שתף קטע נבחר

גוטמן: בושה שאופ"א אישרה לשחק בתנאים כאלה

מאמן הפועל ת"א כעס בסיום ה-3:0 בקור המקפיא בקאזאן, אך לא מרים ידיים לקראת הגומלין: "זה לא גמור, רק מי שהיה פה מבין מה עברנו. עכשיו נחזור ונתמקד בהכנות לדרבי". קאזאן הציעה הצעה רשמית תמורת נאתכו - 650 אלף יורו

מרוסיה, לא באהבה. הפועל תל אביב קיוותה להמשיך את המסע האירופי המוצלח שלה בליגה האירופית של עונת 2009/10, אבל הערב (ה') היא ספגה מכה קשה, בדמות תבוסה 3:0 במפגש הראשון מול קאזאן.

 

האדומים לא הסתגלו לקור העז בעיר הרוסית - מינוס 15 מעלות - ולמרות התוצאה הגבוהה, הם יכולים אפילו להתנחם בכך שלא חזרו הביתה עם יותר שערי חובה. בשבוע הבא, הישראלית האחרונה במפעלים אירופים תנסה להשלים נס בדמות מהפך לא צפוי מול הראסוים, בגומלין שייערך בבלומפילד (22:05).


אניימה סופג את השער השני של קאזאן (צילום: AFP)

 

"רק מי שהיה פה מבין מה עברנו", אמר בסיום אלי גוטמן, "קאזאן קבוצה טובה, עשינו טעויות בהגנה ושילמנו עליהן. בתנאים אחרים היינו צריכים לראות משחק אחר, כי גם קאזאן קבוצה טובה".

 

מאמן האדומים הוסיף: "זה מסוג המשחקים שאסור לך לעשות טעויות, אבל שילמנו על חוסר ריכוז ברגעים מסוימים. האם המפגש הזה סגור? מי שמכיר אותי יודע שאני תמיד מאמין וחושב שזה לא סגור עד שזה סגור. אם לא הייתי מאמין אז לא הייתי מספר את זה לשחקנים שלי. כרגע צריך להתאושש להגיע למשחק נגדם בבלומפילד ולעשות את המקסימום".


בוחארוב ושחקני קאזאן באקסטזה (AFP)

 

לסיכום, גוטמן התייחס למשחק הבא של קבוצתו, הדרבי התל אביבי ביום שני מול מכבי תל אביב: "עכשיו נחזור למועדון, נטפל בעצמנו ונעשה את המקסימום בדרבי. נתמקד בהכנות למשחק החשוב".

 

גם בסיום המשחק, המאמן האדום תקף את אופ"א על קיום המשחק למרות תנאי המגרש ומזג האוויר שעמד, לטענת אנשי הפועל ת"א, על מינוס 19 מעלות במחצית השנייה: "זו בושה וחרפה שאופ"א אישרה את המשחק בתנאים כאלה. השופט הרביעי אמר לי לפני המשחק שאלה לא תנאים למשחק כדורגל. אם ברצלונה או מנצ'סטר יונייטד היו מגיעות לכאן, המשחק לא היה מתקיים. אני רוצה לראות את קאזאן מגיעים לשחק אצלנו בישראל ב-40 מעלות חום".

 

יו"ר הפועל ת"א, אמיר לובין, סיכם: "לא נתרץ ונגיד שהפסדנו בגלל מזג האוויר, כי שתי הקבוצות שיחקו באותם תנאים וקאזאן ניצחה. במחצית השנייה היה מינוס 19 מעלות, אבל המשקיף הודיע לנו שאופ"א לא מסכימה לבטל את המשחק. קאזאן היו טובים מאיתנו וניצחו בצדק, אבל אני חושב שבמזג אוויר אחר התוצאה היתה שונה. לא נרים ידיים לקראת הגומלין, אבל הראש שלנו כבר בדרבי, שזה משחק לא פחות חשוב עבורנו".


גל שיש מול קאזאן. האדומים יחפשו סנסציה בגומלין (צילום: AFP)

 

מאמן קאזאן: "נאתכו? לא שמתי לב אליו"

אחרי המשחק נודע כי קאזאן ניצלה את ביקור האדומים כדי להגיש הצעה רשמית תמורת ביברס נאתכו, אחריו הם מחזרים כבר תקופה ארוכה. אלופת רוסיה מציעה לאדומים 650 אלף יורו תמורת מעברו המיידי של הקשר, שאמר בסיום: "כל מה שנגיד עכשיו יישמע כתירוץ, אבל במינוס 20 מעלות קשה לשחק. כבר הוכחנו נגד מכבי נתניה שאפשר לחזור מפיגור של 3:0 בעשר דקות, אז בטח שזה עוד לא גמור". על מועמדותו לקבוצה הרוסית, אמר הקשר: "קודם כל נעבור את המפגש הנוסף מול קאזאן ואז אני מאמין שהדברים בינינו יתקדמו".

 

דני בונדר: "זה היה המשחק הכי קשה שחוויתי מבחינת תנאי המשחק, וזאת על אף הציוד התרמי שהבאנו איתנו. אני לא יודע כמה זה גמור, צריך להראות איך

תהיה ההתמודדות אצלנו. המגרש והתנאים הם אלה שהובילו את קאזאן לניצחון".

 

קורבן ברדייב, מאמנה של רובין קאזאן: "אופ"א הם אלה שקובעים לגבי קיום משחקים ואי קיום משחקים, לא אנחנו. לגבי המשחק עצמו, זה לא שהפועל הייתה חלשה, אלא אנחנו היינו טובים. נתכונן למשחק הבא כרגיל". ברדייב נשאל על ביברס נאתכו, שהיה אחד השחקנים החלשים על המגרש, ואמר: "לא שמתי לב אליו, התרכזתי בשחקנים שלי".

 

כובש הצמד לקאזאן, אלכסנדר בוחרוב: "התגעגנו לאווירת כדורגל ועלינו למשחק עם חשק. בגלל זה הפגנו משחק התקפי והיו גולים יפים. כשהובלנו 0:3 ראינו שהישראלים מסוגלים גם לתקוף. אם חס וחלילה נבוא לגומלין לא מוכנים, אנחנו יכולים לחטוף. במהלך הפגרה ראיתי הרבה קלטות של זלאטן איברהימוביץ', אני לא רוצה לחקות את הסגנון שלו, אבל למדתי לא מעט מהן. אני חושב שיש לזה חלק בהצלחה שלי היום".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים