ראש העיר איה נאפה: "מצפים מהתיירים הישראלים שיכבדו אותנו"

יואניס קורוסוס אמר לשליח חדשות 13 בקפריסין כי הוא מצפה מהמבקרים בעיירת הנופש "להבין שיש לנו חוקים ותקנות, ואזרחים שחיים בעיר" • הריאיון המלא ישודר הערב במהדורה המרכזית

זמן צפייה: 00:33

ראש העיר של איה נאפה, יואניס קורוסוס, התייחס היום (שני) לחשד לאונס התיירת הבריטית בקפריסין ואמר לשליח חדשות 13 בקפריסין: "אנו מכבדים אותם והם צריכים לכבד אותנו. אנו מצפים מכל התיירים שבאים לאיה נאפה לכבד את איה נאפה כמו שאנו מכבדים אותם. כלומר להבין שיש לנו חוקים ותקנות, ואזרחים שחיים בעיר".

מוקדם יותר היום מסרו סנגורי הנערים החשודים כי חוקרי המשטרה המקומית הוסיפו סעיף של "קשירת קשר לביצוע פשע" בנוסף לחשד לאונס. עורכי הדין הציגו מידע זה כחדש, אך בפועל, הדבר מופיע בכתב החשדות נגד הצעירים שהוגש כבר לפני ימים. זאת, במטרה, כנראה, להכשיר את הקרקע לקראת טיעוניהם בדיון בהארכת מעצר נוספת של החשודים, שייערך בשישי.

לכתבות נוספות בנושא >> 

החשד לאונס הקבוצתי בקפריסין: המשטרה מתקשה לערוך מסדר זיהוי

פרקליטם של ארבעה מהחשודים באונס בקפריסין: חלה תפנית בחקירה

עדות אחד החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין: "לא היה מין המוני"

ראש העיר איה נאפה, יואניס קרוסוס | צילום: חדשות 13

בהודעתם טענו עורכי הדין כי "מדובר למעשה בהאשמה שטורפת את הקלפים ומסכנת גם את הנערים שהדנ"א שלהם לא ימצא על הנערה. בשעות האחרונות צוות הפרקליטים המקומיים ואנחנו מגבשים אסטרטגיה מחדש ועומדים בקשר רציף עם הורי הנערים".

גם היום נחקרו חלק מהנערים, ומחר יגיעו למשטרה תוצאות בדיקות הדנ"א וייערך מסדר זיהוי. אתמול ציין גורם משטרתי בקפריסין לחדשות 13 שגרסת הצעירים הישראלים החשודים במעשה התחזקה מעט, לאחר שלא נמצאו סתירות משמעותיות בחקירתם. חוקרי המשטרה עימתו אתמול את הנער שקיים כמה פעמים יחסי מין עם המתלוננת בימים שלפני האירוע עם גרסת החשוד המרכזי השני, שעל פי החשד גם אנס את התיירת לאחר שהצטרף לחברו למעשה המיני.

הנערים החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין
הנערים החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין | צילום: חדשות 13

במקביל, מצבה הנפשי של התיירת הבריטית קשה מאוד, כך על פי אנשים שהיו לצידה. אתמול היא התבקשה להגיע לבדיקה רפואית נוספת, אותה היא התנתה בכך שיהיו לצידה נשים בלבד מאחר ולטענתה היא איבדה את האמון בגברים.

כמו כן, עורך הדין ניר יסלוביץ', המייצג ארבעה מהחשודים, אמר ביום ראשון כי ישנה תפנית בחקירה לטובת הצעירים. "כרגע יש תפנית בעלילה. אני לא יכול לפרוס את כל התמונה, אבל סמוך ובטוח שכבר בימים הקרובים יהיו שחרורין. המשפחות התחילו להירגע", אמר.