מפחיתה זיהום: בריטניה מקדמת יוזמה להפסקת שימוש במוצרי פלסטיק

הממשלה ועסקים פרטיים במדינה ישתפו פעולה ב"אתגר הצמיחה הירוקה". המגזר הפרטי ישקיע 149 מיליון פאונד בפיתוח מוצרים מתכלים ומציאת פתרון לזיהום מפלסטיק. "המטרה - לפתור את סוגיית העתיד"

זמן צפייה: 03:39

הממשלה הבריטית הודיעה היום (שני) כי היא תקדם יוזמה להפסקת שימוש במוצרי פלסטיק חד פעמיים. זאת, בעקבות הזיהום שמוצרים אלה גורמים. גרג קלארק, שר העסקים, הכלכלה והאנרגיה: "ממשלת בריטניה השקיעה במחקר ופיתוח ברמה הגבוהה ביותר שנרשמה אי פעם, על מנת להגיע לאסטרטגיה עסקית חדשה. הפעלנו את המוחות והעסקים הטובים ביותר, על מנת יחד לפתור יחד את סוגיית העתיד".

היוזמה, שקיבלה את השם "אתגר הצמיחה הירוקה", היא שיתוף פעולה בין הממשלה ועסקים פרטיים במדינה שיתמקד בפיתוח אריזות ומוצרים חד פעמיים מצמחים, שבבי עץ ופסולת מזון. העסקים הפרטיים צפויים להשקיע במשותף 149 מיליון פאונד בריטי, כ-660 מיליון שקלים.

שר העסקים גרג קלארק
שר העסקים גרג קלארק | צילום: רויטרס

לכתבות נוספות בחדשות 13:

רבבות דורשים ממקדונלדס: ותרו על צעצועי פלסטיק בארוחות הילדים

תחלואה גבוהה ופיקוח לקוי: דוח מבקר חריף על הזיהום במפרץ חיפה

דוח: מי העיר שמייצרת הכי הרבה פסולת בישראל?

כ-80 מיליון טונות של אריזות פלסטיק מיוצרות ברחבי העולם מידי שנה, ואם הנושא לא יפוקח או ישתנה, המספר יכפיל את עצמו עד 2050. בימים אלה נעשים צעדים משמעותיים בתחום על ידי חברות בריטיות גדולות. כך למשל, הודיעה היום רשת הסופרמרקטים "סיינסברי" הודיעה שתפסיק באופן מוחלט שימוש בשקיות פלסטיק בחנויותיה. הרשת מייצרת היום כעשרת אלפים טון של פלסטיק מדי שנה.

בין החברות הנוספות השותפות ביוזמה היא חברת ההייטק "מעבדות סקיפינג רוקס", שהחלה בייצור אריזות תחת השם "נוטפלה", המורכבות מאצות וצמחים, ומתכלות ברגע הפסקת השימוש.

מפעל מיחזור, אילוסטרציה
מפעל מיחזור, אילוסטרציה | צילום: רויטרס

בתוך כך, פתח צוות הקמפיין של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במתקפה נגד הקריאה להפסיק להשתמש בקשיות פלסטיק מזהמות: "קשיות הנייר הליברליים לא עובדים", נכתב ביום חמשי בעמוד הטוויטר של צוות הקמפיין בלוויית קישור לרכישת עשרה קשי פלסטיק אדומים עם שמו של טראמפ מוטבעים עליהם.

קשיות השתייה הפכו בחודשים האחרונים לסמל המאבק להפסקת השימוש במוצרי פלסטיק חד פעמיים עבור פעילי איכות הסביבה. לטענת הפעילים, הקשיות הן מוצר שניתן להפסיק את השימוש בו ולא ייגרם נזק או שינוי מהותי בחיי בני אדם, שלא כמו שקיות הפלסטיק.

לפני כשנה תועד צב ים בחופי קוסטה ריקה, שקשית באורך 12 סנטימטרים תקועה בנחיריו. הסרטון הפך ויראלי ועורר מודעות רבה למחיר שגובה השימוש במוצר מהסביבה.