספים בארץ ובחו"ל, לו ולמקורביו. במהלך שלוש השנים האחרונות היה קפלן יותר משבעה חודשים מחוץ לישראל. ההוצאות על חשבון המכללה – מאות אלפי שקלים. בחודש שעבר זומן נשיא המכללה למנהל לשימוע לפני פיטורים. ביום שני יתכנס חבר הנאמנים של המוסד האקדמי, ויחליט האם להדיחו.

פרופסור קפלן אוהב לנסוע לכנסים בחו"ל על חשבון המכללה, בדרך כלל ליעדים אטרקטיביים בארה"ב ובאירופה. כך למשל, ארבעה ימים הוא שהה בבלגיה בעלות של 1,400 דולרים. שישה ימים הוא בילה בקנדה, בעלות של 1,600 דולרים. עוד בילה פרופסור קפלן שישה ימים בספרד, שעלו 2,300 דולרים ושמונה ימים באוסטריה בעלות של 3,200 דולרים.17 יום הוא בילה באנגליה, וזה עלה למכללה 1,300 דולרים, 35 יום בגרמניה בעלות כוללת של עשרת אלפים דולרים, 37 יום הוא שהה באיטליה, בעלות של 12,400 אלף דולרים ואחרון - לא פחות מ-105 יום בארה"ב בעלות של 52,000 דולרים. ובסך הכל יותר משבעה חודשים מחוץ לישראל (217 יום) בשלוש השנים האחרונות, ההוצאה למכללה - מאות אלפי שקלים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מות הלוחם בניווט: 5 קצינים נחקרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות

החשד לאונס קבוצתי בקפריסין: חמישה נערים שוחררו ממעצר

המחנה הדמוקרטי בהצהרה ראשונה: "נוביל את חילופי השלטון"

נשיא המכללה למנהל פרופ' אורן קפלן
נשיא המכללה למנהל פרופ' אורן קפלן | צילום: חדשות 13

גם את סמסטר הקיץ של הסטודנטים לתואר שני במנהל עסקים, המתקיים מידי שנה בניו יורק בחודש יולי, ניצל הנשיא קפלן לצרכים אישיים. הנשיא וסגניתו, פרופ' דפנה קריב, התלוו אל הסטודנטים כמדי שנה, אך "לאורך כל הדרך הם לא היו שם", סיפרה לחדשות 13 סטודנטית שהשתתפה בתוכנית. לדבריה, "הם היו במפגש הראשון ואז נעלמו וחזרו למפגש האחרון. לא היה למי לפנות, היינו לבד מול האמריקאים". כל זה קורה באישור המכללה.

אז איפה נמצא פרופ' קפלן? הוא אכן התחיל בניו יורק, שם שהה שני לילות. לאחר מכן, טס לקונטיקט ללילה אחד ומשם לבוסטון ללילה אחד. מבוסטון טס פרופסור קפלן חזרה לניו יורק ללילה אחד, החליף מלון שבו שהה ארבעה לילות ושוב החליף מלון - ללילה אחד. משם, טס פרופסור קפלן לגבול פנסילבניה ללילה אחד, ולאחר מכן עלה על טיסה נוספת לאזור אחר בניו יורק ללילה אחד. את הביקור סיים בכמה ימים אצל המשפחה בניו ג'רזי, שוב מנהטן לשלושה לילות, ומשם - הביתה.

פרופ' קפלן הוא גם שיאן השכר במכללה, עוד מהתקופה שבה היה דיקן, עם שכר גבוה מזה של הנשיא: הוא רשם את עצמו לעשרות שעות הוראה שבועיות מעל התקן של דיקן או נשיא - תוספת של מאות אלפי שקלים בשנה. אך לפי הרישומים, הקורסים שלימד התקיימו באותה השעה בדיוק.

קמפוס המסלול האקדמי, המכללה למנהל
קמפוס המסלול האקדמי, המכללה למנהל | צילום: חדשות 13

פרופ׳ אורן קפלן מסר בתגובה: "בחסות התקשורת הופך פרופסור מסור, ישר והגון מושא להשמצות והכפשות נלוזות, זאת מאחר שחשף אי סדרים חמורים בהתנהלות המכללה. הדברים שהוצגו בכתבה אינם קרובים להיות מדויקים, אבל האמת חזקה מכל כתבה כזו או אחרת וסופה להתגלות".

מיו"ר ועד הסגל האקדמי במסלול האקדמי במכללה למנהל, ד"ר מאיר קוגמן, נמסר בתגובה: "הודעתי מפורשות כמה פעמים בוועדת ההתקשרויות כי חברת ABS הינה בבעלות גיסי וכי אינני נוטל חלק בהחלטות לגביה".