כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
עלילת דם -2019

עיתון טורקי: היהודים מאלפים כלבים באיסטנבול לתקוף מוסלמים

עיתון אסלאמי הרואה אור בטורקיה, פרסם כתבה אנטישמית בה נטען כי היהודים החיים במחוז בייקוז שבעיר איסטנבול מאלפים את כלביהם כדי שיתקפו מוסלמים ואם לא די בכך, העיתון גם פרסם עלילת דם בה נאמר כי יהודים עינו ילדים נוצרים בספרד "הכניסו אותם לחביות עם מסמרים"

עיתון טורקי: היהודים מאלפים כלבים באיסטנבול לתקוף מוסלמים
אילוסטרציה צילום: pixabay

העיתון "ייני אקיט" פרסם מכתב מקורא מוסלמי טורקי, ובו השמצה אנטישמית. במכתב נאמר, כי כלבי רחוב השתלטו על שכונה בבייקוז, ויהודים המתגוררים באזור אילפו אותם נגד התושבים המוסלמים, ולטענת הכותב, יותר ממאה מוסלמים ננשכו על ידי כלבים שאולפו על ידי יהודים.

המכתב העלה גם טענות של עלילת דם בת מאות שנים, על פיו היהודים המתגוררים בספרד עינו ילדים נוצרים בכך שהכניסו אותם לחביות מלאות במסמרים.

עלילת דם הללו מופצות מדי פעם - ומספרות כי יהודים עינו ילדים נוצרים או מוסלמים. שקרים אלו כוונו נגד קהילות יהודיות במדינות ברחבי העולם במשך מאות שנים. לעתים קרובות השמצות אלו הובילו לטבח ביהודים.

אמנם מדובר במכתב של אדם אחד, אך המכתב הזה הגיע למאות אלפי אנשים, ודי בגולש או קורא אחד חמום מוח שיצא למסע נקמה ביהודים בטורקיה או במקומות אחרים.

טענות דומות הושמעו לפני פוגרומים נגד יהודים באירופה, כולל באיראן בראשית המאה העשרים, ושימשו עילה לאנטישמיות על ידי המפלגה הנאצית בגרמניה בשנות השלושים.

מנגד, המכתב שפרסם העיתון "ייני אקיט" עורר סלידה מצד הקוראים והפוליטיקאים כאחד. מוסטפא ינרוגלו, סגן יו"ר מפלגת הצדק והפיתוח השולטת (AKP), כינה את הסיפור "השפה של הנאצים" והזהיר כי גם מוסלמים יתמודדו עם טענות דומות נגדם.

בציוץ בטוויטר כתב סגן יו"ר המפלגה, "זה ממש הרסני לראות יהודים ונוצרים מדי פעם נתונים לאותו הדבר שמוסלמים באירופה מתמודדים ללא הרף. מוסלמים אינם גזענים. מוסלמים לא מתעסקים בשנאה או מפיקים חדשות שקריות".

על פי הערכות - חיים בטורקיה כ -26,000 יהודים, הרבה יהודים עוזבים את טורקיה, ואחת הסיבות שניתנו על ידי העוזבים את המדינה, היא ריבוי האנטישמיות בטורקיה.

פרשנים יהודים ברחבי העולם אמרו כי הרטוריקה של מפלגת השלטון תרמה לאנטישמיות. במהלך הפגנה שהתקיימה לאחרונה נגד ישראל, צעדו המפגינים לבית כנסת באיסטנבול והניחו שלט על הדלת בו נכתב כי מקום התפילה "צריך להישרף".

אנטישמיות עלילת דם טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד