בישראל מרוצים

כצפוי: "טראמפ הבריטי" הוא ראש הממשלה

בוריס ג'ונסון ניצח במירוץ הפנימי של המפלגה השמרנית והוא ימונה אוטומטית לראשות הממשלה. ג'ונסון, ידידה המוצהר של ישראל, ישמש בתפקיד עד הבחירות הכלליות (חדשות, בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ג'ונסון (צילום: שאטרסטוק)

בוריס ג'ונסון הוא ראש הממשלה הבא של בריטניה, אחרי שניצח בבחירות לראשות המפלגה השמרנית. ג'ונסון מחץ את יריבו ג'רמי האנט בפער של 92 אלף מול 46 אלף

ג'ונסון הוא ראש ממשלה חדש, במקום תרזה מיי שכשלה בתפקידה והתפטרה. בבחירות אלו לא השתתפו כלל האזרחים האנגלים, אלא 160 אלף חברי המפלגה השמרנית בלבד, שבחרו ביו"ר המפלגה הבא, שממילא ייכנס למעון ראש הממשלה ב'דאונינג סטריט'.

על התפקיד התמודדו שניים, זה מול זה: בוריס ג'ונסון (55), בכיר המפלגה השמרנית, ראש עירית לונדון ושר החוץ לשעבר, וג'רמי האנט (52) שר החוץ המכהן.

המשימה המוצהרת של ראש הממשלה הבריטי החדש, היא הוצאתה בהצלחה של מדינתו מתוך האיחוד האירופי עד ה-31 באוקטובר הקרוב, כפי שהובטח לאזרחים במשאל ה'ברקזיט' המפורסם.

ג'ונסון יהיה לראש הממשלה השלישי במהלך חמש השנים האחרונות, ואף הוא צפוי לשמש בתפקידו כהונה לא מלאה; רק עד הבחירות הכלליות, מול מועמד מפלגת הלייבור.

ההערכות מראש היו שג'ונסון, הפוליטיקאי המשופשף יחסית להאנט, הוא שינצח. ג'ונסון מוכר גם בכינויו 'טראמפ הבריטי', גם בשל אופיו הסוער וגם בשל מראהו החיצוני.

גם אהדתו למדינת ישראל בולטת בהתבטאויותיו המוכרות. "אני ציוני נלהב", הוא הצהיר על עצמו יותר מפעם אחת בעבר. את ישראל הוא הכיר מאז שהתנדב בצעירותו, במשך חצי שנה, בקיבוץ כפר הנשיא שבגליל העליון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר