אולמרט נזף בתושבי שדרות: "אל תטיפו לי מוסר על חיים תחת טרור"

במהלך פאנל בעיר הדרומית, התושבים תקפו את ראש הממשלה לשעבר בטענה שהוא מזלזל בקושי שלהם על רקע המצב הביטחוני באזור. "התנסיתי בחוויה הזו לא פחות מכם, והתמודדתי איתה"

זמן צפייה: 02:01

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט השתתף אמש (שלישי) בפאנל בשדרות בהנחיית אודי סגל, ובמהלכו תושבי האזור תקפו בחריפות את אולמרט בטענה שעמדתו מתנשאת. בתגובה, רה"מ לשעבר התפרץ עליהם: "אל תטיפו לי מוסר על מה זה לחיות במצוקה של איום וטרור".

במסגרת הפאנל של התוכנית "לפני החדשות" בהנחיית אודי סגל, אמר אולמרט: "אני הייתי ראש עיריית ירושלים כשהיו בה מאות פיגועי התאבדות ומאות הרוגים ברחובות, אז אל תספרו לי מה זה לחיות ככה כאילו זו חוויה שרק אתם התנסיתם. אני התנסיתי בה לא פחות מכם, והתמודדתי איתה".

"לא נוח לשמוע אבל אין מנוס", המשיך ראש הממשלה לשעבר. "החוויה הזאת לא אקסקלוסיבית רק לכם, ואנחנו בירושלים לא באנו בטענות לאף אחד, אלא עמדנו נחושים ונלחמנו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: "פועלים להשגת רגיעה - אך נערכים למבצע רחב היקף"

גורמים פלסטיניים: מאמצי ההרגעה המצריים מנעו ההסלמה בדרום

לאה גולדין נטשה פגישה עם רה"מ: "המטרה – להשתיק את המשפחות"

Olicvk
אהוד אולמרט בפאנל של התוכנית ''לפני החדשות'' בשדרות

מוקדם יותר אתמול, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למתיחות בדרום ואמר כי "אנו פועלים להשגת רגיעה - אך נערכים למערכה, למבצע צבאי רחב היקף שינחית מכה על חמאס והג'יהאד האסלאמי שהם לא ספגו עד היום. אינני יכול לפרט על כך, אבל השותפים להכנות הללו יודעים זאת היטב". את הדברים אמר בטקס האזכרה לחללי "צוק איתן" במלאת חמש שנים למבצע, בהר הרצל שבירושלים.

עוד הוסיף נתניהו: "אינני מעלים לרגע עין מהאתגרים שעדיין איתנו - בלוני התבערה, השדות שנשרפו ומאתגרים נוספים. כל אלה מחייבים מענה ואנו פעולים כדי לתת אותו - מחסלים מנהרות טרור בשיטתיות, בונים מכשול תת קרקעי, בולמים ניסיונות לחדור לארצנו ומפתחים שיטות ואמצעים להמשך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס האזכרה לחללי צוק איתן
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס האזכרה לחללי צוק איתן | צילום: חדשות 13

ראש הממשלה ציין כי "'צוק איתן' היה מערכה של הגנה עצמית מוצדקת ומוסרית. מאז המבצע ידענו כמה חילופי מהלומות עם עזה - איבדנו לוחם שנהרג מירי צלף, איבדנו את סא"ל מ' בפעולה נועזת בעזה, איבדנו חמישה אזרחים - כולם יקרים ללבנו ואנו מבכים את מותם ביגון עמוק. הרמטכ"ל הקודם גדי איזנקוט אמר כי מספר החללים מאז צוק איתן הוא הנמוך ביותר מאז ששת הימים, אני יודע שהשקט היחסי הושג בזכות לוחמינו שהתגייסו למערכה ובזכות בנינו שנפלו".