בזמן שהוא נלחם על חייו - קרב גרסאות על פציעת הילד הפלסטיני

עבד אל-רחמן שתיווי נפצע אנוש מירי צה"ל בזמן הפגנות בקדום. המשפחה טוענת שהחיילים השתמשו באש חיה, ושהוא לא סיכן אף אחד. בצה"ל מצהירים שהשתמשו רק באמצעים לפיזור הפגנות

זמן צפייה: 02:16

הילד הפלסטיני עבד אל-רחמן שתיווי בן ה-10 שוכב כבר עשרה ימים בין חיים למוות בבית החולים תל השומר. מצבו אנוש, רסיסי כדור מירי חייל צה"ל עדיין נמצאים בראשו.

המקרה אירע לפני כשבועיים בכפר הפלסטיני קדום. כבר תשע שנים שהפלסטינים מפגינים שם נגד חסימת כביש היציאה מהכפר, שנחסם בגלל ההתרחבות של ההתנחלות הסמוכה – קדומים. ההפגנה לא הייתה שקטה, הם שרפו צמיגים ויידו אבנים לעבר כוחות צה"ל. עבד נפגע מכוחות צה"ל ופונה לבית החולים ראפדייה בשכם כשהוא מחוסר הכרה, הוא נותח שם בראש והועבר מורדם ומונשם לתל השומר.

לכתבות נוספות בנושא >>

לאחר הירי באיש חמאס: בצה"ל נערכים להפגנות אלימות על הגדר

"50 פצועים בהפגנות בגדר הרצועה"; מהבוקר – 14 שריפות בעוטף

לקראת הפגנות "יום הנכבה" בעזה: בצה"ל נערכים בכוחות מתוגברים

עבד אל-רחמן שתיווי
עבד אל-רחמן שתיווי | צילום: החדשות 13

בנתיים התפתח קרב גרסאות בין הורי הילד וארגון בצלם לבין צה"ל. ארגון בצלם והמשפחה הפלסטינית טוענים שחיילי צה"ל השתמשו בהפגנה באש חיה. לטענתם, עבד הילד הקטן, לא סיכן אף אחד מהחיילים. לדברי המשפחה עבד בכלל לא היה בהפגנה, אלא בכניסה לבית של חבר.

צה"ל אמר מנגד, שהשתמשו רק באמצעים לפיזור הפגנות כמו כדורי גומי. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "כוחות צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפנות שכללו רימוני הלם וירי גומי. האירוע מתוחקר בידי המפקדים, עם סיום התחקור יועברו ממצאיו לבחינת הפרקליטות הצבאית".