מות הילד בן התשע בפארק בלכיש: המשטרה הוציאה צו סגירה למתחם

בשימוע שנערך לבעלי העסק, בו נהרג סולימאן נאיף ג׳בארין מקריסת ענף בעת ששהה במקום עם בני כיתתו, הורתה המשטרה על סגירתו לזמן בלתי מוגבל. מחקירה ראשונית עולה כי המקום פעל ללא רישיון

זמן צפייה: 02:08

משטרת ישראל ערכה היום (חמישי) שימוע לבעלי "אקשן פארק" בלכיש, שבו נהרג אתמול סולימאן ג'בארין בן התשע כתוצאה מקריסת ענף עץ במקום. המשטרה הוציאה צו סגירה ללא הגבלת זמן במקום, עד שבעלי המקום יסדירו את היבטי הבטיחות וימציאו אישורים מתאימים לכך מכלל הגופים הרלוונטיים.

מממצאי החקירה הראשונית עולה כי בניגוד לטענה הראשונית, המקום פעל ללא רישיון עסק כחוק.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

טימופי אשורטיה בן ה-9 נהרג מנפילה מצוק בבת ים

סולימאן בן ה-10 נהרג מענף שקרס בקייטנה: "כולם ברחו חוץ ממנו"

טרגדיה בקייטנה: בן עשר נהרג מקריסת עץ בפארק שעשועים

זירת האירוע ב''אקשן פארק'' סמוך ללכיש
זירת האירוע ב''אקשן פארק'' סמוך ללכיש | צילום: דניאל חג'בי - חדשות 13

סולימאן, שנהרג כאמור מקריסת ענף של עץ אקליפטוס, הובא אתמול למנוחות. עובד ב"אקשן פארק" בכניסה למושב לכיש שבדרום, סיפר לחדשות 13 על הטרגדיה שאירעה בפארק. "נמנע כאן אסון גדול. הילדים הגיעו שתי דקות לפני שזה קרה ופתאום שמעתי את העץ מתחיל לקרוס. רצנו לכיוונם וצעקנו לילדים. כולם ברחו חוץ מהילד, שישב על הספסל. הוא לא זז, היה בהלם - ואז העץ קרס עליו". פארק השעשועים הוותיק נמצא בשטח מיוער של אקליפטוסים.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190717-1713' autoplay='0' credit='הלווית הילד' desc='Panet.co.il' kid='1_vg2fl1bc' duration='38'']

סולימאן, תלמיד כיתה ג' מבית הספר אלפורעה שבין כסייפה לערד, סבל מחבלת ראש חמורה, וצוותי מד"א שהגיעו למקום ביצעו בו פעולות החייאה שבסופן נאלצו לקבוע את מותו. מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי הילדים התיישבו על הספסלים שתחת עצי האקליפטוס, ככל הנראה מתוך כוונה לאכול שם. ממשטרת ישראל נמסר כי "במסגרת החקירה שנמצאת בראשיתה, בה מעורבים גם גורמי משרד החינוך לאור העובדה שמדובר במסגרת קייטנה, נגבו עדויות ונחקר מנהל המקום."

חובש בכיר במד"א רונן שונם ופרמדיק מד"א ישראל בן יהודה סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו ענף עץ גדול שקרס על ספסל, שעליו ישב ילד כבן עשר. הילד היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, עם פגיעת ראש קשה. ביצענו בדיקות רפואיות. מצבו היה קריטי, ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו".

זירת האירוע ב''אקשן פארק'' סמוך ללכיש
זירת האירוע ב''אקשן פארק'' סמוך ללכיש | צילום: דניאל חג'בי חדשות 13
זירת האירוע ב''אקשן פארק'' סמוך ללכיש
זירת האירוע ב''אקשן פארק'' סמוך ללכיש | צילום: דניאל חג'בי חדשות 13
חלק העץ שקרס בפארק בלכיש
חלק העץ שקרס בפארק בלכיש | צילום: חדשות 13

אמיר שאול, בעלי הפארק, סיפר לחדשות 13: "טרגדיה גדולה הייתה פה היום. איך שהקבוצה הראשונה נכנסה לחורשת האקליפטוסים לאכול לפני שבאו למתקני השעשועים, איך שהם התיישבו נשמעה חריקה, מנהלי המקום צעקו לילדים תברחו! הילד שישב והיה בהלם לא זז, וענף ענק נפל עליו והרג אותו במקום. ענף בריא, שלם. כוח עליון שיצר טרגדיה גדולה. אני עושה אחת לחודשיים סיבוב בחורשה לבדיקת סיכונים בתור חקלאי, זה היה ענף בריא".